Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Úspešný rok 2001 pre BMW na Slovensku
11. január 2002 @ 14:25:53 CET, poslal l.kiss

BMW Uplynulý rok 2001 sa pre BMW na Slovensku niesol v znamení mnohých úspechov. Celkovo bolo na slovenskom trhu predaných 293 automobilov značky BMW, čo v porovnaní s rokom 2000 predstavuje nárast o takmer 65 %. Plánované rozšírenie siete autorizovaných predajcov, zlepšenie popredajných služieb a ďalšie novinky sú predpokladom úspechov aj v roku 2002.

Výsledok predaja roku 2001 v počte 293 kusov automobilov znamená pre značku BMW na Slovensku ďalší úspešný obchodný rok, kedy bol dosiahnutý rast predaja až vo výške 64,61 % v porovnaní s rokom 2000, kedy bolo predaných 178 ks automobilov BMW, a o 171% oproti roku 1999.
Najúspešnejším bol tradične predaj automobilov trojkového radu BMW, ktorých bolo celkovo predaných 133 kusov (bez BMW 3 compact), čo oproti výsledku roku 2000 - 104 kusov - predstavuje rast o 27,88 %.
K úspechom trojkového radu BMW určite prispeli aj novinky BMW radu 3 pre modelový rok 2002, vrátane optického faceliftu modelov limuzína a touring, ako aj viacerých technických inovácií, spolu s uvedením piateho variantu karosérie s označením compact. Z nového BMW radu 3 compact ako vstupného modelu do sveta automobilov BMW bolo v roku 2001 predaných 25 kusov, čo je s ohľadom na jeho uvedenie na trh v polovici roku nečakaným výsledkom.
Ďalší kvalitný výsledok predstavoval predaj BMW radu 5 v počte 78 kusov, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom znamená nárast o rovných 100 %. V roku 2002 čaká zákazníkov zatraktívnenie ponuky pre BMW päťkového radu prostredníctvom špeciálnych zvýhodnených balíkov doplnkovej výbavy s označením Sport, Lifestyle a Exclusive, ktoré určite prispejú k ďalším úspechom tohto radu.
Najvyšší percentuálny nárast predaja dosiahli automobily BMW X5, ktorých bolo v roku 2001 predaných 40 kusov, čo oproti 15 ks v roku 2000, v ktorom bol tento model uvedený, predstavuje rast až o 166,66 %.
Rok 2001 bol zároveň rokom uvedenia na trh novej vlajkovej lode značky BMW – nového BMW radu 7. Celkovo bolo luxusných limuzín BMW 7 v uplynulom roku predaných 17 kusov, z čoho predaj dnes už „starého“ modelu s označením E38 predstavoval 12 kusov. Nový, revolučný model BMW 7 s označením E65 zaznamenal od uvedenia na trh 21. novembra 2001 do konca kalendárneho roka predaj 5 kusov, čo je skutočne pozitívny vstup na trh.

Najúspešnejší model BMW 320d
Pri hodnotení predaja konkrétnych modelov bol v roku 2001 celkovo najpredávanejším modelom automobil BMW 320d. Tento získal v novom modelovom roku prepracovaný štvorvalcový motor s technológiou common rail a s výkonom 150 koní, a tak sa tento tradične úspešný model stal pre zákazníkov ešte zaujímavejší. Na druhom mieste z hľadiska predaja skončil model BMW X5 4,4i a hneď za ním model 316ti compact, ktorý je v predaji iba od júla 2001. Zákazníkov však prilákal nielen svojou cenovou dostupnosťou, ale predovšetkým novou technológiou motora Valvetronic, ktorá umožňuje zvýšenie výkonu a dynamiky motora za súčasného zníženia spotreby paliva. Medzi ďalšie úspešné modely patrili BMW X5 3,0iA a jeden z dvoch vstupných modelov do sveta BMW limuzín – model BMW 318i.
Z hľadiska karosárskeho prevedenia bol v trojkovej rade najúspešnejší predaj limuzín (100 ks), na druhom mieste z hľadiska počtu boli modely coupé (17 ks) a touring (13 ks). Z elegantných modelov BMW 3 cabrio boli v minulom roku predané 3 ks.
Rovnako aj pri predaji BMW päťkového radu sú suverénne najúspešnejšie limuzíny, ktorých sa z celkového počtu 78 kusov predalo až 74 kusov.

