Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štúdie a prototypy: Štúdia Hyundai Curb debutovala na Detroitskom autosalóne
14. január 2011 @ 10:38:44 CET, poslal j.čík

HYUNDAI Hyundai California Design Center a Hyundai Motor America predstavili v rámci svetovej premiéry na North American International Auto Show v Detroite štúdiu Hyundai Curb. Štúdia predstavuje kompaktný automobil kategórie Urban Activity Vehicle (UAV), navrhnutý pre budúcu generáciu zákazníkov značky Hyundai.

Okrem toho Curb slúži aj ako testovacia platforma pre telematické systémy Hyundai Blue Link™.

CURB CONCEPT „V KOCKE“
- Kompaktný automobil CUV pre generáciu „Y“ žijúcu mestským spôsobom s aktívnym nočným životom
- Dizajn „Hi-Tech Rugged“ – interiér high-tech, robustný exteriér
- Advanced Hyundai Blue Link a technológie infotainmentu
- Ovládanie dotykovými monitormi
- Monitor Continental s uhlopriečkou 12 palcov (30,5 cm)
- Continental Reflective Head-Up Display (HUD)
- Veľká kapacita na prepravu batožiny
- Integrovaný výsuvný strešný nosič a vyťahovací nosič na bicykle
- Benzínový motor 1,6 litra konštrukčného radu “Gamma”
- Curb je dvanástou štúdiou (HCD-12), navrhnutou v americkom dizajnovom štúdiu značky Hyundai v Irvine, Kalifornia.

ROZBITÉ CESTY A NOČNÉ KLUBY
Inšpirácia štúdie Curb pochádza z potreby ďalej rozpracovať aktuálne výrazové prostriedky značky Hyundai, charakterizované ako „Fluidic Sculpture“ pre mladších zákazníkov. Dizajnéri Hyundai sa usilovali vytvoriť vozidlo vybavené technológiami orientovanými na mestské prostredie, spoľahlivo fungujúcimi na rozbitých mestských cestách a v stiesnených uliciach. Vozidlo musí ochraňovať elektronické prvky vyspelého telematického systému Blue Link a komponentov infotainmentu pred otrasmi a nárazmi. Z týchto potrieb vznikol tzv. „dizajn zrobustnenej technológie“ (technology rugged) štúdie Curb.

"Snažili sme sa aby Curb bol odolný v meste bez toho aby vyzeral ako pancierovaná dodávka na prepravu peňazí,“ povedal Jason Brown, dizajnér značky Hyundai. „Je určený pre jazdu v meste, nie na prekonávanie horského priesmyku Rubicon, no musí mať robustnú ochranu pre každodennú premávku na preplnených uliciach. Posádka vozidla potrebuje byť naladená do tejto role.“

DIZAJN EXTERIÉRU
Dizajn exteriéru štúdie Curb vychádza z predného skla, plynule sa zdvíhajúceho z kapoty motora a obopínajúceho predné stĺpiky karosérie. Tým sa vytvára vzhľad, pripomínajúca tvárový štítok motocyklistickej prilby. Za sklom sú viditeľné priehradové nosníky, vytvárajúce profily predných stĺpikov.

„Štruktúra priehradových nosníkov, použitá na predných stĺpikoch karosérie, pomáha zlepšiť výhľad z kabíny v hustej mestskej premávke,“ povedal John Krsteski, manažér dizajnu štúdie Curb.

Na výraznom bočnom profile karosérie dominuje línia v tvare trajektórie bumerangu. Táto dominantná línia zjednocuje celkový dizajn a svojimi pozitívnymi a negatívnymi plochami umocňuje výraz sily a robustnosti.

„Ešte nikdy svet nevidel takéto línie na automobile. Pôsobia akoby ich inšpiroval architekt Santiago Calatrava,“ povedal Arash Badeanlou, dizajnér značky Hyundai.

