Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Na autosalóne v Detroite sa predstavila Honda CR-Z
13. január 2010 @ 11:48:23 CET, poslal k.zechmeister

HONDA Na medzinárodnom autosalóne v americkom Detroite bol vo svetovej premiére predstavený úplne nový automobil Honda CR-Z. Toto atraktívne nové kupé má za úlohu zmeniť vnímanie hybridov.

Ide o unikátne nové vozidlo spájajúce výhody čistého a efektívneho, benzínového a elektrického hybridného pohonu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a štýlovou karosériou typu kupé s 2+2 sedadlami. Ponúka podvozok orientovaný na vodiča a pružný motor, ktorému asistuje paralelný hybridný systém IMA. Európska verzia modelu CR-Z bude predstavená na 80. Medzinárodnom autosalóne v Ženeve v marci 2010.

Honda CR-Z Karoséria modelu CR-Z vychádza z koncepcie „dynamického klinu“, ktorá sa vyznačuje nízkou líniou kapoty a výraznou šírkou, dodávajúcou automobilu sebavedomý a atletický vzhľad. V dizajne tohto elegantného kupé ľahko rozpoznáme charakteristické dizajnové prvky značky Honda, ako sú napríklad delené sklo dverí batožinového priestoru, alebo aerodynamická, mierne sklonená línia strechy, ktoré dopĺňajú zakrivené a atraktívne tvarované línie exteriéru.

Po prvýkrát je úsporný paralelný hybridný systém s nízkymi emisiami kombinovaný s presnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Podobne ako u vybraných modelov Civic IMA z roku 2003 s päťstupňovou prevodovkou, je v novej Honde CR-Z hybridná benzínovo-elektrická pohonná jednotka spojená s bežnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Toto riešenie bolo umožnené výhradne vďaka flexibilite paralelného hybridného systému Honda IMA.

Manuálna prevodovka je spojená s 1,5-litrovým štvorvalcovým motorom, ktorý je v EU novinkou, a ktorý je hlavným prvkom vytvárajúcim unikátny charakter modelu CR-Z. Vysokootáčkový charakter tohto stredne veľkého motora dopĺňa dodatočných 78 Nm krútiaceho momentu, poskytovaných elektromotorom s výkonom 14 k, ktorý je umiestnený medzi motorom a prevodovkou.

Honda CR-Z 1,5-litrový motor v kombinácii s výkonom a krútiacim momentom paralelného hybridného systému IMA, ponúka celkový výkon 124 koní a krútiaci moment 174 Nm. Hodnota maxima krútiaceho momentu je rovnaká ako pri modeli Civic s motorom 1,8 l, pričom emisie CO2 sú o 35 g/km nižšie a dosahujú len 117 g/km.

Vďaka elektromotoru má CR-Z neobvykle plochú krivku krútiaceho momentu, ktorého maximum je k dispozícii už pri 1 500 ot./min., čo je na atmosferický motor neobyčajne nízka hodnota. V spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa motor podporovaný systémom IMA vyznačuje vynikajúcou pružnosťou, nízkymi emisiami a atraktívnym zvukom.

Honda CR-Z bola vybavená systémom pohonu s troma režimami, ktorý poskytuje vodičovi viac možností, a ktorý uľahčuje každodenné používanie vozidla. Tento unikátny prvok umožňuje vodičovi zvoliť si jeden z troch režimov jazdy, ktoré sa líšia rôznym nastavením škrtiacej klapky, riadenia, dobou do vypnutia motora pri voľnobehu, riadením klimatizácie alebo úrovňou podpory poskytovanej systémom IMA.

Honda CR-Z Vďaka tomuto systému s troma režimami si môže vodič zvoliť, či si praje čo najväčšiu radosť z jazdy, čo najnižšiu spotrebu, alebo či požaduje rovnováhu medzi oboma faktormi. Vývojoví pracovníci Honda chceli dať zákazníkom na výber z viac možností, ako by sa mala Honda CR-Z chovať podľa ich aktuálnych potrieb a požiadaviek.

Európska verzia modelu CR-Z je vybavená svetlami pre denné svietenie, tvorenými ôsmimi LED diódami, ktoré zvýrazňujú spodnú líniu dynamických predných svetlometov. Je to po prvýkrát kedy je sériový model značky Honda vybavený svetlami pre denné svietenie. Vďaka nim a predným hmlovým svetlám, ktoré sú tiež k dispozícii len pri európskej verzii, sa model CR-Z pre Európu vyznačuje mierne odlišným vzhľadom.

Mierne sklonená línia strechy a ostro zakončená zadná časť predstavujú prvok, ktorý model CR-Z zdieľa s celým radom ďalších súčasných i minulých vozidiel značky Honda. Vďaka svojmu dizajnu vozidlo rozráža vzduch s minimálnym odporom, čím dochádza k zníženiu spotreby paliva a emisií. Európska verzia modelu CR-Z disponuje usporiadaním sedadiel 2+2, vďaka čomu môžu zákazníci prepravovať dvoch ďalších dospelých na kratšie vzdialenosti, alebo deti aj na dlhšie cesty. V prípade potreby je možné zadné sedadlá jedným pohybom jednoducho sklopiť do vodorovnej polohy, a tým zväčšiť batožinový priestor.

Honda CR-Z Interiér produkčnej verzie vozidla bol vyvinutý na základe konceptu CR-Z vystavovaného na Autosalóne v Tokiu v roku 2007, vrátane 3D displeja a vnútorného priestoru prispôsobeného potrebám vodiča. Vďaka výbornej ergonómii futuristicky riešeného štítu prístrojov a všetkých ovládacích prvkov nie je vodič ničím rozptylovaný a môže sa naplno venovať riadeniu vozidla.

Palubná doska nového kupé kombinuje dvojúrovňové usporiadanie. Horná tmavá časť vytvára predstavu plávajúceho panelu nad svetlo šedou spodnou časťou, ktorá zvolna prechádza až ku stredu výplne dverí.

Pri vývoji vozidla bol hlavný dôraz kladený na potešenie z jazdy. Pri vytváraní charakteru vozidla preto hrá hlavnú úlohu podvozok. Platforma zdieľa niektoré komponenty s modelom Insight, avšak rázvor náprav, rozchod kolies a priestorové usporiadanie sú u tohto nového hybridu celkom jedinečné. Na rozdiel od modelu Insight, ktorý využíva valcované komponenty, boli pri modeli CR-Z kvôli zníženiu hmotnosti a zvýšeniu pevnosti použité kované hliníkové vzpery McPherson.

Celkovo má model CR-Z o 115 mm menší rázvor náprav a je o 295 mm kratší ako Honda Insight, čo prispieva k zvýšeniu agility a k zníženiu pohotovostnej hmotnosti o 44 kg v porovnaní s jeho päťdverovým a päťmiestnym rodinným súrodencom. Systém zavesenia kolies pri modeli CR-Z obsahuje nové nastavenie pružín a tlmičov, pričom tolerancie sú nastavené individuálne pre toto kompaktné kupé.

Zdroj: Honda Slovakia spol. s r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HONDA/