Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Sonata verzus Camry
12. marec 2002 @ 09:31:08 CET, poslal j.čík

HYUNDAI Koncom minulého roka sa v južnej Kalifornii uskutočnil zaujímavý spotrebiteľský test pod názvom brown-bag test, kde si účastníci mali možnosť vyskúšať a porovnať vozidlá Hyundai Sonata 2002 a Toyota Camry 2002.

Účastníci boli požiadaní, aby urobili a vyhodnotili skúšobnú jazdu v dvoch obľúbených modeloch sedanov strednej veľkosti – v novom Hyundai Sonata 2002 a Toyote Camry 2002. V tomto teste boli samozrejme obidve vozidlá zamaskované, pričom boli odstránené všetky označenia modelu a značky. V priebehu testu dohliadali zástupcovia Autoklubu Spojených štátov (United States Auto Club, USAC) na to, aby označenie identifikujúce model bolo buď odstranené alebo zakryté a aby účastníci nemohli identifikovať testované vozidlá. Vonkajšok vozidiel bol obalený hnedým papierom, vytvárajúci vrece, po ktorom je test nazvaný.

Účastníci si vyskúšali obidva automobily v krátkych skúšobných jazdách. Potom boli požiadaní, aby ohodnotili vozidlá v nasledujúcich parametroch: riadenie, výhľad z vozidla všetkými smermi, brzdy, ergonomické parametre a ovládanie. Následne mali vybrať to auto, ktoré považujú za najlepšie.

 

Hyundai Sonata

Toyota Camry

nerozhodnutí

Riadenie

342 (64,7%)

151 (28,6%)

33 (6,25%)

Výhľad

267 (50,5%)

170 (32,3%)

89 (16,9%)

Brzdy

280 (53,0%)

109 (20,6%)

133 (25,2%)

Ergonomika

328 (62,1%)

142 (26,9%)

54 (10,2%)

Ovládanie

339 (64,2%)

150 (28,4%)

37 (7,0%)

Celkom

354 (67,0%)

152 (28,8%)

22 (4,2%)

Toyota Camry 2002 Hyundai Sonata 2002 Z celkového počtu 528 účastníkov uviedlo 67 %, že dávajú prednosť vozidlu Hyundai Sonata 2002. Len 28 % uprednostňovalo Toyotu Camry a 4 % účastníkov hodnotila obidve vozidlá rovnocenne.

USAC len nedávno potvrdil tento tzv. test vo vreci ako súčasť pravidelného programu skúšok. Výkonný viceprezident pre zahraničný obchod firmy Hyundai, pán Byung-Ho-Sung, prehlásil, že výsledok dobre demonštroval, ako vyzerá súčasná realita. „Tento výsledok je jasným dôkazom, že súčasný dizajn a kvalita vozidiel Hyundai umožňuje súťažiť s tými najlepšími svetovými výrobcami automobilov. Prekázalo sa tiež, že naše výrobky sú preferované v situáciach, kde spotrebiteľský úsudok nie je ovlyvňovaný vnímáním rozdielu v image značiek. Tieto výsledky budú ďalej stimulovať naše rastúce tržby v Spojených štátoch“, povedal ďalej pán Byung-Ho-Sung.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HYUNDAI/