Test: Peugeot 208 1.2 PureTech Allure (09/2015)
|
redaktor: p.purdeš, 30.11.2015;
V redakcii sme mali možnosť otestovať nový Peugeot 208 s trojvalcovým motorom 1.2 PureTech o výkone 110 konských síl a v najvyššom výbavovom stupni Allure.
Matné levíča
V predaji sa tento model na slovenskom trhu prvýkrát objavil v roku 2012 a tento rok prešiel faceliftom. Bol som teda zvedavý, aké novinky vynovený model ponúka.
Exteriér
Testované vozidlo sa oproti predchádzajúcemu modelu príliš nezmenilo. Medzi novinky ale určite patrí textúrovaný lak karosérie, ktorý je naozaj veľmi zaujímavý. Nanáša sa v dvoch odtieňoch farieb Silver a Grey, pričom doplniť ich možno kontrastnými prvkami v žltozelenej či bielej farbe. Automobilka ho vyvíjala 4 roky a dala si ho špeciálne patentovať. Lak pôsobí na oko ako klasická matná fólia, no pri dotyku zisťujem, že je mierne drsný a na slnku vyhráva svetelnými odtieňmi. Hlavnou výhodou je odolnosť proti poškrabaniu. Samozrejme, hlboká ryha od kľúča je vidieť hneď, ale napríklad so škrabancami od kríkov alebo umývacej linky si vie poradiť perfektne. Dizajn predku levíčaťa oživuje nový nárazník s hmlovými svetlami a širšou maskou. Vyššie úrovne sú vybavené maskou Equalizer s chrómovými prvkami. Kryty spätných zrkadiel sú takisto v chrómovom prevedení, svetlá majú kontrastné čierne pozadie a denné LED diódy. Najvýraznejším poznávacím znakom sú zadné 3D LED svetlá s trojicou ”pazúrov”, ktoré vyzerajú naozaj pekne.
Interiér
V interiéri sa objavilo niekoľko nových materiálov, farieb či druhov čalúnenia. Zaujal ma malý multifunkčný volant, veľkosťou pripomínajúci ten z motokáry, ktorý sa prekvapivo dobre drží. Treba sa však chvíľku pohrať s nastavením, aby nám nebránil vo výhľade na prístrojovú dosku. Navyše je tu aj vylepšený multimediálny systém podporujúci technológie MirrorLink a Carplay - zobrazenie obsahu smartfónu na displeji. Tento sedempalcový displej zobrazuje aj obraz parkovacej kamery. Okrem iného na ňom nájdeme informácie o spotrebe, navigáciu a rôzne nastavenia parametrov vozidla. Prekvapený som bol však zo zobrazovania informácií, ktoré neboli v slovenskom jazyku. Takisto aj displej palubného počítača bol iba v angličtine.
Pod multimediálnym displejom sa nachádza stredový panel s tlačidlami vyhrievania zadného okna, výstražný trojuholník, ovládanie klimatizácie, regulovanie teploty a tlačidlo vnútornej cirkulácie vzduchu. Pod ním nájdeme konektor pre pripojenie USB a 12 V zásuvku. Na ľavej strane sú tlačidlá na vypínanie parkovacieho asistenta, protipreklzového systému, systému start - stop a alarmu. Vyhrievanie sedadiel sa zapína tlačidlom umiestneným na plaste sedadla. Posed za volantom je pohodlný, sedadlá sú dobre tvarované a držia telo v zákrutách. Zadné sedadlá ponúkajú dostatočný priestor pre ľudí, no hlavne nižšieho vzrastu, alebo deti. Treba však brať do úvahy, ze 208-čka je z kategórie malých automobilov. Batožinový priestor s objemom 285 dm3 síce veľmi neohúri, no na bežné používanie stačí. Pod ním sa nachádza plnohodnotné rezervné koleso, ktoré považujem za lepšiu variantu ako lepiacu sadu.
Motor a prevodovka
Ďalšou novinkou je preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra a výkonom 81 kW (110 koní), ktorý je dosiahnutý pri 5500 ot./min. Maximálny krútiaci moment je 205 Nm a je dostupný už od 1500 ot./min. Ťah motora nie je až tak plynulý, v nízkych otáčkach som mal dokonca pocit, že aj trochu vibruje, no vo vyšších bolo cítiť príjemné zatlačenie do sedadiel. Vibrácie a hluk trojvalca vo vyšších otáčkach sú izolované veľmi dobre. Tento motor môže byť skombinovaný buď s päťstupňovou manuálnou, alebo šesťstupňovou automatickou prevodovkou. S manuálnou päťstupňovou prevodovkou, ktorou bolo vybavené testovacie vozidlo, sa mi jazdilo dobre, radenie síce nie je úplne presné, ale časom sa dá na neho zvyknúť. Čo mi ale chýbalo, bol šiesty prevodový stupeň na diaľnici. Pri zaraďovaní spiatočky sa mi niekoľkokrát stalo, že to nepekne zaškrípalo. Pri jazde rýchlosťou 130 km/h levíča spapalo 5,9 l benzínu, čo považujem za veľmi dobrú spotrebu. Pri tejto rýchlosti sú otáčky motora skoro 3000 ot./min. V meste sa pohybovala okolo 6 litrov, čo je takisto slušné. Preplňovaný benzínový trojvalec 1.2 PureTech patrí medzi tie najlepšie motory, aké automobilový priemysel v súčasnosti ponúka. Víťazstvo v prestížnej ankete Medzinárodný motor roka 2015 toto tvrdenie iba potvrdzuje.