Rast predaja v regiónoch
Nárast predaja zaznamenal aj každý z autorizovaných predajcov BMW v jednotlivých regiónoch Slovenska. Z hľadiska objemu dosiahla najvyšší predaj spoločnosť AWT Bavaria, s. r. o., Bratislava so 166 predanými kusmi vozidiel a tak 57 %-ným podielom na celkovom trhu. Tento podiel sa však oproti predchádzajúcim rokom znížil v prospech čoraz silnejšej siete dealerov.
Druhým najúspešnejším autorizovaným predajcom je spoločnosť Tempus Bavaria, s. r. o. Košice, s 58 predanými kusmi, čo predstavuje zároveň aj najvyšší nárast oproti roku 2000, a to až o 222 %. Podiel tejto spoločnosti na celkovom predaji tak predstavuje takmer 20 %.
Tretím najúspešnejším autorizovaným predajcom BMW na Slovensku je spoločnosť T.O.B., s. r. o. Trenčín, ktorá rok 2001 ukončila s 32 predanými kusmi vozidiel, čo v porovnaní s rokom 2000 predstavuje dvojnásobný rast. Nárast dosiahli aj ďalší dvaja dealeri - Auto Bavaria, s. r. o so sídlom v Leviciach (nárast o 111 %) a spoločnosť Axon, s. r. o, Zvolen (nárast o 20 %). Obaja dealeri dosahujú približne rovnaký podiel na celkovom trhu vo výške zhruba 7 %.

Predaj motocyklov BMW
Počas predchádzajúceho roka zaznamenali nárast predaja aj motocykle značky BMW, ktorých bolo v roku 2001 predaných 13 kusov (v roku 2000 10 kusov). Jednoznačne najúspešnejším motocyklom bol model F 650 GS, predaj ktorého predstavoval viac ako polovicu celkového predaja. Tento motocykel zároveň získal v kategórii ENDURO ocenenie Motocykel roku 2001 v SR. Ďalšiemu posilneniu predaja by malo pomôcť aj uvedenie nových modelov F 650 CS a R 1150 RS.

Plány pre rok 2002
Zatiaľ čo uplynulý rok bol mimoriadne bohatý na nové modely, v roku 2002 bude týchto noviniek o niečo menej. Začiatkom roka prichádza na trh nový, vysokovýkonný model BMW X5 4,6is s výkonom 347 koní, od apríla bude uvedená predlžená verzia novej sedmičkovej limuzíny spolu s dvanásťvalcovým motorom v modeloch 760i a 760iL a ku koncu roka 2002 nás čaká uvedenie nového BMW Z3 s označením modelu E85.
Novinky z hľadiska modelov doplní plánované rozšírenie dealerskej siete, ktoré otvorením novej prevádzky v Nitre začalo už v minulom roku, a už počas prvého polroka 2002 je plánované otvorenie nového autorizovaného predajcu v Žiline. Ďalšie plány rozšírenia siete autorizovaných predajcov zahŕňajú regióny Banská Bystrica, Komárno a Svit - Poprad.
K ďalšiemu rastu predaja a spokojnosti zákazníkov v tomto roku určite prispejú aj novinky v oblasti popredajných služieb, ktoré boli zavedené ku koncu roku 2001. Od začiatku novembra zaviedlo BMW celosvetovo dvojročnú záruku na automobily bez ohľadu na počet najazdených kilometrov. Od 1. decembra 2001 zároveň BMW na Slovensku zaviedlo pre zákazníkov kompletný asistenčný program pod názvom MobilDrive Sk, ktorý poskytuje zákazníkom značky BMW zabezpečenie mobility aj v prípade dopravnej nehody, krádeže alebo prípadnej poruchy. Asistenčné služby sú k dispozícii non-stop 24 hodín denne na území SR ako i v európskych krajinách Európy s platnosťou tzv. „zelenej karty“. Program MobilDrive SK získavajú automaticky všetci noví zákazníci BMW a pri splnení určitých podmienok oň môžu požiadať aj existujúci zákazníci.
Od 1. januára 2002 prináša BMW na Slovensku pre zákazníkov aj skvalitnenie služieb v oblasti dodávok náhradných dielov. Objednávky je možné realizovať denne, pričom u importéra v Bratislave zaručujeme dodanie do 24 hodín, u ostatných predajcov na Slovensku do 36 hodín. Táto aktuálna novinka určite prispeje k ďalšiemu zvýšeniu spokojnosti zákazníkov BMW.

Rozšírenie siete dealerov, zlepšenie starostlivosti o zákazníka, ako aj novinky v modelových radách BMW by tak mali priniesť ďalšie úspechy a rast predaja aj v roku 2002.

Súvisiace správy

Najčítanejšie /BMW/