Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Pripútajte sa, prosím!
13. máj 2008 @ 15:10:10 CEST, poslal k.zechmeister

TÜV SÜD Túto vetu by mal povedať každý vodič po nastúpení do vozidla pred jazdou svojim spolujazdcom. Môže im to zachrániť život. Dôkazom toho sú aj výsledky z TÜV SÜD Safety Day 2008.

Podľa európskych štatistík mnoho cestujúcich stále nepoužíva bezpečnostné pásy alebo ich používa nesprávne. Väčšinou sa jedná o ľahkovážnosť alebo neznalosť príčin a následkov poranení spôsobených dopravnou nehodou.

S touto neznalosťou sa už tradične snaží bojovať spoločnosť TÜV SÜD, ktorá vo svojej skúšobni bezpečnosti vozidiel usporiadala ďalší ročník akcie TÜV SÜD Safety Day zameranej na prevenciu zranení na cestách.

Crash Test Účastníci mali unikátnu možnosť vzhliadnuť crash test a saňovú skúšku automobilu s nepripútanou posádkou. V ďalšej fáze akcie potom obdržali množstvo informácií týkajúcich sa inšpekcie a certifikácie výrobkov v najrôznejšich odvetviach.

„Akciou TÜV SÜD Safety Day 2008 sme chceli poukázať na kľúčový význam bezpečnosti v každodennom živote. Nech už sa jedná o cestu do práce, konzumáciu potravín alebo aj jazdu výťahom, naša spoločnosť pomáha každému z nás predchádzať nebezpečenstvu,“ povedal Tomáš Vít, regionálny riaditeľ TÜV SÜD pre strednú a východnú Európu.

Vzdeľávacia časť programu bola zahájená simuláciou reálnej dopravnej nehody, keď do boku stojaceho vozidla nižšej strednej triedy narazila Škoda Octavia RS. Na vozidle Octavia došlo k aktivácii čelných airbagov, ktoré v spolupráci s bezchybne fungujúcimi bezpečnostnými pásmi s predpínačmi a obmedzovačmi tlaku ochránili dospelých pasažierov. Rovnako sa aj deťom pri tomto strete dostalo špičkovej ochrany.

Karoséria Octavie pred saňovou skúškou Pre porovnanie následkov havárie vozidla v rýchlosti 50 km/h sa v skúšobni TÜV SÜD uskutočnila nedeštruktívna saňová skúška simulujúca rovnaký náraz, ale s posádkou, ktorá nebola pripútaná. Karoséria Škody Octavia s kompletným interiérom bola obsadená štyrmi figurínami rovnakého typu ako v prvom prípade. Vodič tentoraz nebol pripútaný bezpečnostným pásom a deti na zadných sedadlách neboli chránené žiadnym zádržným systémom. Z videí, fotografií, nameraných výsledkov, ale i letmého pohľadu na vozidlo po náraze bolo jasné, že nepripútaná posádka mala výrazne nižšie šance na prežitie. Zaťaženie hlavy nepripútaného vodiča narástlo zhruba šesťkrát a u detí sa jednalo až o desaťnásobný nárast zaťaženia hlavy.

Cieľom skúšky bolo demonštrovať následky nesprávneho použitia bezpečnostných pásov a detských autosedačiek.

Detské nepripútané figuríny po saňovej skúške „Počas saňového testu nepripútaná predná figurína pri simulovanej nehode vozidla vyletela prudko dopredu a narazila hruďou do práve sa nafukujúceho airbagu. Náraz bol natoľko silný, že by pravdepodobne spôsobil vážne poranenie hrudníka. U riadne pripútaného pasažiera sa airbag významne podieľal na znížení úrovne zaťaženia, u nepripútaného naopak túto úroveň zvýšil,“ uviedol Rudolf Tesárek zo spoločnosti TÜV SÜD Auto CZ.

Ešte väčšie nebezpečenstvo hrozí voľne sa pohybujúcim deťom, přičom obzvlášť je ohrozená hlava a chrbtica dieťaťa.

„Počas saňovej skúšky sa nepripútané figuríny detí vymrštili prudko dopredu a narazili hlavou do predných sedačiek. V skutočnosti by takéto zranenia mohli byť smrtelné,“ dodal Jiří Socha zo spoločnosti TÜV SÜD Auto CZ.

Výsledky crash testu aj saňovej skúšky ukázali, že nepripútaní pasažieri sú vystavení oveľa väčšiemu nebezpečenstvu vážneho poranenia než pripútaní cestujúci. Moderné zádržné systémy sú navrhnuté tak, aby efektívne fungovali ako celok, preto airbag bez použitia bezpečnostných pásov nemá správny účinok.

Článok z našej návštevy TÜV SÜD Safety Day 2008

Zdroj: TÜV SÜD Czech s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TÜV SÜD/