Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Citroën otvára Conservatoire du Patrimoine de la Marque
05. december 2001 @ 11:39:49 CET, poslal m.solárik

CITROËN 28. novembra 2001 sa za účasti predsedu dozornej rady koncernu PSA Peugeot Citroën, pána Pierra Peugeota, a generálneho riaditeľa spoločnosti Automobiles Citroën, pána Clauda Satineta, uskutočnilo slávnostné otvorenie Conservatoire du Patrimoine de la Marque v Aulnay-sous-Bois.

V priestoroch Conservatoire du Patrimoine de la Marque bolo zhromaždených viac ako 300 vozidiel značky Citroën, objemná dokumentácia a množstvo suvenírov súvisiacich s históriou automobilky. Poslaním zariadenia nie je slúžiť ako múzeum - preto ani nebude sprístupnené verejnosti. Conservatoire du Patrimoine de la Marque má za úlohu zbierať a udržiavať Citroëny vyrobené počas celej histórie existencie firmy a spravovať kompletný archív Citroënu.

Výnimočne priaznivý kontext
Otvorenie Conservatoire du Patrimoine de la Marque sa deje v kontexte, ktorý je pre automobilku výnimočne priaznivý, a bohatú minulosť tak umožňuje spojiť s dynamickou prítomnosťou. Už niekoľko rokov totiž značku ovláda obdivuhodná energia. Jej odrazom je bohatá, rôznorodá a neustále inovovaná ponuka, ktorá svedčí o schopnosti Citroënu ponúknuť vždy niečo nové.

Práve zásluhou stratégie inovácie sa Citroënu darí plniť a niekedy dokonca predvídať požiadavky zákazníkov. Príkladom sú motory HDi, ktoré doslova rozpútali nadšenie pre naftový pohon, alebo multiplexná elektroinštalácia, vďaka ktorej sa na väčšine našich modelov objavilo množstvo nových funkcií. Originálny štýl modelov Berlingo, Xsara Picasso, C5 a C3 priniesol zasa úplne nový pohľad na využitie vnútorného priestoru.

Citroën - značka s bohatou minulosťou
Za svoje súčasné úspechy vďačí Citroën aj svojej histórii. Len máloktorá automobilka sa môže pýšiť minulosťou, ktorá sa zapísala do dejín 20. storočia. Každé z vývojových období Citroënu poznačilo dejiny svojimi inováciami. Nápadmi, ktoré prekročili hranice sveta automobilov, aby sa presadili na poli designu, architektúry, priemyslu, obchodu a reklamy.

Vznik asociácie spravujúcej dedičstvo Citroënu
V snahe vyťažiť z bohatstva minulosti na posilnenie obrazu značky založil Citroën asociáciu so sídlom na ulici Fructidor číslo 12 v 17. parížskom obvode, poslaním ktorej je starať sa o chod Conservatoire du Patrimoine de la Marque.

Budovy Citroënu - architektonické pamiatky mapujúce minulosť značky
Históriu Citroënu pripomínajú i jeho budovy, z ktorých mnohé sú vzácnymi svedkami vývoja mestskej architektúry. Historické objekty automobilky verne mapujú jej bohatú minulosť, no zároveň umožňujú prepojiť minulé s prítomným. Dôvodom minuloročného presťahovania sídla spoločnosti do jedného z historických objektov, bývalej továrne v Epinettes, ktorá od roku 1924 vyrábala časti karosérií tvarovaním za studena, bola práve snaha o takéto prepojenie. Rovnakým princípom sa riadil aj výber priestorov Conservatoire du Patrimoine de la Marque, umiestneného na periférii areálu výrobného podniku v Aulnay-sous-Bois. Ďalším pokusom o spojenie histórie so súčasnosťou je renovácia jedného z najprestížnejších obchodov značky.

Conservatoire Citroën - miesto sústreďujúce dedičstvo značky
Do dnešného dňa bolo v priestoroch konzervatória umiestnených viac ako 300 automobilov, archív s celkovou dĺžkou 800 metrov a množstvo predmetov súvisiacich s históriou Citroënu.

Fond Conservatoire du Patrimoine de la Marque je pravidelne dopĺňaný, najmä formou darov. Tých začalo v poslednom čase pribúdať, čo správcov Conservatoire du Patrimoine de la Marque priviedlo k ich pozornejšiemu sledovaniu.

Zbierky Conservatoire du Patrimoine de la Marque nebudú sprístupnené verejnosti a zariadenie nebude fungovať ako múzeum. Jeho služby však môžu využiť všetci partneri Citroënu, napríklad na zapožičanie automobilov, ktoré budú môcť byť vystavované na podujatiach vo Francúzsku, v Európe i po celom svete.

Najdôležitejšie modely:
Základ fondu Conservatoire du Patrimoine de la Marque tvoria definitívne verzie modelov, ktoré boli uvedené na trh od roku 1919 až po súčasnosť. Sú v ňom zastúpené automobily Type A, 2CV, Traction, DS, SM a mnohé ďalšie modely vo viacerých prevedeniach. Majetkom Conservatoire du Patrimoine de la Marque sú aj úplne prvé Citroëny 5HP vo vtedajších verziách C2 a C3.

Druhá časť fondu je venovaná návrhom, štúdiám, koncepčným vozidlám a prototypom. Nájdeme v nej makety z obdobia medzi svetovými vojnami, vyvinuté na aerodynamické pokusy, unikáty, koncepčné vozidlá a prototypy Citroënov. Zbierka ponúka prierez výskumnými a vývojovými aktivitami od vzniku značky a fascinujúci dôkaz jej kreativity.

Fond dopĺňa zbierka vozidiel určených na súťaže, terénne preteky, jazdy na dlhé trate a všetky ostatné podujatia, vďaka ktorým sa Citroën postupne menil na legendu. V tejto časti Conservatoire du Patrimoine de la Marque sú uložené napríklad pásové vozidlá Citroën použité pri prvej jazde naprieč Saharou a na Žltej rallye, či automobily ZX Rallye Raid, ktoré zvíťazili na majstrovstvách sveta a päťkrát za sebou vyhrali Rallye Paríž-Dakar.

Zbierky Conservatoire du Patrimoine de la Marque sa neustále rozširujú jednak vďaka darom priateľov a fanúšikov Citroënu, no aj zásluhou sústredenia výnimočných exemplárov, akými sú napríkad projekty návrhárskej dielne Citroënu.

Dedičstvo Citroënu pozostáva z veľkej časti z náčrtov, ilustrácií, kartoték, ekonomických údajov a dokumentácie, archivácia ktorých ešte stále prebieha a jej trvanie sa odhaduje na dva roky.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /CITROËN/