Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Nissan pri vývoji novej generácie Primery odmietol všetky kompromisy
05. december 2001 @ 12:30:25 CET, poslal m.solárik

NISSAN Prezident spoločnosti Nissan, Carlos Ghosn, k Primere novej generácie povedal: „... je prvým míľnikom nového Nissanu v Európe". Vďaka nej sa oživenie značky Nissan na jednom z najnáročnejších trhov sveta posunie rozhodne ďalej.

V marci roku 2002 bude nové vozidlo uvedené do predaja. Vychádza z dielne montážneho závodu Nissan v Sunderlande a jeho revolučný dizajn a novátorská technológia ho budú jasne charakterizovať ako najinovatívnejšie a najvýraznejšie auto sektoru strednej triedy (D-segment) na cestách.

Vývojové a výrobné tímy Nissanu sa po poslednom parížskom autosalóne tešili z mimoriadne pozitívnej odozvy tlače aj verejnosti na koncepciu vozidla Primera, ale zároveň ich očakávala jedinečná výzva. Primera totiž musela nielen zodpovedať svojej pôvodnej dizajnérskej štúdii, ale jej „otcovia“ museli do nej integrovať najmodernejšie informačno-technologické systémy a prispôsobiť výrobné procesy tak, aby auto zodpovedalo týmto požiadavkám. A to všetko za rekordný vývojový čas dvadsiatich štyroch mesiacov.

To však nie je všetko. V polovici decembra sa začína výroba a výrobný závod Sunderland má za úlohu prekonať svoj predchádzajúci rekord (už dnes je najproduktívnejší automobilový závod v Európe). Nový model musí dosiahnuť plný objem výroby za 5,4 týždňa. Výrobný závod plánuje hneď v počiatočnej fáze dosiahnuť 73 % normálnej výroby. Pre Nissan v Európe je to dosiaľ neprekonaná méta.

Čo je kľúčom k úspešnému zvládnutiu spomínaných úloh? Flexibilita. Flexibilita v procese vývoja, dokonca aj v jeho neskorších fázach, flexibilita, vďaka ktorej je možné plniť stále sa meniace požiadavky zákazníkov. Flexibilita vo výrobnom procese, ktorá si vyžiadala aj vybudovanie nového špecializovaného systému v montážnej dielni. A flexibilita vysoko kvalifikovaných pracovníkov Sunderlandu, ktorí sa bez prieťahov prispôsobili práci s týmto komplexným vozidlom. Vďaka nim sa nová Primera stala úplne hladko súčasťou výroby už dnes najproduktívnejšieho automobilového výrobného závodu v Európe.

Program Primera vytvoril v samotnom závode približne tri stovky dočasných pracovných miest a tisícky ďalších miest v dodávateľskej báze po celej Európe. Závod v Sunderlande investoval 215 miliónov libier a získal kapacitu na výrobu 140 000 nových vozidiel Primera za rok. Vyše 80 % celkovej produkcie pritom pôjde na export. Počas celého vývoja sa Nissan pridŕžal nekompromisného prístupu s cieľom vytvoriť auto, ktoré by čo najvernejšie zodpovedalo odvážnemu snu dizajnérov. A tak sa museli zmeniť mnohé pravidlá a výrobný závod, ktorý je už dnes predmetom závisti celej Európy, musel siahnuť na nové stupne efektívnosti.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /NISSAN/