Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Daewoo Magnus s novým šesťvalcom
25. marec 2002 @ 14:17:24 CET, poslal j.čík

DAEWOO Daewoo Motor predstavil v týchto dňoch svetu dve extravagntné novinky. Luxusný automobil vyššej strednej triedy Daewoo Magnus a jeho radový benzínový šesťvalec montovaný tak trochu paradoxne vpredu naprieč.

Netradičné uloženie pohonného agregátu prináša novému automobilu hneď niekoľko výhod. Podarilo sa napríklad vyvážiť zotrvačné sily, a to znížením vibrácií, odstránením voľných síl a momentov, ale aj znížením kolísania krútiaceho momentu vyššou frekvenciou pracovných zdvihov motora.

Daewoo Magnus Nový motor, ktorý v Daewoo nesie interné označenie L6, má nižšie vibrácie aj vďaka použitiu nového krytu a novej olejovej vane odliatej z hliníkovej zliatiny. Kompaktnou stavbou motora sa minimalizoval jeho akustický hluk, čo celkom samozrejme prispelo aj k zníženiu hladiny akustického hluku v interiéri. „Zamatový“ zvuk má nový agregát vďaka cielenej lineárnej charakteristike akustického tlaku.

Ohľaduplnosť k životnému prostrediu je už nevyhnutnou súčasťou priemyslu, a tak ju neobchádza ani Daewoo Motor. Nový agregát určený pre nový Magnus s veľkou rezervou spĺňa medzné emisné hodnoty stanovené normou platnou pre Severnú Ameriku (ULEV).

K zníženiu emisií uhľovodíkov bezprostredne po spustení motora dochádza vďaka rýchlemu zohriatiu valcov, pretože sú odliate z ľahkej zliatiny Silitec. Spaľovací priestor je naplno využitý aj zásluhou zmenšenia objemu „mŕtveho“ priestoru v hlave valca. Horná časť piestu má hrúbku 4 mm a pribudlo tenké kovové tesnenie. Systém riadenia zloženia zmesi tvorí uzatvorený okruh katalyzátor – kyslíková (lambda) sonda. Má skrátený čas nábehu regulačného obvodu konštrukciou zadného výfukového potrubia z oceľových trubiek. Takmer celý nový agregát je plne recyklovateľný, pretože je, vrátane valcov, vypracovaný z hliníkovej zliatiny. Z neškodného plastu je vyrobené dokonca i jeho nasávacie potrubie.

Daewoo Magnus Umiestniť veľkoobjemový a navyše radový šesťvalec pod prednú kapotu nie je jednoduché, che to vyspelú techniku i technológiu. Nový agregát automobilky Daewoo má kompaktné rozmery vďaka zmenšeniu vzdialenosti stien valcov Silitec (6 mm), vďaka hlave valcov s malým rozovretím ventilov, ako aj pre užšiu rozvodovú reťaz (12 mm). S dĺžkou len 642 mm je nový motor „L6“ až o 5 mm kratší, než, povedzme, agregát „IL 4“ nemenovanej konkurenčnej značky.

Rapídne znížiť hmotnosť motora sa podarilo vďaka veľkorysému použitiu ľahkých materiálov. Okrem už spomínanej celohliníkovej konštrukcie primárnych častí motora a plastových súčastí nasávacieho traktu je nový šesťvalcový agregát automobilky Daewoo vybavený výfukovým potrubím pozváraným z oceľových trubiek, ale aj mnohými drobnými časťami vyrobenými z ušľachtilých materiálov.

Daewoo Magnus U moderných vozidiel je popri výkone a komforte mimoriadne dôležitá aj ich samotná spoľahlivosť. Sofistikovaná konštrukcia novej pýchy automobilky Daewoo zaručuje minimálnu životnosť motora 160 000 kilometrov. Kórejčania majú tento fakt spoľahlivo overený, pretože agregáty „najazdili“ počas testovania v laboratóriách viac ako 40 000 hodín a prototypy automobilov Daewoo Magnus viac ako 200 000 kilometrov.

Nové technológie prinášajú so sebou i epochálne predĺženia intervalov výmien spotrebného materiálu. Radový šesťvalec Daewoo „L6“ debutujúci v modeli Magnus má napríklad bezúdržbový rozvodový mechanizmus s reťazovým pohonom, interval výmeny zapaľovacích sviečok s troma elektródami až každých 60 000 km a interval výmeny motorového oleja až každých 15 000 kilometrov.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /DAEWOO/