Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Chevrolet Orlando prináša dovolenkovú atmosféru
23. december 2010 @ 14:43:18 CET, poslal j.čík

CHEVROLET Tisíc vecí, ktoré treba za deň stihnúť. Radosť, zábava a relaxácia pre rodinu a priateľov. To je dovolenkový duch, ktorý Chevrolet včlenil do svojho úplne prvého MPV pre Európu, do nového Orlanda. Ako všetky modely Chevrolet, ktoré práve prichádzajú, nepodlieha konvenciám.

Vzhľad Orlanda – čiastočne MPV, čiastočne crossover – láme pravidlá tohto historicky konzervatívneho segmentu; má svoj postoj a vyčnieva z davu.

Nový MPV Chevrolet prináša do svojho segmentu hrdosť, osvojil si výraznejší vzhľad s nízkou líniou strechy a siluetou inšpirovanou crossovermi, pričom si zachováva výraznú a rozoznateľnú „tvár“ Chevroletov s rozdelenou mriežkou chladiča a znakom motýlika.

Vychádzajúc zo štúdie predstavenej v roku 2008 je Chevrolet Orlando skutočným súčasným rodinným automobilom, kombinujúcim praktickosť 7 sedadiel, flexibilitu interiéru a velikánsky nákladový priestor.

Chevrolet Orlando „Sme presvedčení, že Orlando do segmentu MPV neprináša len veľkú hodnotu za vynaložené peniaze, ale súčasne niečo občerstvujúce – skutočnú funkčnosť s postojom, ktorú sme doň vložili,“ hovorí Wayne Brannon, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe. „Verím tiež, že značke Chevrolet prinesie viac nových zákazníkov. Nové MPV Orlando bude v pokračujúcej modelovej ofenzíve značky Chevrolet v Európe zohrávať kľúčovú strategickú rolu, je totiž začiatkom ambiciózneho programu uvedenia siedmich produktov počas nasledujúcich 15 mesiacov.“

Niet pochýb, že Orlando bude občerstvujúcou alternatívou k mnohým rodinným vanom, ktoré už sú na súčasnom trhu. Jednoznačne rozoznateľná tvár značky Chevrolet je doplnená profilom charakterizovaným nízkou, sklonenou líniou strechy a svalnatými, výraznými oblúkmi blatníkov so 16, 17 alebo 18 palcovými kolesami. Svojim prevedením v štýle „karoséria dnu, kolesá von“ dodávajú Orlandu agilný, športový postoj.

Priestor, skladnosť a bezpečnosť Orlanda
Kým vonkajší vzhľad nového Chevroleta Orlando určite vzbudí veľkú pozornosť, aj v interiéri nájdeme mnoho z najnovších dizajnérskych prvkov značky Chevrolet, ako sú dvojitý kokpit inšpirovaný modelom Corvette a modré podsvietenie priestoru stredovej konzoly. Výrazný dizajn by bol zbytočný bez dobre premyslenej funkčnosti, preto veľkú pozornosť rodinne orientovaných motoristov upútajú tri rady „hľadiskovo“, teda stúpajúco umiestnených sedadiel, velikánsky priestor pre náklad a mnoho odkladacích priestorov.

Sedenie vo vnútri sa označuje ako „hľadiskové“ preto, lebo napriek klesajúcej línii strechy sa dizajnérom podarilo zvýšiť umiestnenie druhého a tretieho radu, čím získali cestujúci v Orlande lepší výhľad vzad a na boky bez toho, aby bol obmedzený priestor nad ich hlavami. V skutočnosti je v Orlande priestor nad hlavami v 3. rade sedadiel lepší, než v mnohých konkurenčných MPV.

Súčasným, či nezávislým sklopením druhého a tretieho radu vzniká množstvo konfigurácií sedadiel až po vytvorenie celkom rovného nákladového priestoru. V druhom rade majú krajné sedadlá možnosť preklopenia, aby umožnili jednoduchý prístup k tretiemu radu.

Chevrolet Orlando Ak nastane potreba previezť veľký náklad, je nákladový priestor Orlanda jedným z najobjemnejších v triede monocabov s objemom 1487 litrov v prípade sklopenia oboch radov sedadiel (852 litrov po úroveň okien).

Každý tvrdo slúžiaci rodinný automobil potrebuje mnoho priestoru pre všetky drobnosti, ktorí sa vo vnútri nazbierajú. Podobne ako pôvodná štúdia, aj produkčné Orlando má mnoho schránok a priehradiek rôznych tvarov a veľkostí, vrátane držiaka na mince a dvoch držiakov na veľké poháre v stredovej konzole, držiaky na mapy a poháre v predných a zadných dverách a mnoho jednotlivých schránok v batožinovom priestore.

Napokon, možno najšikovnejší odkladací priestor je ukrytý za panelom audio sústavy, v ľahkom dosahu vodiča i spolujazdca. Tak, ako pôvodne v štúdii Orlando, dokázali dizajnéri vytvoriť dobre využiteľný odkladací priestor, prístupný po odklopení panelu audio sústavy, dosť veľký pre zariadenia ako MP3 prehrávač, slnečné okuliare a vreckovky. V priestore je tiež štandardne umiestnená prípojka a na želanie USB port na pripojenie MP3 alebo iPodu, v závislosti od stupňa výbavy.

Bezpečnosť posádky je v tejto triede vozidiel vždy najhlavnejšou požiadavkou. Majiteľov modelu Orlando o nej ubezpečí ako pozornosť, venovaná detailom, tak najnovšie technológie tohto druhu využité vo vozidle. Väčšina štruktúry karosérie Orlanda je vytvorená z vysoko pevnej ocele a vytvára tak účinnú bezpečnostnú klietku, poskytujúcu ochranu v prípade kolízie spredu, zozadu, či z bokov vozidla.

V prípade kolízie ochráni posádku Orlanda šesť airbagov – dva čelné, bočné a hlavové.

Jedným z najväčších problémov záchranárov na mieste nehody je pomoc posádke v prípade zamknutých dverí. V prípade Orlanda to neplatí, je vybavené nárazovými senzormi a dvere sa automaticky uvoľnia v prípade detekcie nárazu.

Tri motory, tri stupne výbavy vyhovejú všetkým rodinným potrebám
Pod kapotou sú na výber tri hospodárne motory Chevrolet; jeden benzínový a dva naftové. Všetky motory sú štvorvalce umiestnené vpredu naprieč s dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave, 16 ventilmi a buď viacbodovým vstrekovaním paliva, alebo v prípade dieselov technológiou common rail. Všetky motory majú liatinový blok motora a zliatinovú hlavu.

Jediný benzínový motor, ktorý je k dispozícii pri uvedení na trh, má zdvihový objem 1,8 l a produkuje 141 k pri 6200 ot./min., resp. krútiaci moment 176 Nm pri 3800 ot./min. Najvyššia rýchlosť ním poháňaného vozidla je 185 km/h. Disponuje konkurencie schopnou spotrebou 7,3 l/100 km a úrovňou emisií 172 g/km.

Dva dieselové motory majú rovnaký zdvihový objem, no sú vyladené na rôzne výkony a jazdné charakteristiky. Obidva majú zdvihový objem 2,0 l; 4 ventily na valec a systém vstrekovania common rail. Silnejší z nich má výkon 163 k pri 3800 ot./min. a krútiaci moment 360 Nm pri 2000 ot./min.; druhý má výkon 130 k a krútiaci moment 315 Nm pri rovnakých otáčkach.

Najvyššia rýchlosť Orlanda s naftovým motorom 130 k je 180 km/h; pre motor 163 k je 195 km/h a majú rovnakú spotrebu 6 l/100 km i úroveň emisií 159 g/km.

Zdroj: Chevrolet Central and Eastern Europe LLC


Súvisiace správy

Najčítanejšie /CHEVROLET/