Svetová premiéra nového BMW radu 5 Sedan opäť raz prinesie stelesnenie estetického dizajnu a mimoriadneho pôžitku z jazdy vo vyššej strednej triede.
Prostredníctvom svojho športového a elegantného vzhľadu, jazdnej dynamiky typickej pre značku, vynikajúcej hospodárnosti prevádzky ako aj inovatívnych prvkov komfortu a bezpečnosti odráža šiesta generácia luxusného expresu značky BMW presvedčivým spôsobom špičkovú kvalitu najúspešnejšieho výrobcu prémiových automobilov na svete, po celý priebeh vývoja.
Dizajn: charizmatický, elegantný, športový
S najdlhším rázvorom v segmente, dlhou uhladenou prednou kapotou, krátkymi prevismi vpredu aj vzadu a majestátnou strechou v štýle kupé nové BMW radu 5 Sedan jednoznačne zatieňuje konkurenciu.
Celkovú estetiku vozidla jasne určujú jeho dokonalo vyvážené proporcie. Dizajnové prvky typické pre značku nájdete vpredu, kde kraľujú obličky mreže chladiča, mierne naklonené dopredu a nápadne tvarovaná predná kapota, pri pohľade zboku na štýlovú a elegantnú siluetu a na dynamicky ladených zadných partiách.
V interiéri sa v dokonalej harmónii stretávajú moderná funkčnosť a príjemné prostredie, neopakovateľný štýl a jasná orientácia na vodiča v kokpite sú pre zmenu zárukou vskutku unikátneho zážitku pre vodiča aj cestujúcich.
Jazdné zážitky: špičková dynamika a výnimočný komfort
Najpokrokovejšia technológia pohonu a podvozka je zárukou špičkovej športovosti a ešte vyššieho štandardu komfortu jazdy zároveň. Okrem toho je tu doplnkový systém Dynamic Performance Control, ktorý umožní vodičovi nastaviť podvozok individuálne podľa svojich osobných preferencií. Nové BMW radu 5 Sedan je k dispozícii aj so systémom Adaptive Drive, ktorý tvoria Dynamic Damper Control (Dynamické riadenie tlmičov) a stabilizačný systém Dynamic Drive, ako aj s Integrálnym aktívnym riadením BMW.
BMW radu 5 Sedan prichádza pri premiére s
jedným osemvalcovým a tromi šesťvalcovými benzínovými motormi, ako aj s doma naftovými šesťvalcami. Ponuku čoskoro doplní štvorvalcový turbodiesel s hliníkovou kľukovou skriňou a priamym vstrekovaním common-rail. Jeho maximálny výkon 135 kW/184 k pasuje BMW 520d, štandardne vybavené systémom Auto Start Stop, na najúspornejšie vozidlo svojej triedy. V kombinovanej prevádzke podľa testovacieho cyklu EÚ totiž spotrebuje iba 5,0 l/100 km, s emisiami CO2 iba 132 g/km (predbežné údaje).
Vrchol motorizácie, BMW 550i, je vybavené osemvalcom s technológiou BMW TwinPower Turbo a priamym vstrekovaním benzínu High Precision Injection. Výsledkom je maximálny výkon 300 kW/407 k.
Radový šesťvalec s technológiou BMW TwinPower Turbo, priamym vstrekovaním benzínu High Precision Injection a systémom VALVETRONIC v BMW 535i disponuje maximálnym výkonom 225 kW/306 k, zatiaľ čo ďalšie dva šesťvalce s priamym vstrekovaním benzínu High Precision Injection a prevádzkou so spaľovaním chudobnej zmesi poskytujú maximálny výkon 190 kW/258 k pre BMW 528i, respektíve 150 kW/204 k pre BMW 523i.
Radové naftové šesťvalce s najpokrokovejšou technológiou prinášajú maximálny výkon 180 kW/245 k pre BMW 530d, resp. rovnako pozoruhodných 150 kW/204 k pre BMW 525d. Pri aplikácii doplnkovej technológie BMW BluePerformance spĺňa BMW 530d emisnú normu EU6. A je takmer samozrejmé, že všetky ostatné verzie nového BMW radu 5 Sedan spĺňajú európsky emisný štandard EU5.
BMW EfficientDynamics: BMW radu 5 Sedan zvyšuje náskok
Všetky verzie nového BMW radu 5 Sedan sú doplnkovo k dispozícii aj s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou BMW. BMW 550i je štandardne vybavené touto automatickou prevodovkou BMW s cieľom optimalizovať hospodárnosť prevádzky tak, ako to má za úlohu Elektrický posilňovač riadenia EPS pri všetkých modeloch.
Technológie BMW EfficientDynamics sú samozrejme štandardnou výbavou v adekvátnej kombinácii pre konkrétne modely. Patria k nim Brake Energy Regeneration, indikátor zmeny prevodového stupňa, aktívne vzduchové klapky, a funkčnosť pomocných agregátov len v prípade skutočnej potreby, ako napríklad pri klimatizácii s odpájateľným kompresorom. Významnú úlohu v neposlednom rade zohráva aj inteligentná odľahčená konštrukcia: dvere, predná kapota, predné bočné panely a komponenty zavesenia kolies sú vyrobené z hliníka.
Inovatívne asistenčné systémy vodiča v rámci súboru BMW ConnectedDrive
K asistenčným systémom vodiča, zhrnutým po prvýkrát pod hlavičkou súboru BMW ConnectedDrive, patria Parkovací asistent, systém Surround View, kolízne varovanie s aplikáciou bŕzd v spojení Aktívnym tempomatom s funkciou Stop&Go a nový systém Speed Limit Device. Ďalšími obsiahnutými systémami sú Varovný systém zmeny jazdného pruhu, Varovný systém opustenia jazdného pruhu, Speed Limit Info, Head-Up displej, BMW Night Vision s rozoznávaním jednotlivých osôb a cúvacia kamera.
Vývoj a výroba spojené s BMW radu 7
Svetová premiéra BMW radu 5 Sedan otvára najnovšiu kapitolu skutočne pozoruhodného príbehu o úspechu. V priebehu piatich modelových generácií dosiahli celkové predaje BMW radu 5 už vyše 5,5 milióna exemplárov. Teraz prichádza nový model s novo vyvinutou architektúrou vozidla, ktorú využívajú aj luxusné sedany BMW radu 7.
Spoločná výroba BMW radu 5 Sedan a BMW radu 7 Sedan v továrni BMW v Dingolfingu, spolu s množstvom zdieľaných komponentov, je zárukou vysoko efektívnej produkcie špičkového štandardu kvality, požadovaného najnáročnejšími svetovými trhmi.
Zdroj: BMW Group Slovakia, Milan Stupka, Marketing manager