Úlohou airbagov je ochrániť posádku vozidla pri nehode. Sú však prípady, keď vzduchový vak spôsobí ťažké zranenia i smrť. Príčinou je častokrát malá vzdialenosť medzi cestujúcim a "bezpečným" airbagom.
Aby bol dosiahnutý žiadaný ochranný účinok, musí sa vak nafúknuť za 30 až 60 tisícin sekundy. Vzduchový vak pritom vyvíja krátkodobo rýchlosť až 200 km/h, čo môže pri nevhodnej polohe sedu viesť vplyvom vzniknutých veľkých energií k zraneniam, mnohokrát až k smrteľným.
Sedieť sklonený veľmi dopredu je pri aktivujúcom sa airbagu veľmi riskantné. Kontakt airbagu s cestujúcim sa dá prirovnať boxeristickému úderu. Na zistenie príčiny nehôd s následkom smrti spôsobených airbagmi boli pri crashtestoch použité figuríny (Dummy) s rôznymi polohami sedu. Pri skúške s normálnym držaním tela nepreukázali namerané výsledky žiadnu zvýšenú zaťaž. Pri extrémne sklonenej polohe tela boli v momente vystrelenia airbagov na figurínach namerané viditeľne zvýšené záťaže v oblasti krku a hlavy. Rizikom môžu byť aj predmety ležiace v oblasti vzduchových vakov, ktoré sa pri ich aktivovaní dostanú následnou pohybovou energiou do priestoru vozidla.
Experti pre bezpečnosť radia sedieť vo vozidle zásadne vyrovnane, ale pohodlne a uvoľnene. Spolujazdec by si nemal v žiadnom prípade vykladať nohy na palubnú dosku. Najbezpečnejšie miesto pre deti je na zadných sedadlách. Nezabúdajte, že airbag bol skonštruovaný na podporu bezpečnostných pásov a účinný je len s ich použitím.
Riziko zranenia vzduchovým vakom je po štatistickej stránke mierne. V Nemecku evidujú dva smrteľné prípady spôsobené airbagom. Trochu iná situácia je v USA. Tu zomrelo v období 1993-1998 stotrinásť ľudí. Vo všetkých prípadoch sa vychádza z toho, že postihnutí sa počas priebehu nehody extrémne priblížili k airbagu.