Japonský výrobca motocyklov Yamaha predstavil pre rok 2002 druhú generáciu R1
Tento Supersport s použitím päťventilovej techniky a rozvodu DOHC má objem valcov 998 ccm. Vybavený je novým elektronickým vstrekovaním paliva a katalyzátorom. K zníženiu hmotnosti prispela nová v porovnaní s modelom 2001 chudobnejšia ale prepracovanejšia kapotáž a nový ľahký rám typu Deltabox III. Vývojom prešiel aj kľukový hriadel.
Kvôli lepšiemu pocitu z jazdy bolo u R1 použité ľahšie predné koleso a vylepšené dvojkotúčové brzdy.
Technické parametre
typ motora - uloženie valcov: |
radový |
počet valcov: |
2 |
pracovný režim motora: |
4 |
objem motora (ccm): |
998 |
chladenie: |
kvapalinou |
rozvod: |
DOHC |
vŕtanie x zdvih: (mm) |
74x58 |
kompresný pomer: |
11,8:1 |
max.výkon (kW/ot.min-1): |
111,8 / 10 000 |
max. krut.moment (Nm/ot.min-1): |
108,3 / 8500 |
príprava palivovej zmesi: |
elektronické vstrekovanie |
zapaľovanie: |
digitálne tranzistorové |
spojka: |
viaclamelová v olejovom kúpeli |
prevodovka: |
6-stupňová |
rám: |
hliníkový Deltabox-III |
predné pruženie: |
vidlica Upside-Down (nastaviteľná) |
zadné pruženie: |
centrálny tlmič |
predná brzda: |
2xkotúč 298 mm |
zadná brzda: |
1xkotúč 220 mm |
predná pneumatika: |
120/70 ZR 17 58W |
zadná pneumatika: |
190/50 ZR 17 73W |
rázvor (mm): |
1395 |
dĺžka/šírka/výška (mm): |
2035/695/1105 |
výška sedadla (mm): |
815 |
svetlá výška (mm): |
140 |
celková hmotnosť (kg): |
395 |
objem palivovej nádrže (l): |
17 |
Sezóna sa môže začať !