Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Toyota na autosalóne Detroit 2011
12. január 2011 @ 11:22:01 CET, poslal k.zechmeister

TOYOTA Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc. na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne 2011 (NAIAS) odhalila najnovší produktový rad Prius. Okrem aktuálneho modelu Prius tretej generácie a verzie PHV (Plug-in Hybrid Vehicle) sa medzi hybridné vozidlá s týmto ikonickým označením zaradil aj nový Prius v (model strednej triedy s plnohodnotným hybridným pohonom zahŕňajúcim elektromotor) a koncept Prius c.

Modelový rad Prius sa tak stáva atraktívnou voľbou všetkých vekových skupín a reaguje na potreby zákazníkov s najrôznejšími životnými štýlmi. Novinky rozširujúce modelový rad Prius ešte viac posilnia postavenie vozidiel s plnohodnotným hybridným pohonom, pričom stavajú na najväčších prednostiach modelu Prius, ktorými sú špičková spotreba paliva, nízka hladina emisií, osvedčené technológie a skvelé ekologické parametre.

Toyota Prius Family „Nejde o bežný modelový rad. Je to moderný rad Prius s modelmi skutočne pre každého,“ uviedol Bob Carter, viceprezident a generálny riaditeľ skupiny Toyota Division.„Model Prius v je úplne nový model dodávaný výhradne s hybridným pohonom, čo platí aj pre všetky budúce modely s označením Prius. Ich spoločným znakom budú typické prednosti modelu Prius, no pritom každý člen tejto „rodiny“ bude svojím spôsobom jedinečný, aby oslovil rôzne skupiny zákazníkov.“

Prius, model strednej triedy vo verzii s výklopnými piatymi dverami, od svojho uvedenia na americký trh v roku 2000 presvedčil len v USA viac než 955 000 zákazníkov. Model Prius tretej generácie, ktorý sa u predajcov prvýkrát objavil v júni 2009, si uchoval tradičné prednosti plnohodnotného hybridného pohonu, akými sú výnimočne nízka spotreba paliva a hladina emisií. Stal sa dokonca treťou najpredávanejšou osobnou Toyotou na trhu v USA.


Z pohľadu technológií Prius zároveň plní rolu vlajkovej lode Toyoty ponúkajúcej najnovšie funkcie, ako je napr. dotykové ovládanie Touch Tracer, systém ventilácie na solárnu energiu, nástup do vozidla bez použitia kľúča a spúšťanie motora tlačidlom (Smart Key System), systém udržovania vozidla v jazdnom pruhu (LKA), pokročilý parkovací asistent alebo svetlomety s technológiou LED.

Prius v – „Všestrannosť“ pre mladé a aktívne rodiny
Nový Prius v, kde „v“ označuje všestrannosť (versatility), reaguje na potreby rodín s deťmi vyznávajúcich aktívny životní štýl. Nezľavuje pritom nijako z tradičných predností, ktoré od počiatku charakterizovali pôvodný model Prius. Prius v bude zdieľať podlahovú platformu modelu Prius súčasnej generácie, rovnako ako technológiu pohonu Hybrid Synergy Drive. Novým rysom verzie Prius v sú kompaktné vonkajšie rozmery pri zachovaní priestranného interiéru – batožinový priestor tohto karosárskeho variantu sa oproti súčasnému modelu Prius zväčšil o viac než 50 percent.

Prius v vyvažuje vysokú priestrannosť, kultivovaný dizajn a príkladnú aerodynamiku – súčiniteľ aerodynamického odporu cx len 0,29 si však nevynútil žiadne kompromisy v otázkach praktickosti vyhotovenia karosérie. Ide o nové vozidlo navrhnuté celkom od počiatku – s vonkajšími tvarmi, ktoré nadväzujú na model Prius a nie sú len predĺženým karosárskym variantom.

Toyota Prius v Toyota Prius v
Exteriér charakterizujú uhladené a oblé tvary smelého dizajnu s predĺženou líniou strechy, ktorá zachováva trojuholníkovú siluetu charakteristickú pre všetky vozidlá s označením Prius. Predné partie lichobežníkových tvarov zaujmú svetlometmi s ostrými hranami, aerodynamickým vyhotovením rohov karosérie a zväčšeným otvorom pod čelnou maskou zlepšujúcim obtekanie vzduchu a chladenie. Nápadným rysom zadných partií modelu Prius v sú prepracované výklopné dvere batožinového priestoru, združené zadné svetlá a špeciálne navrhnutý strešný spojler, ktorý prispieva k optimálnemu prúdeniu vzduchu okolo vozidla.

