v DAF-e pracujú na vývoji úplne nového radového šesťvalcového motora so zdvihovým objemom valcov medzi 12 a 13 litrami.
Nemajú sa použiť iba na pohon všetkých modelov radu CF a XF, ale budú výrobne k dispozícii aj americkej spoločnosti PACCAR.
Nový motor sa má dostať do výroby v roku 2005. Bude mať úplne nový blok valcov, hlavu valcov z jedného kusa a združený vstrekovací systém paliva bude integrovaný do vnútra motora oproti súčasnému naskrutkovanému na bloku. Údaje o maximálnom výkone ešte neprenikli, ale odhady sú, že pôjde o 600 koňové motory s maximálnym krútiacim momentom až 2700 Nm. DAF však plánuje aj verziu motora s krútiacim momentom 3000 Nm, ktorý sa očakáva po roku 2007. Vlastne DAF sa takto pripravuje na riešenie motorov, ktoré splnia emisné predpisy EURO 4 a EURO 5. Samozrejme, budú mať recirkuláciu výfukových plynov a filter na zachytávanie pevných častíc.
Nové motory DAF by sa mali použiť aj na pohon amerických truckov Peterbilt a Kenworth, ktoré patria koncernu PACCAR.
Budúcu jeseň, pravdepodobne na výstave IAA vo Frankfurte DAF predstaví facelift úspešného radu truckov XF. Nový model bude mať inovácie na exteriéri a prístrojový panel z modelov CF. Nákladné vozidlá budú mať elektronicky riadenú aktiváciu kotúčových bŕzd.