Podvozok
Rýchlejší prejazd cez nerovnosti vozovky spôsobil nepríjemné búchanie z nápravy, takže jazda nebola na vyslovene rozbitej ceste vôbec príjemná. Na kvalitnejšom povrchu, pri ostrejšom a agresívnejšom prejazde zákrut však sedí dobre. Pochváliť môžem obratnosť a manévrovateľnosť aj v užších priestoroch. Nastavenie podvozku odpovedá požiadavkám mestskej premávky, je vhodným kompromisom medzi stabilitou a komfortom bez ohľadu na aktuálne zaťaženíe.
Bezpečnosť
V testoch Euro NCAP v roku 2012 dosiahol model plný počet hviezdičiek (5), pričom bezpečnosť pasažierov bola hodnotená na 88%, bezpečnosť detí na 78%, bezpečnosť chodcov na 61% a bezpečnostné systémy získali 83%.
Testovaný model bol vybavený systémom Active City Brake, ktorý používa k detekcii prekážok laserový snímač malého dosahu za čelným sklom a dokáže do rýchlosti 30 km/h bezpečne zabrzdiť.
Obstarávacia cena
(spracované dňa 27.11.2015)
Základná cena modelu: 208 1.0 PureTech Access |
9.490 €
|
Cena testovanej verzie bez príplatkov: 208 1.2 PureTech Allure |
13.790 €
|
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov: 208 1.2 PureTech Allure |
16.390 €
|
Štandardná výbava |
Bezpečnosť a ochrana:
ABS + AFU (brzdový asistent zvyšujúci účinok bŕzd) + REF (elektronická distribúcia brzdných síl), ESP, ASR, airbag vodiča a spolujazdca, predné, bočné a hlavové airbagy, detekcia poklesu tlaku v pneumatikách, elektricky sklápateľné spätné zrkadlá, dažďový senzor, bezpečnostné úchyty ISOFIX na vonkajších zadných sedadlách
Interiér:
Zadné elektrické okná, koberčeky, extra tónované zadné okná, USB, Bluetooth, pack WiFi, Mirrorscreen, zásuvka 12V, kožený volant, automatická dvojzónová klimatizácia, multifunkčný dotykový farebný displej 7“, 6 reproduktorov, ovládanie na volante, výškovo nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektrické ovládanie predných okien, sekvenčné na strane vodiča, tempomat a obmedzovač rýchlosti, automatické rozsvietenie svetiel, dažďový senzor, elektrochromatické spätné zrkadlo, palubný počítač, elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, kryt batožiny, automatické uzamykanie dverí po rozjazde, delené zadné sedadlo 2/3 – 1/3, diaľkové centrálne zamykanie
Exteriér:
spätné zrkadlá a kľučky dverí vo farbe karosérie, elektricky ovládané vyhrievané spätné zrkadlá, elektrické automaticky sklápateľné spätné zrkadlá po uzamknutí, zliatinové disky 16“ TITANE, plnohodnotné rezervné koleso, chrómové lišty okien, denné LED svetlomety, automatické rozsvietenie svetiel, predné hmlové svetlomety s prisvecovaním do zákruty
|
Výbava za príplatok k základnej cene: |
• Textúrovaná farba karosérie = 570 €
• Stredová opierka ruky vpredu = 90 €
• Alarm = 300 €
• Active City Brake = 250 €
• Navigačný systém = 540 €
• CD prehrávač = 120 €
• Zadný parkovací asistent, cúvacia kamera = 490 €
• Vyhrievané predné sedadlá = 240 €
|
Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 27.11.2015 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Značka a model |
Peugeot 208 |
Ford Fiesta |
Opel Corsa |
Seat Ibiza |
Motor |
1.2 PureTech |
1.0 EcoBoost |
1.0 Turbo |
1.2 TSI |
Stupeň výbavy |
Allure |
Titanium X |
Drive! |
Style |
|
|
|
|
|
Zdvihový objem motora |
1199 |
999 |
999 |
1197 |
Uloženie / počet valcov |
R/3 |
R/3 |
R/3 |
R/4 |
Preplňovanie |
áno |
áno |
áno |
áno |
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) |
81/5500 |
74/6000 |