Prius v modelovom vyhotovení 2012, reprezentujúci najnovší vývoj na poli vozidiel s plnohodnotným hybridným pohonom, sa začne predávať na americkom trhu koncom leta 2011. Ponúkne veľký batožinový priestor a nadviaže na najlepšie tradície modelu Prius v oblasti ekologických dopadov a nízkej spotreby paliva.

Vývojová štúdia Prius c – malé vozidlo s hybridným pohonom určené do mesta
Aktuálne predávaný model Prius dokázal dostať hybridné technológie na bežný automobilový trh. Prius v okrem toho ponúkne viac priestoru a všestrannosti podľa požiadaviek rodín vyznávajúcich aktívny životný štýl. Záujemcovia o kompaktné automobily však volajú po menších hybridných modeloch s nízkou základnou cenou a špičkovými parametrami spotreby paliva. Vývojová štúdia Prius c, kde c predstavuje „city“ (teda vozidlo do mestského prostredia), je zameraná na mladých slobodných zákazníkov alebo páry túžiace po ekologickom modeli Prius s nízkou spotrebou paliva, ale bez kompromisov v otázkach radosti z jazdy.

Toyota Prius c Toyota Prius c
Tento dynamický model s uhladeným vzhľadom zaujme kompaktnými rozmermi, špičkovými parametrami spotreby paliva a prekvapivo priestranným interiérom. Vo výbave sa objaví rad pokrokových technológií, z ktorých niektoré nájdeme vo vozidlách Prius súčasnej generácie.

Koncept Prius c je inšpiráciou zachytávajúcou budúceho člena modelového radu Prius, ktorý sa na trhu objaví v prvej polovici roku 2012 ako cenovo najatraktívnejší hybridný model na americkom trhu, ponúkajúci najnižšiu spotrebu paliva zo všetkých hybridných vozidiel bez dobíjania z elektrickej siete.

Prius s pohonom Plug-In - to najlepšie z oboch systémov pohonu HSD
V dôsledku rozšírenia nových technológií a zmien na trhu sa členom rodiny Prius stáva Prius Plug-in Hybrid, reprezentujúci to najlepšie z oboch systémov pohonu – špičkovú spotrebu paliva modelu Prius a schopnosť jazdy v režime elektromobilu (EV).

V závislosti od jazdných podmienok je Prius Plug-in schopný absolvovať cca 20 km na akumulátorový pohon pri rýchlosti až 100 km/h. Priestorovo nenáročné lítiovo-iónové akumulátory sú ľahšie a umožňujú rýchlejšie dobíjanie, ktoré trvá cca 1,5 hodiny zo siete 230 V (resp. necelé 3 hodiny zo siete 110 V). Akumulátory možno samozrejme kedykoľvek rýchlo „oživiť“ krátkym zapojením do zásuvky.

Po vyčerpaní energie z akumulátorov sa Plug-in chová ako bežný Prius tretej generácie, ktorý je z pohľadu spotreby najhospodárnejším hybridným vozidlom strednej triedy na americkom trhu. Na rozdiel od vozidiel s výhradne elektrickým pohonom umožňuje Plug-in hladký prechod od modelov s tradičným spaľovacím motorom – jediný rozdiel oproti bežnému modelu Prius je možnosť dobíjania z elektrickej zásuvky podľa aktuálnej potreby.

V niekoľkých severoamerických mestách aktuálne prebieha skúšobná prevádzka viac než 150 vozidiel Prius Plug-in s lítiovo-iónovými akumulátormi. Cieľom tohto programu je ukázať možnosti technológie plug-in, vzdelávať a informovať verejnosť, vyhodnotiť výsledky zo skúšobnej prevádzky a lepšie porozumieť prínosom pre budúcich zákazníkov. Skúšobný program tak razí cestu plánovanému spusteniu predaja v prvej polovici roku 2012.

Prius vo verzii Plug-in sa spočiatku bude predávať v 14 štátoch na západnom a východnom pobreží USA (Arizona, Kalifornia, Connecticut, Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New York, Oregon, Rhode Island, Vermont, Washington, Virginia a New Hampshire), kde sa aktuálne predá takmer 60 percent všetkých vozidiel Prius umiestnených na americkom trhu. Vo všetkých ostatných štátoch USA sa Plug-in začne predávať o rok neskôr.

V čase spustenia bežného predaja bude Prius Plug-in najekologickejšou a najpokrokovejšou verziou modelového radu Prius.

Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA/