Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
technika: Nový systém bezpečnostných vzduchových vakov
23. november 2001 @ 09:44:34 CET, poslal j.čík

MAZDA Spoločnosť Mazda sa usiluje o vývoj nových technológií v oblasti bezpečnosti a stavia sa tak do čela v rozvoji vozidiel využívajúcich najpokrokovejšie prvky ako aktívnej, tak i pasívnej bezpečnosti.

V minulých rokoch boli samotné bezpečnostné vzduchové vaky považované za prvoradý prvok bezpečnostnej výbavy. Boli vyvinuté predovšetkým ako ochrana doplňujúca funkciu bezpečnostných pásov. Pre dosiahnutie maximálnej účinnosti bezpečnostných vzduchových vakov je nevyhnutné, aby vodič i jeho spolujazdec boli riadne pripútaný bezpečnostnými pásmi, lebo pokiaľ sedia v tesnej blízkosti miesta uloženia bezpečnostných vzduchových vakov, nebude im poskytovaná ochrana v plnej miere.

Inteligentný bezpečnostný systém Mazda je predurčený pre zvýšenie účinnosti ochrany, a to tým spôsobom, že systém najprv vyhodnotí situáciu pri nehode, pozíciu vodiča/spolujazdca a až potom rozhodne či budú bezpečnostné vzduchové vaky vôbec aktivované a v akom rozsahu. Napríklad v situácii, keď dôjde k špecifickej čelnej kolízii, môže systém určiť či dôjde k aktivácii bezpečnostných vzduchových vakov, a potom na základe vyhodnotenia veľkosti a hmotnosti vodiča/spolujazdca rozhodne, ktorý z dvoch stupňov nafukovania bezpečnostných vakov bude aktivovaný.

Pre získanie informácií potrebných pre určenie miery aktivácie bezpečnostných vakov využíva tento inteligentný systém rad senzorov.

  • Senzor pre detekciu prítomnosti cestujúceho má na sedadle vodiča funkciu pozičného senzoru, ktorý má za úlohu zistiť, v akej vzdialenosti od volantu sa vodič nachádza, a na sedadle spolujazdca funkciu senzora pre detekciu hmotnosti spolujazdca, ktorého úlohou je zistiť hmotnosť a stanoviť výšku spolujazdca.

  • Senzor zámku bezpečnostného pásu hlási systému, ktoré bezpečnostné pásy sú použité, čo je najdôležitejšia informácia pre stanovenie zodpovedajúcej intenzity nafukovania bezpečnostných vzduchových vakov. Senzorová jednotka bezpečnostných vzduchových vakov potom na základe týchto informácií vyhodnotí, ktorý z dvoch stupňov nafukovania bezpečnostných vakov (veľký alebo malý) bude aktivovaný.

    Všetky tieto informácie sú vyhodnotené senzorovou jednotkou bezpečnostných vzduchových vakov, ktorá potom v závislosti na celkovej situácii určí inetnzitu nafukovania vakov.


  • Súvisiace správy

    Najčítanejšie /MAZDA/