Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
technika: Mazda smeruje k budúcnosti s technológiou SKYACTIV
21. október 2010 @ 08:18:25 CEST, poslal j.čík

MAZDA Spoločnosť Mazda Motor Corporation zverejnila nové podrobnosti o technológii pohonných jednotiek ďalšej generácie s názvom SKYACTIV. Patria medzi ne úplne nové motory, prevodovky, karosérie a platformy, ktoré budú na trh uvedené od roku 2011 a zásadne znížia spotrebu paliva a emisií CO2 pre všetky možné modely Mazda.

Mazda SKYACTIV-Body Tento proces sa bude spočiatku sústreďovať na ľahkú konštrukciu ako základnú hodnotu značky, spolu s optimalizáciou konvenčných pohonných jednotiek. V ďalších fázach bude postupne zavedené zefektívňovanie technológií, ako sú regeneratívne brzdné systémy a hybridné systémy. Spoločnosť Mazda si kladie za cieľ znížiť spotrebu paliva celej flotily o 30 percent do roku 2015 (oproti roku 2008).

Napríklad benzínový motor Mazda SKYACTIV-G dosiahne úroveň spotreby paliva bez použitia elektrických komponentov, ktoré boli až doteraz vyhradené pre hybridné pohonné jednotky. Tento vysokoúčinný benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva má kompresný pomer 14,0 : 1, čo je najvyšší kompresný pomer, ktorý bol vôbec dosiahnutý pri sériovom benzínovom motore kdekoľvek na svete. V dôsledku toho má motor o 15 percent nižšiu spotrebu paliva a zároveň o 15 percent vyšší krútiaci moment. Vyšší krútiaci moment pri nízkych a stredných otáčkach motora znamená lepšie jazdné vlastnosti a nižšiu spotrebou paliva pri každodennom jazdení.

Mazda SKYACTIV-D Nový naftový motor SKYACTIV-D tiež vytvoril nový rekord s kompresným pomerom 14,0 : 1, čo je vôbec najnižšia hodnota pre naftový motor. Znamená to pokles spotreby paliva o 20 percent a predovšetkým čisté spaľovanie. Aj bez nákladného následného spracovania kvôli zníženiu emisií NOx splní nový motor Mazda SKYACTIV-D budúce emisné normy Euro 6. Dvojfázové turbodúchadlo vytvára hladkú a lineárnu odozvu od nízkych až po vysoké otáčky motora a zvyšuje krútiaci moment pri nízkych aj vysokých otáčkach až do zásahu obmedzovača pri 5200 ot./min.

Spoločnosť Mazda vyvinula novú automatickú prevodovku SKYACTIV-Drive ako súčasť technológie SKYACTIV, ktorá kombinuje výhody konvenčnej automatickej prevodovky, plynule meniteľný prevodový pomer a dvojitú spojku. Dramaticky rozšírený rozsah uzávierky zvyšuje účinnosť meniča momentu, zvyšuje účinnosť prenosu krútiaceho momentu a poskytuje pocit priamej jazdy, ktorý je porovnateľný s manuálnou prevodovkou. Nová prevodovka SKYACTIV-Drive znižuje spotrebu paliva až o 7 percent v porovnaní so súčasnou automatickou prevodovkou.

Nová prevodovka SKYACTIV-MT je predovšetkým ľahká a kompaktná prevodovka so zníženým vnútorným trením, ktorá rovnako prispieva k nižšej spotrebe paliva. Jej kompaktné rozmery umožňujú vytvoriť efektívne rozmery vozidla, zatiaľ čo jej krátke dráhy a pocit ľahkého radenia pripomína športové vozidlo.

Mazda SKYACTIV-Chassis Spoločnosť Mazda je presvedčená, že zníženie hmotnosti vozidla je kľúčom k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2. Ústrednú úlohu bude hrať nová karoséria SKYACTIV-Body a platforma vozidiel SKYACTIV-Chassis. Novovyvinutá, vysokopevná karoséria je o 8 percent ľahšia a o 30 percent tuhšia a kombinuje vynikajúcu bezpečnosť pri náraze a agilnú ovládateľnosť. Nižšia hmotnosť bola dosiahnutá z veľkej časti zvýšeným použitím vysokopevnostnej ocele a optimalizovaným spájaním materiálov. Nový koncept podvozka SKYACTIV-Chassis prichádza s novovyvinutými závesmi, ktoré sú o 14 percent ľahšie než súčasné závesy a poskytujú presné ovládanie a vysoký jazdný komfort.

Zdroj: Mazda Motor Slovensko


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MAZDA/