Úzke, pretiahnuté predné reflektory a zadné skupinové svetlá, zapustené do karosérie, pôsobia akoby vychádzali z motorového priestoru alebo interiéru. Na doplnenie typického vzhľadu dizajnéri vybavili vozidlo 22-palcovými päťlúčovými diskami kolies, opatrenými špeciálnymi pneumatikami Michelin s farebným vzorom dezénu, zladeným s farbou interiéru. Tvar lúčov kolies presahuje okraj ráfika akoby sa ponáral do pneumatiky, čo vytvára výrazný profil. Na vstup do kabíny stačí potiahnuť prst okolo dotykovej plôšky a dvere vozidla sa samočinne otvoria. Štúdia má na každej strane pár bočných dverí bez stredového stĺpika, kratšie zadné dvere sa pre zlepšenie prístupu do zadnej časti kabíny otvárajú proti smeru jazdy.

Koncovky výfuku majú dvojakú funkciu. Ich vysunutím sa vytvorí základňa pre nosič bicyklov na zadných dverách, takže majiteľ môže zaparkovať vozidlo na záchytnom parkovisku a ako alternatívny dopravný prostriedok využiť mestský bicykel. Strecha kabíny obsahuje výsuvné držiaky strešného nosiča, čo perfektne demonštruje technický charakter „zrobustneného“ vozidla. Štúdia Curb má dvere batožinového priestoru s trojrozmerným zadným sklom, ktoré sa tiež otvárajú pomocou dotykovej plôšky.

Po zapnutí zapaľovania sa postupne rozsvietia rozličné svetlá z diód LED v predných reflektoroch a zadných skupinových svetlách, zvýrazňujúce siluetu vozidla. Osobitným dizajnovým prvkom je logo Curb na dverách batožinového priestoru, presvetlené cez vrstvu špeciálneho laku karosérie.

MAXIMÁLA PREPOJITEĽNOSŤ
Tzv. prepojiteľnosť (connectivity) je hlavnou témou pri dizajne interiéru, koncipovaného v záujme optimálnej interakcie pri toku informácií do vozidla a z vozidla.

„Cieľom bolo dosiahnuť, aby sa pasažieri cítili prepojení medzi sebou a s urbánnym prostredím okolo nich,“ povedal Bradley Arnold, dizajnér interiéru štúdie Curb. „Chceli sme motivovať pasažierov na využívanie informácií a sprostredkovať im pocit, že exteriér je prepojený s interiérom.“

Rozmerný acrylový monitor s viacerými zónami umožňuje prenos informácií obidvoma smermi prostredníctvom dotykového monitora. Monitor nepravidelného tvaru plynie ako rieka od obrazovky združeného prístroja pred vodičom cez ovládacie prvky stredovej konzoly po dvere spolujazdca a po stredovom tuneli ďalej vybieha až po zadné sedadlá. Dvojramenný volant má matný povrch, cez ktorý presvitá ďalší monitor. Na zadnej strane opierok predných sedadiel sú integrované monitory pre spolujazdcov vzadu. Vodič má k dispozícii aj projekčný Head-up displej (HUD) vyvinutý spoločnosťou Continental Automotive na virtuálne zobrazovanie údajov navigácie v priestore pred vozidlom. S displejom HUD sú prepojené aj kamery, nahrádzajúce vonkajšie spätné zrkadlá. Displej môže zobrazovať aj diagnostické údaje vozidla, využívať sa pri nahrávaní aplikácií (apps) a slúžiť ako obrazovka video-telefónu. Posádky má prostredníctvom centrálneho monitora s kruhovým dotykovým ovládačom prístup k internetovému rádiu Pandora a integrovanému hudobnému serveru, poskytujúcemu zobrazenia obálok albumov k momentálne prehrávaným skladbám.

Na dizajn exteriéru nadväzuje interiér plynulými prechodmi jednotlivých plôch. Optický prechod medzi interiérom a strechou kabíny vytvárajú priehradové nosníky predných stĺpikov karosérie. Farebné vyhotovenie interiéru štúdie využíva akcenty šafranovej farby okolo sedadiel. Poťahy neobyčajných sedadiel sú vyrobené z elastickej tkaniny, sedadlá Air Bladder od výrobcu Finn Tech majú hrúbku menšiu ako 5 centimetrov. Ultra tenké sedadlá zväčšujú vnútorný priestor kabíny a pritom poskytujú prekvapujúco vysoký komfort. Zadné sedadlo sa dá posúvať dopredu a sklápať. Opierky hlavy zadného sedadla nie sú namontované na operadlách ale na robustnom ráme, ktorý sa pri sklopení sedadla vyklopí do stropu kabíny, čím sa šetrí priestor pri preprave rozmerného nákladu.