85/5000 |
81/4600 |
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) |
205/1500 |
170/1400 |
170/1800 |
175/1400 |
|
|
|
|
|
Prevodovka |
5-stupňová manuálna |
5-stupňová manuálna |
6-stupňová manuálna |
6-stupňová manuálna |
|
|
|
|
|
Pohon |
predný |
predný |
predný |
predný |
|
|
|
|
|
Max. rýchlosť (km/hod) |
190 |
180 |
197 |
195 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) |
10,7 |
11,2 |
10,3 |
9,1 |
Priemerná spotreba (l/100 km) |
4,5 |
4,5 |
5,0 |
5,2 |
Emisie CO2 (g/km) |
103 |
105 |
117 |
119 |
|
|
|
|
|
Pohotovostná hmotnosť (kg) |
1225 |
1101 |
1139 |
1102 |
|
|
|
|
|
Dĺžka (mm) |
3973 |
3969 |
4021 |
4061 |
Šírka (mm) |
1739 |
1722 |
1736 |
1693 |
Výška (mm) |
1460 |
1495 |
1481 |
1445 |
Rázvor (mm) |
2538 |
2489 |
2510 |
2469 |
Počet dverí/miest |
5/5 |
5/5 |
5/5 |
5/5 |
Objem batožinového priestoru (l/VDA) |
285 |
276 |
285 |
292 |
|
|
|
|
|
Záruka |
4 roky / 60 000 km |
5 rokov / 120 000 km |
5 rokov / 150 000 km |
6 rokov / 150 000 km |
|
|
|
|
|
Cena modelu bez príplatkov (€) |
15.740 |
16.763 |
12.890 |
13.140 |
Akčná cena (€) |
13.790 |
13.350 |
11.290 |
12.140 |
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) |
16.390 |
13.350 |
13.670 |
15.210 |
Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium X
má naviac: kolenný airbag vodiča, asistent rozjazdu do kopca, vyhrievané čelné sklo, prídavné kúrenie
nemá: systém pre aktívne brzdenie v premávke do 30 km/h, automatické spúšťanie a vypínanie motora, tmavšie tónované zadné sklá, LCD monitor vpredu, elektrické sklopné spätné zrkadlá, elektrické spúšťanie predných a zadných okien (má iba predné)
Opel Corsa 1.0 Turbo drive!
má naviac: asistent rozjazdu do kopca, vyhrievaný volant, vyhrievané čelné sklo, metalíza (Peugeot mal príplatkovú matnú)
nemá: lakťová opierka vpredu, systém pre aktívne brzdenie v premávke do 30 km/h, elektrické sklopné spätné zrkadlá, elektrické spúšťanie predných a zadných okien (má iba predné), automatická dvojzónová klimatizácia
Seat Ibiza 1.2 TSI Style
má naviac: asistent rozjazdu do kopca, výškovo nastavitelné sedadlo spolujazdca, ostrekovače svetlometov, vyhrievané ostrekovače čelného skla, metalíza (Peugeot mal príplatkovú matnú)
nemá: systém pre aktívne brzdenie v premávke do 30 km/h, automatické spúšťanie a vypínanie motora, LCD monitor vpredu
Záverečné hodnotenie
Po týždňovom jazdení hodnotím 208-čku ako zaujímavé, šikovné vozítko, vhodné skôr do mesta. Má zaujímavý lak, výbornú spotrebu, slušnú výbavu a dobré jazdné vlastnosti. Považujem ho za ideálne pre mladých ľudí, ktorí od neho očakávajú moderný dizajn a originalitu.
Fotogaléria
Ďalšie testy PEUGEOT:
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi GT (09/2015)
Peugeot 508 2.2 HDi GT (05/2015)
Peugeot 508 2.0 HDi BVA6 Allure (04/2015)
Peugeot 108 1.2 PureTech Allure (12/2014)
Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi Allure (11/2014)
Peugeot 308 2.0 BlueHDi Allure (07/2014)
Peugeot 308 1.6 THP Allure (12/2013)
Peugeot 208 1.6 THP GTi (08/2013)
Peugeot 2008 1.6 VTi Allure (08/2013)
Peugeot 208 1.6 e-HDi XY (07/2013)
Peugeot 508 RXH 2.0 HDi HYbrid4 (01/2013)
Peugeot 301 1.6 VTi Allure (02/2013)
Peugeot 4008 1.8 HDi (11/2012)
Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 (06/2012)
Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
Peugeot 308 1.6 VTi Executive (11/2007)
Dňa: 30.11.2015
Redaktor: Peter Purdeš
Foto: Peter Purdeš |