Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Renault v roku 2010 a 2011, Twingo Miss Sixty a Miss University
19. január 2011 @ 14:07:51 CET, poslal j.cvopa

RENAULT Včera, 18.1.2011, sme prijali pozvanie na tlačovú konferenciu spoločnosti Renault Slovensko, s.r.o.. Témou bolo zosumarizovanie úspechov uplynulého roku, načrtnutie plánov na tento rok a odovzdanie nového Renault Twingo vo výbavovom stupni Miss Sixty víťazke súťaže krásy Miss University.

Akciu organizačne pripravila PR manažérka a hovorkyňa Renaultu Jana Rajcová, ktorá ju spustila aj moderovala. Po úvode dostal slovo generálny riaditeľ Renault Slovensko, Richard Evanson, ktorý zosumarizoval uplynulý rok značky najdôležitejšími udalosťami.

Najdôležitejšie udalosti roku 2010
zväčšiť obrázok - zrod internetovej televízie Renault TV, ktorá informuje o udalostiach a modeloch značky Renault,
- podpis dohody medzi alianciou Renault-Nissan a skupinou Daimler, prebehla vzájomná výmena akcií v symbolickom množstve,
- predstavenie dizajnovej orientácie značky počnúc rokom 2012 prostredníctvom dizajnovej štúdie,
- v Paríži boli predstavené 4 plne elektrické vozidlá Renault, ktoré prídu na trh v krajinách, ktoré boli ochotné ich ekonomicky podporiť,
- splatenie dlhu francúzskemu štátu,
- víťazstvo tímu Red Bull vo Formuli 1 – Renault je dodávateľom motorov,
- oživenie značky Gordini,
- a najlepšie na koniec: za celú 112-ročnú históriu značky Renault sa podarilo predať najviac automobilov za rok v celosvetovom ponímaní: 2.625.185 vozidiel. To predstavuje podiel 3,8% na celosvetovom trhu. Za skupinu Renault sa na tomto výsledku podieľali tri značky: Renault, Dacia a Renault Samsung Motors. Rast dosiahlo 14 trhov z 15-tich, kde výnimku tvorilo Nemecko. Tam bolo rok predtým šrotovné a taký obrovský predaj sa už nezopakoval. Pán Evanson podčiarkol dôležitú skutočnosť a to, že pre Renault sa stávajú čoraz dôležitejšími trhy mimo Európy. Je to nenápadná poznámka, ktorá vyjadruje realitu globalizácie.

Renault zaznamenal taktiež posun v predaji smerom od triedy malých vozidiel k nižšej strednej triede, kedy sa posunul od modelu Thalia k v súčasnosti najpredávanejšiemu modelu značky Renault: Mégane (cenník, test). Najobľúbenejší bol síce najnižší stupeň Generation, ktorý leží pod donedávna najnižším stupňom Authentique, ten však ponúka v základnej výbave takmer všetko, čo si človek presedlávajúci na nižšiu strednú triedu praje: ABS, BAS, 6 airbagov, tempomat, diaľkové centrálne zamykanie, el. posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, palubný počítač (v angličtine), manuálnu klimatizáciu, elektrické predné okná a výškovo nastaviteľný volant aj sedadlo vodiča. Vo výbave je klasický kľúč zapaľovania, žiadna karta a ručičkový rýchlomer namiesto štandardného digitálneho vo vyšších stupňoch. Za toto chce Renault 10.490 eur s ponukou zľavy 1000 eur pri financovaní cez Renault leasing. Toto je jeden z modelov, ktorý stojí za skvelými predajmi v nižšej strednej triede.

Ďalším naj modelom je nedávno uvedený sedan Renault Fluence (cenník). Najžiadanejšia bola verzia Exception, teda stredná výbava. Dacia si výrazne prilepšila uvedením modelu Duster (cenník, test), ktorý sa hneď stal najpredávanejšou Daciou. Zákazníci najčastejšie volili konfiguráciu 1.5 dCi Arctica 4x4, teda druhý najvyšší stupeň.

Tohtoročné novinky
zväčšiť obrázok značky Renault predstavila PR manažérka Jana Rajcová:
- spustenie predaja faceliftovej Renault Laguny,
- uvedenie nového modelu Latitude a návrat k vyššej strednej triede,
- nové osobné verzie úžitkového modelu Master,
- facelift modelu Koleos,
- príchod Mégane Coupé v prevedení Monaco,
- uvedenie nového motora 1.6 dCi 130 koní so systémom Štart/Stop určeného pre Mégane a Scénic,
- všetky 4 predstavené plne elektrické vozidlá sa dočkajú uvedenia do predaja avšak táto novinka sa netýka Slovenska, kde neexistuje podpora zo strany štátu (bez nej sú vozidlá príliš drahé). Najbližšia krajina, kde budú uvedené je Rakúsko. Naznačovalo sa aj úsilie o zapožičanie niektorých z týchto elektrických modelov pre novinárske účely.