TECHNOLÓGIA HYUNDAI BLUE LINK
Generácia „Y“ chce byť pripojená k svojim elektronickým prístrojom po celý čas. V kabíne vodič môže pri jazde v meste počúvať svoju obľúbenú internetovú rozhlasovú stanicu prostredníctvom interaktívneho portálu Pandora a telefonovať s priateľmi. Pomocou Blue Link sa poloha druhého účastníka zobrazuje ako bod záujmu POI (Point of Interest) navigačného systému. Ak napríklad priateľ oznámi, že objavil výbornú skupinu, hrajúcu v miestnom klube a pozve tam vodiča, jedným povelom sa jeho súradnice nastavia ako cieľ pre navigáciu. 

Funkcia Blue Link Location Sharing zašle miesto stanoviska vozidla vybraným členom rozličných sociálnych sietí. Proces sa štartuje zadaním e-mailovej adresy priateľov na internetovú stránku Blue Link Location Sharing. Vodič môže upovedomiť svojich priateľov že je na ceste zaslaním správy Location Sharing message. Ak niektorý z priateľov akceptuje pozvánku vodiča na zdieľanie lokality, lokalita sa znázorní ako bod záujmu POI na trase navigačného systému.

FUNKCIE BLUE LINK VYUŽITÉ V ŠTÚDII CURB

Blue Link Assurance
Automatická indikácia havárie a tiesňové volanie
Manuálne tiesňové volanie
Rozšírená asistenčná služba

Blue Link Essentials

Diaľkový prístup:
- Diaľkové odomykanie / zamykanie dverí
- Diaľkové ovládanie zvukového výstražného znamenia a svetiel
- Osobný alarm
- Diaľkové štartovanie motora

Komfort:
- Prijatie alarmu
- Rýchle tipy
- Oznamovanie polohy
- Voice Text Messaging

Autodiagnostické funkcie vozidla:
Automatizovaná diagnostika so zaznamenaním chybového kódu
- Indikátor servisného intervalu
- Mesačný report stavu vozidla
- Indikátor zvolávacej akcie
- Diagnostika vozidla cez internet

Ochrana pred krádežou a zabezpečenie:
- Indikácia polohy ukradnutého vozidla
- Diaľkové zastavenie ukradnutého vozidla
- Imobilizácia vozidla
Upozornenie na obmedzenú rýchlosť

Blue Link navigácia
- Navigácia
- Vyhľadávanie POI s hlasovým ovládaním
- Vyhľadávanie POI na internete
- Informácie o dopravnej situácii na pravidelnej dennej trase
- Aktuálne dopravné informácie
- Umiestnenie čerpacích staníc paliva s cenami
- Ekologická trasa
- Reštaurácie s hodnotením
- Informácie o počasí

MOTOR GAMMA 1.6 LITRA
Štúdiu Hyundai Curb poháňa turbokompresorom prepĺňaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva GDI (Gasoline Direct Injection) s objemom 1,6 litra, maximálnym výkonom 129 kW (175 k) a maximálnym krútiacim momentom 230 Nm. Motor je vybavený systémom Stop-Štart ISG (Idle Stop and Go) a poháňa predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky s dvoma spojkami DSG (Direct Shift Gearbox). Vďaka systému ISG a prevodovke DSG štúdia dosahuje spotrebu paliva v mestskej premávke cca 7,8 l/100 km (podľa normy merania spotreby platnej v USA) a cca 5,9 l/100 km mimo mesta.

Zdroj: Hyundai Motor Czech s.r.o., organizačná zložka Slovakia


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HYUNDAI/