Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Citroën Xsara II a Jaro Homola na Šturci s výrazným úspechom
05. jún 2002 @ 13:49:53 CEST, poslal m.solárik

CITROËN Cez víkend 25 - 26. mája pokračoval seriál Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu na trati z Harmanca na Šturec neďaleko Banskej Bystrice. Jazdci vo svojich formulách a plechových autách sa znova snažili čo najrýchlejšie zdolať zákruty tejto trate. Nechýbal ani Jaro Homola na Citroëne Xsara II.

Po nie veľmi vydarenom štarte pretekárskej sezóny slovenského šampionátu na Pezinskej Babe, kde jazdecká chyba vyradila Jara Homolu, ktorý zbiera body v skupine A, v triede A – 2000, z boja o víťazstvo, sa na trati v Čiernom Balogu vrátil 7-násobný majster Slovenska na stupne víťazov. Víkend 11. a 12. mája mu na Horehroní skutočne vyšiel. Vyše 6,5-kilometrová trať s 27 zákrutami privítala päťdesiatku jazdcov, ktorí bojovali o body do seriálu majstrovstiev Slovenska a v nedeľu aj do seriálu Zóna strednej Európy a FIA Challenge. Jaro Homola na svojej 250-koňovej Xsare II potešil členov svojho tímu Citroën Slovakia v sobotu 3. miestom v skupine A a 2. miestom v triede A-2000. V nedeľu sa Jaro Homola ešte zlepšil a po tom, čo usporiadatelia kvôli oleju na trati museli preteky skončiť už po prvej „ostrej“ jazde a po jazdeckej chybe najväčšieho súpera Jozefa Bereša jun. na silnejšom Seate Ibiza Kit Car, získal 2. miesto v skupine A a 1. miesto v triede A – 2000.

V prestávke medzi pretekmi v Čiernom Balogu a v Harmanci prešla Homolova Xsara II dôkladnou technickou prehliadkou a mechanici ešte vylepšili prácu polo-sekvenčnej prevodovky. A preto, keď sa na svetelnom paneli po prvej sobotňajšej „ostrej“ jazde na Šturec ukázal výsledný čas štartového čísla 15, mohli sa členovia tímu Citroën Slovakia začať skutočne tešiť. V sobotňajších pretekoch porazil Jaro Homola v skupine A aj Stanislava Koiša na automobile Ford Escort Cosworth (štartuje v triede A nad 2000 cm3) aj superturismo Audi 80 Viliama Liedla st. Celkovým 6. miestom v absolútnom poradí dokázal, že s ním v tejto sezóne skutočne treba rátať. Sobotnajšie preteky znamenali pre Jara Homolu 2. miesto v skupine A a 2. miesto v triede A – 2000.

Absolútne poradie pretekov automobilov do vrchu Autotechna Šturec 25.5.2002

1. Jaroslav Krajčí – Lola F 3000 (E-3000)
2. Jozef Béreš jn. – Seat Ibiza Kit Car (A-2000)
3. Peter Ruisl – Lucchini P3-95M (CN-3000)
4. Peter Jureňa – Mitsubischi Lancer EV (N+2000)
5. Martin Koiš – Ford Escort Cosworth (N+2000)
6. Jaroslav Homola – Citroën Xsara II. (A – 2000)
7. Stanislav Koiš – Ford Escort Cosworth (A+2000)
8. Viliam Liedl st. – Audi 80 (ST)
9. Jozef Béreš – Mazda 323 4WD (A+2000)
10. Marián Rajnoha – Ford Escort Cosworth (H+2000)


V nedeľu 26. mája prišiel najúspešnejší deň v celej pretekárskej kariére Jara Homolu. Napriek nepriazni počasia – pršalo tak, že štart tréningov musel byť posunutý – sa mu dvoma výbornými „ostrými“ jazdami podarilo dosiahnuť životný úspech. Po jazdeckej chybe najväčšieho konkurenta Jozefa Béreša ml., ktorý v druhej pretekárskej jazde zachytil kolesom o kraj trate a zničil ho, získal Jaro Homola na svojej Citroën Xsara II tretie miesto v absolútnom poradí „plechových“ automobilov, celkovo 6. miesto, 2. miesto v skupine A a zvíťazil v triede A-2000.

Poradie pretekov do vrchu Autotechna Šturec 26,5,2002

1. Jaroslav Krajčí – Lola F 3000 (E-3000)
2. Peter Ruisl – Lucchini P3-95M (CN-3000)
3. Vladimír Mančík – Estonia 25 LR (E-1600)
4. Viliam Liedl st. – Audi 80 (ST)
5. Stanislav Koiš – Ford Escort Cosworth (A+2000)
6. Jaroslav Homola – Citroën Xsara II (A-2000)
7. Marian Rajnoha – Ford Escort Cosworth (H+2000)
8. Martin Koiš – Ford Escort Cosworth (N+2000)
9. Peter Jureňa – Mitsubishi Lancer EV (N+2000)
10. Žarko Šimkovič – Opel Lotus (E-2000)


Súvisiace správy

Najčítanejšie /CITROËN/