Podľa pána Evansona bude mať Dacia takisto novinky, no prídu až v roku 2012. Ide o kompletnú obnovu dizajnu súčasných modelov postavených na základe Loganu a chystá sa aj príchod viacmiestneho Vanu. Tento rok sa chystá len výbavový stupeň Elegance pre niektoré modely.

Tohtoročné marketingové aktivity
zväčšiť obrázok značky Renault na Slovensku predstavil obchodný a marketingový manažér Peter Slánský:
- Biznis centrá - pokračovanie v koncepte centier, ktoré sa zameriavajú na riešenie najrôznejších potrieb firemných zákazníkov, vrátane prestavieb a transformácii sériových vozidiel, ako aj servis nákladných vozidiel nad 3,5 tony, momentálne fungujú tieto strediská v mestách Bratislava, Žilina, Trnava a Košice.

- Biznis tour – od mája do októbra sa bude po Slovensku presúvať karavána, ktorá bude na rôznych miestach prezentovať možnosti špeciálnych prestavieb úžitkových modelov Renault, napríklad Master dvojkabína sklápač, chladiarenská prestavba furgonov, 17-miestny bus, Kangoo v prestavbe pre invalidov a pod. K videniu bude aj Trafic v prevedení Black Edition.

- Renault Sport tour – prezentácia športových modelov divízie Renault Sport Technologies, ktorá bude pozostávať z mixu testovacích a statických prezentácií športovo orientovaných modelov značky.

Renault Twingo Miss Sixty
Zaujímavá prezentácia pripadla marketingovému manažérovi Martinovi Horeličanovi, ktorý predstavil vozidlo z aktuálne predávanej limitovanej série Twingo Miss Sixty (cenník). Generálny riaditeľ Renaultu následne odovzdal kľúče od jedného exempláru víťazke súťaže študentskej krásy Miss University na Slovensku - Patrícií Hejčíkovej. S touto kráskou som sa aj trošku porozprával a zisťoval čo študuje, kde a podobne. Viac v sekcii Miss University 2010. Teraz však k autu, ktoré na tejto akcii ovplyvnilo farebné ladenie oblečenia všetkých ľudí z importu.

zväčšiť obrázok Ide o špeciálne prevedenie modelu Twingo s časovo obmedzenou výrobou. Miss Sixty vychádza z modelu Twingo s výbavovým stupňom Trend a motorom 1,2 16V (55 kW) s manuálnou prevodovkou. Oproti nemu naviac obsahuje: metalízu (ružová Bohemiam Pink alebo čierna Nacré), ozdoby Miss Sixty na 5. dverách, stredovom stĺpiku a kapote, nárazník a hmlovky s čiernym dekorom, difúzor zadného nárazníka a kryty spätných zrkadiel v čiernej perleti, klimatizáciu s tlačidlami v ružovej farbe, koberčeky a výplne dverí s motívom Miss Sixty, sedadlá v alcantare (brúsená koža) v čierno-ružovej kombinácii, 2 zadné sedadlá samostatne posuvné a sklopné, nastaviteľné zadné opierky hlavy, ružová farba kam oko dovidí a rádio 4x20W s CD, MP3 a Bluetooth. Dajú sa tiež výhodnejšie získať príplatky ako ESP, tempomat, automatická klimatizácia, či 15“ ružové zliatinové disky kolies. Cena je 8490 eur, s leasingovým zvýhodnením sa dá zraziť o 600 eur. Výhoda zahŕňa záruku 4 roky alebo 60.000 km. Ide o čistočiste ženské, neobvyklým štýlom šité auto.

Miss University 2010
zväčšiť obrázok Ružový štvorkolesový rock and roll roztočí za volantom 21-ročná Patrícia Hejčíková z Horného Hričova. Stala sa totiž víťazkou súťaže Miss University 2010. Súťaž medzi 12-timi finalistkami prebehla 13. novembra 2010 v bratislavskom Istropolise. Podmienkou bolo, že všetky súťažiace musia byť študentkami. Patrícia študuje na Žilinskej Univerzite vednú disciplínu s názvom Mediamatika. Je v treťom ročníku a mieni pokračovať aj v druhom stupni štúdia až do obhájenia titulu Mgr. Po skončení štúdia by rada pracovala v televízií ako moderátorka spravodajstva.

Miss Sixty
je spoločnosť založená v roku 1991, ktorá patrí do talianskej skupiny Sixty Spa. Zaoberá sa predajom oblečenia, obuvi a doplnkov pre ženy. Najväčší záber dosahuje v džínsovom sortimente a vďaka svojmu jedinečnému a originálnemu prístupu je teraz jedna z najoceňovanejších Urban-chic značiek na svete.


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Zdroj: Tlačová konferencia Renault Slovensko, s.r.o. zo dňa 18.1.2011


Súvisiace správy

Najčítanejšie /RENAULT/