Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štúdie a prototypy: Opel Antara GTC získal titul Koncept roka
22. november 2005 @ 07:40:05 CET, poslal j.čík

OPEL Štúdia Opel Antara GTC (Gran Turismo Crossover) vybojovala prestížny titul „Koncept roku“ („Concept of the Year“) uznávaného magazínu Autocar. Každoročne vyhlasovaná anketa vplyvného britského magazínu oceňuje tie najlepšie projekty a produkty automobilového priemyslu.

Rob Aherne, editor magazínu Autocar, ocenil dynamický design automobilky Opel: „Nový designerský trend vrátil Opel znovu naplno do hry! Návrhári v designerskom centre automobilky Opel sa nehrajú na „New Edge“ design, alebo „Flame Surfacing“ styling karosárskych panelov – v ich podaní ide o čisto profesionálny prístup, ktorý umožnil vzniknúť jednému z aktuálne najatraktívnejších rodinných automoilov v rámci celej ponuky automobilového trhu.“

Bryan Nesbitt, šéfdesigner GM Europe, pri preberaní ceny magazínu Autocar vyhlásil: „Je pre mňa skutočne veľkým zadosťučinením získať také vzácne ocenenie od takého prestížneho a renomovaného motoristického magazínu. Všetci sme hrdí na náš dynamický design, ktorý je zreteľný zo súčasných modelov a v ktorého duchu sa ponesú aj pripravované modely. Výsledok tvrdej práce celého designerského týmu si zaslúži uznanie - naši návrhári opäť preukázali svoju kreativitu a cit pre moderné trendy.“

Na základe trojdverového konceptu (dĺžka/šírka/výška: 4530/1970/1640 mm) pripravili návrhári automobilky Opel výrazne športovo ladený SUV model, ktorý zaujme predovšetkým originálnymi proporciami a sviežim dynamickým designom. Veľké, ďaleko do bokov karosérie pretiahnuté svetlomety z LED diód a pre moderný design automobilky Opel charakteristický pozdĺžny prelis v kapote motora tvoria najvýraznejšie rysy „tváre“ atraktívneho štvormiestneho konceptu. Z LED diód, ktoré majú vyššiu svietivosť a dlhšiu životnosť než konvenčné žiarovky a zároveň dávajú štylistom väčšiu voľnosť pri tvorbe designu, sú vytvorené aj koncové svetlá.

Pri pohľade z boku okamžite zaujme bezrámová konštrukcia okien dverí a dozadu klesajúca krivka strechy. Vďaka absencii B-stĺpika karosérie a splývavej siluete automobilu z boku pôsobí ako dynamické kupé, veľmi pôsobivé sú aj veľké dvadsaťpalcové kolesá z hliníka.

Vďaka mnohým optimálnym originálnym optickým a technickým detailom a pre autá Opel príznačnej prispôsobivosti interiéru je nová štúdia Antara GTC pripravená vyhovieť všetkým nárokom na každodenné používanie v bežnej prevádzke. Veko batožinového priestoru má napr. pantografické závesy. Pri otváraní sa zadné veko vyklopí dohora a zároveň sa posunie o niekoľko cm dopredu, takže osoba, manipulujúca s vekom, nemusí urobiť obvyklý krôčik dozadu, aby sa vyhla vyklápajúcemu sa veku. Nakladanie a vykladanie batožiny je tak omnoho jednoduchšie a bezpečnejšie.

Dve zadné sedadlá možno sklápať, pričom sa úplne zapustia do podlahy, takže v zadnej časti auta sa vytvorí úplne rovná úložná plocha. Po sklopení zadných sedadiel ponúka Antara GTC 2400 l priestoru pre batožinu (podľa metodiky VDA). Predné sedadlá sú uchytené k jedinej nosnej konštrukcii, takže vyzerajú, ako by boli zavesené vo vzduchoprázdne. Systém EasyEntry umožňuje, že po stlačení tlačidla na prístrojovom paneli sa predné sedadlá posúvajú dopredu, takže vytvárajú pohodlný prístup k zadným sedadlám.

Štúdia Antara GTC dostala panoramatickú presklennú strechu rovnakej koncepcie, s akou sa nedávno predstavila Zafira novej generácie. Dve veľké presklené okná dodávajú cestujúcim pocit bezprostredného kontaktu s okolím a spríjemňujú vzdušnú atmosféru v interiéri. Tmavé zafarbenie stropných skiel ochraňuje interiér pred prílišným prehrievaním. Strešná konzola, tiahnúca sa stredom celého stropu, ukrýva množstvo úložných schránok. Špecialistom je na mieru pripravený kožený vak, ktorý možno po subtílnej koľajnici posúvať stredom auta medzi prednými a zadnými sedadlami. Tento vak sa dá jednoducho z auta vyberať a použiť napr. ako konvenčná nákupná taška.

Pod kapotou konceptu Antara GTC je uložený štvorvalcový turbodiesel 1.9 CDTI, preplňovaný dvojicou turbodúchadiel, vďaka čomu naprieč uložený motor vyvinie najvyšší výkon až 156 kW/212 k a krútiaci moment 400 Nm dosiahne už v otáčkach 1400 ot/min. Na rozdiel od konvenčných systémov bi-turbo sú dúchadlá konceptu Antara GTC zapojené do série a nie paralelne: Menšie turbodúchadlo sa stará o dostatočný plniaci tlak v oblasti nízkych otáčok, väčšie dúchadlo potom garantuje dostatočný výkon motora v oblasti najvyšších otáčok.

Motor 1.9 CDTI je prepojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Výkony originálneho SUV konceptu sú pozoruhodné: Na základe počítačových simulácií bola prepočítaná maximálna rýchlosť vyše 210 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za zhruba 8 sekúnd. Agilitu výkonného motora konceptu Antara GTC podporuje aj moderný podvozok - vpredu sú kombinované vzpery McPherson, vzadu má prototyp štvorprvkové nezávislé zavesenie. Hrebeňové riadenie s posilňovačom garantuje presné vedenie stopy.

Štúdia Antara GTC absolvovala svoju svetovú výstavnú premiéru pred dvoma mesiacmi na Medzinárodnom autosalóne IAA vo Frankfurte. Opel Antara bude vo svojej produkčnej podobe predstavený koncom roka 2006.

Zdroj: GMSEE


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/