Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
ocenenia: Toyota zvíťazila na Challenge Bibendum Rally 2006
29. jún 2006 @ 08:55:09 CEST, poslal j.čík

TOYOTA Toyota oslavovala v Paríži vo Francúzsku so svojim hybridným automobilom Toyota Prius dvojnásobné víťazstvo. Toyota Prius dosiahla prvé miesto v „Challenge Bibendum 2006” aj v rally závode FIA „Alternative Energy Cup“, ktoré prebiehali súbežne.

Challenge Bibendum je každoročné medzinárodné podujatie, ktoré je miestom stretnutia popredných svetových automobilových environmentálnych technológií. Tento rok hostil toto podujatie Paríž a Toyota sa ho zúčastnila s viacerými vozidlami značiek Lexus a Toyota v Európe vrátane: Toyoty Prius; Toyoty Avensis D-CAT; Lexusu RX 400h a Lexusu GS 450h. Dieselová technológia Toyoty Clean Power na seba upozornila celkovým tretím miestom v „Challenge Bibendum 2006”, ktorý získal automobil Avensis, vybavený technológiou Toyota D-CAT. Výkony Toyoty boli ešte impozantnejšie, keďže Prius a Avensis získali 5 A-ocenení Michelin v kategóriách individuálnej výkonnosti pre osobné automobily - najlepšie zo všetkých vozidiel.

Kazuhiko Miyadera, výkonný viceprezident R&D Group, Toyota Motor Europe, poznamenal na tému účasti Toyoty na tomto podujatí: „Bolo vzrušujúce zúčastniť sa na prehliadke jedinečných technológií ako je Challenge Bibendum. Náš úspech na tomto podujatí demonštruje, že naše benzínové hybridné automobily majú výnimočný ekologický akreditív, pričom sú to taktiež skvelé autá na riadenie."

Toyota Motor Europe (TME) zaznamenala dôležitý míľnik, keď v máji 2006 kumulatívny predaj hybridných automobilov značiek Toyota a Lexus v Európe prekročil hranicu 50.000 kusov. Hybridná technológia Toyoty prináša vďaka kombinácii benzínového motoru s elektromotorom najčistejšiu motorovú technológiou dnes na trhu a pôsobivé jazdné vlastnosti. Od začiatku predaja Toyoty Prius - svetovo prvého sériovo vyrábaného hybridného automobilu - v Európe v roku 2000, bolo dodnes predaných celkovo takmer 41.000 kusov. Predaj hybridných modelov značky Lexus (RX 400h a GS 450h) dosiahol zatiaľ kumulatívny počet viac ako 10.000 kusov počas len 17 mesiacov predaja. Toyota očakáva, že ročný predaj hybridných vozidiel v Európe dosiahne v roku 2006 37.400 kusov, pričom sa predpokladá, že celkový predaj prekročí 1 milión kusov pre značku Toyota a pre značku Lexus dosiahne 45.000 kusov.

Hybrid Synergy Drive® (HSD) je koncept, ktorý je za novou generáciou hybridných vozidiel značky Toyota. HSD kombinuje pôžitok z jazdy a jazdné vlastnosti s nízkou spotrebou paliva, nízkymi emisiami a tichým chodom. Slovo „synergy“ (synergia) znamená vyššiu synergiu medzi benzínovým motorom a elektromotorom na pohon vozidla. Elektromotor je teraz výkonnejší, čím umožňuje dosiahnuť vyšší pomer použitia elektrického pohonu voči benzínovému. Výsledkom je vyšší výkon so značne zlepšenou efektivitou.

Značka Lexus predstavila hybridný pohon po prvý krát v modeli RX 400h v máji 2005. Odvtedy Lexus získava so svojou európskou hybridnou stratégiou čoraz viac úspechov, či už uvedením modelu GS 450h v máji 2006 alebo predstavením LS 600h, budúcej novej vlajkovej lode spoločnosti od mája 2007.

Hybridná technológia priťahuje k značke Lexus zákazníkov, ktorí hľadajú realistickú alternatívu k technológiám hlavného prúdu. Okrem jej tichej prevádzky, plynulosti a kultivovanosti hybridného pohonu zákazníci Lexusu oceňujú aj silnú a lineárnu akceleráciu kombinovanú s ohľaduplnosťou voči životnému prostrediu, ktorá je vedúcou vo svojom segmente. Na vyjadrenie dôležitosti svojej hybridnej stratégie prijal Lexus nové meno značky, ktoré bude jasnejšie identifikovať jej pokrokovú technológiu a filozofiu: Lexus Hybrid Drive.

Globálny kumulovaný predaj hybridného automobilu Toyota Prius – uvedeného na trh v roku 1997 – prekročil míľnik pol milióna kusov v apríli, čím posilnil svoju pozíciu svetovo najpredávanejšieho hybridného modelu. Toyota má v súčasnosti vo svojej globálnej modelovej ponuke 9 rôznych hybridných automobilov – vrátane dieselového hybridného vozidla – a kumulatívny celosvetový predaj dosiahol v apríli takmer 635 000 kusov. Toyota si stanovila náročný cieľ dosiahnuť ročný predaj hybridných automobilov na úrovni 1 milióna kusov začiatkom nasledujúceho desaťročia.

Technológia Toyoty Diesel Clean Advanced Technology (Toyota D-CAT) poskytuje unikátne environmentálne a jazdné vlastnosti. D-CAT Toyoty ako prvý na svete súčasne a nepretržite znižuje obsah NOx a pevných častíc vo výfukových emisiách bez pridania aditív. Okrem toho sa znížili emisie uhľovodíkov a oxidu uhoľnatého, je bezúdržbová a nevyžaduje žiadne aditíva. Technológia D-CAT Toyoty je dostupná v 2,2 litrovom dieselovom motore D-4D s výkonom 177 ks, ktorý je dostupný v automobiloch Toyota Avensis, Corolla Verso a RAV4.

Zdroj: Toyota Motor Slovakia, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA/