Výkon a úspornosť najvyšších parametrov vo svojich kategóriách dosahujú dva pre Mercedes-Benz S novo vyvinuté benzínové motory V6 a V8 s priamym vstrekovaním, rovnako ako aj dieselový V6 BlueTEC.
V6 (3,498 litra, 225 kW/306 k, 370 Nm) v modeli S 350 BlueEFFICIENCY dosahuje kombinovanú spotrebu iba 7,6 l (oproti predchodcovi o 24 % nižšia) na 100 km (merané cyklom NEFZ), čo je najmenej pri benzínovej prémiovej limuzíne. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,9 s.
V8 Biturbo (4,663 litra, 320 kW/435 k, 700 Nm) v S 500 BlueEFFICIENCY zasa vystačí s 9,4 l benzínu (zníženie o 15 %) na 100 km. Z 0 na 100 km/h zrýchli za pôsobivých 5 s. Rovnako ako predošlý model má maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h.
V6 BlueTEC (2,987 litra, 190 kW/ 258 k, 620 Nm) adekvátne v modeli S 350 BlueTEC má spotrebu iba 6,8 l nafty (o 11 % menej ako jeho predchodca) na 100 km. Je to doposiaľ najúspornejší a zároveň najčistejší (spĺňa normu Euro 6) agregát poháňajúci triedu S. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 7,1 s. Maximálnu rýchlosť má tiež elektronicky obmedzenú na 250 km/h.
Výrazný nárast efektívnosti pri nových benzínových agregátoch bol docielený najmä kombináciou sériovo montovanej automatiky štart-stop s výrazne vynovenou 7-stupňovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS a pre tento účel vyvinutou technológiou BlueDIRECT. Uplatňuje zdokonalené priame vstrekovanie tretej generácie v spojení s viaciskrovým zapaľovaním, horením s usmerneným lúčom a s piezoelektrickými injektormi.
Najvýraznejšou zmenou motora V6 v porovnaní s predošlým agregátom je zmenšenie uhla V medzi valcami z 90 na 60 stupňov. Hriadeľ na vyváženie, ktorý kompenzoval vibrácie predošlého agregátu sa tým stal zbytočný a nový motor ho už nemá. Táto zmena zároveň zvyšuje úroveň vodičovho komfortu.
Trieda S s novými benzínovými motormi BlueDIRECT sa dá aj na Slovensku objednávať od konca septembra. Model S 350 BlueTEC je dostupný už teraz.
Zdroj: Mercedes-Benz Slovakia, Iľja Majda