Koncom minulého roka sa v južnej Kalifornii uskutočnil zaujímavý spotrebiteľský test pod názvom brown-bag test, kde si účastníci mali možnosť vyskúšať a porovnať vozidlá Hyundai Sonata 2002 a Toyota Camry 2002.
Účastníci boli požiadaní, aby urobili a vyhodnotili skúšobnú jazdu v dvoch obľúbených modeloch sedanov strednej veľkosti – v novom Hyundai Sonata 2002 a Toyote Camry 2002. V tomto teste boli samozrejme obidve vozidlá zamaskované, pričom boli odstránené všetky označenia modelu a značky. V priebehu testu dohliadali zástupcovia Autoklubu Spojených štátov (United States Auto Club, USAC) na to, aby označenie identifikujúce model bolo buď odstranené alebo zakryté a aby účastníci nemohli identifikovať testované vozidlá. Vonkajšok vozidiel bol obalený hnedým papierom, vytvárajúci vrece, po ktorom je test nazvaný.
Účastníci si vyskúšali obidva automobily v krátkych skúšobných jazdách. Potom boli požiadaní, aby ohodnotili vozidlá v nasledujúcich parametroch: riadenie, výhľad z vozidla všetkými smermi, brzdy, ergonomické parametre a ovládanie. Následne mali vybrať to auto, ktoré považujú za najlepšie.
|
Hyundai Sonata |
Toyota Camry |
nerozhodnutí |
Riadenie |
342 (64,7%) |
151 (28,6%) |
33 (6,25%) |
Výhľad |
267 (50,5%) |
170 (32,3%) |
89 (16,9%) |
Brzdy |
280 (53,0%) |
109 (20,6%) |
133 (25,2%) |
Ergonomika |
328 (62,1%) |
142 (26,9%) |
54 (10,2%) |
Ovládanie |
339 (64,2%) |
150 (28,4%) |
37 (7,0%) |
Celkom |
354 (67,0%) |
152 (28,8%) |
22 (4,2%) |
Z celkového počtu 528 účastníkov uviedlo 67 %, že dávajú prednosť vozidlu Hyundai Sonata 2002. Len 28 % uprednostňovalo Toyotu Camry a 4 % účastníkov hodnotila obidve vozidlá rovnocenne.
USAC len nedávno potvrdil tento tzv. test vo vreci ako súčasť pravidelného programu skúšok. Výkonný viceprezident pre zahraničný obchod firmy Hyundai, pán Byung-Ho-Sung, prehlásil, že výsledok dobre demonštroval, ako vyzerá súčasná realita. „Tento výsledok je jasným dôkazom, že súčasný dizajn a kvalita vozidiel Hyundai umožňuje súťažiť s tými najlepšími svetovými výrobcami automobilov. Prekázalo sa tiež, že naše výrobky sú preferované v situáciach, kde spotrebiteľský úsudok nie je ovlyvňovaný vnímáním rozdielu v image značiek. Tieto výsledky budú ďalej stimulovať naše rastúce tržby v Spojených štátoch“, povedal ďalej pán Byung-Ho-Sung.
|