V utorok 14. júla bola neďaleko Budapešti v obci Etyek predstavená, ešte v predstihu pred oficiálnou premiérou, ktorá je naplánovaná na tohtoročný jesenný autosalón vo Frankfurte, ďalšia generácia úspešného modelu Astra a my sme pri tom nechýbali.
Úvod akcie s názvom Opel Astra Design Tour patril marketingovému manažérovi pre Českú republiku a Slovensko pánovi Jánovi Řepovi, ktorý nám pripomenul mimoriadne úspechy modelu Astra počas svojej dlhej histórie.
O slovo sa potom prihlásil pán Vijay Iyer, zodpovedný za komunikáciu dizajnu pre Opel. Prešiel s nami celú históriu modelu Astra, ktorý sa v minulosti predával pod názvom Kadett. Ten svoju históriu začal písať už v roku 1936 a po 6-tich generáciach prišla v roku 1991 na trh Astra. Tá sa úspešne predávala po tri generácie „F“, „G“ a „H“ a teraz prichádza na rad už štvrtá s typovým označením „I“.
Spolu s pánom Malcolmom Wardom, riaditeľom dizajnu exteriéru pre Opel, nám novú Astru odhalili a predstavili všetky zmeny a novinky na karosérii a taktiež v interiéri.
Nová Astra má moderný, športový, ale zároveň veľmi elegantný vzhľad. Spája v sebe prvky sochárskeho umenia a nemeckej precíznosti. Už pri prvom pohľade pôsobí širším a nižším dojmom. Na predných reflektoroch či zadných svetlách sú použité prvky v tvare krídiel podobne ako u novej Insignie. Karosériou prechádza viacej dynamických línií, no niektoré si všimnete až na druhý či tretíkrát.
Taktiež interiér novej Astry je úplne prepracovaný. Sú v ňom použité kvalitnejšie materiály a inžinieri si dali záležať aj na najmenších detailoch už pri prvom kontake s vozidlom ako je samotný kľúč, materiál a zvuk tlačidiel či výborne prepracovaný multifunkčný volant. V novej Astre pribudlo aj množstvo odkladacích priestorov, ktoré v poslednom modeli nepochybne chýbali. Za zmienku určite stojí odkladací priestor vo dverách, do ktorého bez problémov uložíte 1,5 litrovú fľašu, držiaky na poháre v stredovej konzole či odkladací priestor na rukavice na vodičovej strane. Príjemnú atmosféru pomáha dotvárať červené podsvietnie na palubnej doske či v okolí konzoly radiacej páky. Ovládacie prvky na stredovej konzole sú sústredené do jedného miesta a sú veľmi ľahko dostupné.
Bližšie špecifikácie ani ceny zatiaľ neboli stanovené, takže nám neostáva nič iné ako čakať na oficiálne predstavenie na tohtoročnom frankurtskom autosalóne.
Text a foto: Jaroslav Čík
15.7.2009