Rok 2001 sa pre Citroën niesol v znamení dynamiky, ktorá sa aj v tomto roku prejavila výrazným a rovnomerným rastom na všetkých trhoch. Automobilke sa už piatykrát za sebou podarilo prekonať vlastný rekord v predaji vozidiel. Vo svete sa celkovo predalo 1 235 000 Citroënov, čo oproti roku 2000 predstavuje nárast o 8,3 %. Do predajnej siete bolo dodaných 1 249 000 automobilov, čiže o 10,9 % viac ako v predchádzajúcom roku.
V západnej Európe bolo zaregistrovaných 1 063 000 nových Citroënov, čím automobilka zvýšila svoj podiel na inak stabilnom trhu (+0,3%) o 10,9%.
Vo zvyšku sveta zásobil Citroën svoju predajnú sieť 186 000 vozidlami, čo je v porovnaní s rokom 2000 o 12% viac.
Intenzívne obchodné aktivity
Rok 2001 bol pre značku rokom intenzívnej obchodnej činnosti. Vozidlá Citroën si svojou modernosťou a dokonalým prispôsobením sa požiadavkám zákazníka získavali čoraz väčšiu dôveru a priazeň.
Nepopierateľné obchodné úspechy Xsary Picasso a rastúci počet jej priaznivcov si v roku 2001 vyžiadal zvýšenie dodávok o 56% v porovnaní s rokom 2000.
Rok 2001 priniesol aj rozšírenie modelového radu Citroën o model C5, ktorý sa v marci objavil na trhu v 5-dv. verzii a v júni v kombi verzii Break. Počtom 139 000 predaných kusov si automobilka nielenže výrazne zlepšila celkovú bilanciu predaja, no zároveň i prekročila ciele stanovené pre tento model.
Svoj podiel na obchodných úspechoch Citroënu majú aj motory HDi, ktorým sa naďalej darí udržať v priazni zákazníkov. Kvalitou prevedenia a vynikajúcimi vlastnosťami, najmä pokiaľ ide o komfort, spotrebu a ochranu životného prostredia, sa zaslúžili o to, že z osobných vozidiel Citroën registrovaných v západnej Európe je až polovica vybavená naftovým motorom.
História Citroënu v pohybe
Citroën sa v roku 2001 vybral po stopách svojej histórie. Prvým krokom bolo presťahovanie sídla spoločnosti do historického areálu niekdajšej továrne v Epinettes, kde sa od roku 1924 vyrábali karosárske diely.
Ďalším pokusom o prepojenie minulosti s prítomnosťou je Conservatoire du Patrimoine de la Marque (miesto sústreďujúce dedičstvo značky Citroën), ktoré bolo slávnostne otvorené od novembra 2001 v priestoroch priemyselného areálu v Aulnay. Poslaním Conservatoire du Patrimoine de la Marque je zhromažďovať a udržiavať exempláre Citroënov vyrobených od začiatku existencie značky po súčasnosť. Jeho otvorenie dalo Citroënu príležitosť ukázať, že dokáže vyťažiť zo svojej minulosti, aby posilnil svoj obraz a zaručil prestíž svojej budúcnosti.
Rovnakými dôvodmi sa riadi aj projekt rekonštrukcie súčasnej predajne Hippo Citroën na Avenue des Champs Elysées číslo 42, ktorá sa má v roku 2004 zmeniť na priestory stálej výstavy. Za účelom renovácie tejto legendárnej výkladnej skrine Citroënu, otvorenej od roku 1928, bola vypísaná medzinárodná súťaž architektov.