Na marcovom autosalóne v Ženeve, predstaví značka Honda inovovaný model Accord v
prevedeniach sedan a Tourer. Obe verzie pre rok 2011 prešli radom zmien, zameraných
predovšetkým na zlepšenie vzhľadu, emisií, jazdných vlastností a ovládateľnosti.
Dizajn exteriéru
Pri obidvoch verziách, sedan i Tourer, sú na prvý pohľad viditeľné kozmetické zmeny predných
svetlometov a nárazníkov. Svetlomety majú čistejšie a ostrejšie rysy a pôvodne oranžové ukazovatele
smeru sú teraz v čírom prevedení. Pri vyššej úrovni výbavy sú teraz použité bi-xenónové svetlomety
s funkciou osvetlenia zákrut, ktorá zlepšuje viditeľnosť pri jazde v noci. Úpravy sa dotkli aj mriežky
chladiča – jej športový vzhľad zdôrazňujú dve stredové priečky z rovnakého pochrómovaného
materiálu, ako je vonkajší rámik. Vstupný chladiaci otvor a priehlbne pre hmlové svetlomety boli pri
všetkých modeloch viac skosené, takže línia prednej časti vozidla pôsobí agresívnejšie.
Na zadnej časti sedanu sú použité nové zadné svetlá. Časti pre spiatočku a ukazovatele smeru majú
bledo červenú farbu, ktorá ladí s farbou hmlovky, a celá zadná časť vďaka tomu pôsobí vyváženejšie.
Exkluzívny vzhľad prevedenia sedan zdôrazňuje svetlá chrómovaná lišta nad registračnou značkou (k
dispozícii pre väčšinu výbav), ktorá je v prevedení Type S vyrobená z tmavého chrómu. Novinky
v exteriéri završujú tri nové farby karosérie – strieborná Alabaster Silver, šedá Graphite Lustre a
modrá Celestial Blue Pearl.
Dizajn interiéru
Zmeny v exteriéri dopĺňa rad drobných zmien v interiéri. Pri väčšine úrovní výbavy boli použité nové
materiály čalúnenia sedadiel a výplní dverí, ktoré kabíne dodávajú novú atmosféru. Pre verziu Type
S je štandardne ponúkané polokožené čalúnenie sedadiel v tmavo šedom prevedení a čierne
čalúnenie stropu, ktoré túto výbavu odlišuje od ostatných. Dekorácie imitácií kovu na páke ručnej
brzdy, kulise radiacej páky, volantu, paneloch dverí a stredovej konzole má teraz tmavší odtieň, ktorý
lepšie ladí s novými textilnými materiálmi v interiéri. Priestor pre nohy cestujúcich je pri väčšine
modelov modro osvetlený (pokiaľ sú rozsvietené svetlomety), zatiaľ čo pri verzii Type S je osvetlenie
červené.
Nižšia spotreba paliva a emisie
Vylepšenie dieselového motora 2.2 i-DTEC s výkonom 150 k, sa zameralo predovšetkým na zníženie
vnútorných strát zameraných na zlepšenie spotreby paliva a emisií. Výsledkom týchto zmien je pokles
emisií CO2 o 9 g/km pri sedane so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a o 11 g/km pri verzii
s automatickou prevodovkou. Okrem týchto vnútorných zmien k zníženiu prispeli aj nové
aerodynamické prvky na spodnej časti vozidla tvorené väčším predným spojlerom, krytom podlahy a
krytom zadnej nápravy. Konštruktéri spoločnosti Honda sa zamerali aj na zníženie strát spôsobených
trením v kolesách a pneumatikách. Všetky vozidlá Accord sú preto novovybavené ložiskami kolies
s nižším trením a pneumatikami s nižším valivým odporom. Pri verziách vybavených automatickou
prevodovkou boli znížené aj straty vznikajúce trením v prevodovke a prevodové stupne boli
optimalizované z hľadiska zníženia spotreby a emisií.
Tichší interiér
Vynikajúca akustika súčasnej generácie modelu Accord bola ďalej vylepšená vďaka použitiu izolačnej
peny s vyššou hustotou v priestore pod kapotou a za palubnou doskou. Zmeny sa dotkli aj zvukovej
izolácie v podlahe, ktorá bola pri verziách s dieselovým motorom doplnená akustickými krytmi
časticového filtra a zberného výfukového potrubia. Súbor opatrení na zníženie hluku dopĺňa
zväčšenie hrúbky zadného skla o 0,9 mm, vďaka ktorému sa podarilo zlepšiť komfort pre cestujúcich
na zadných sedadlách.
Podvozok
Japonským konštruktérom v spolupráci s ich nemeckými a britskými kolegami, sa pri verziách Accord
Tourer i sedan podarilo ďalej vylepšiť charakteristiku tlmičov s ohľadom na rôznorodé typy vozoviek,
ktoré sa v Európe nachádzajú. V prípade tlmičov s dvoma režimami prinieslo zlepšenie vyššiu
stabilitu pri jazde po diaľnici s vysokou rýchlosťou, ale predovšetkým výrazné zlepšenie kvality jazdy
na nekvalitných vozovkách.
Aktívne predné svetlomety
Jednou z najviditeľnejších zmien pri vyšších výbavách modelu Accord je doplnenie aktívnych
svetlometov, ktoré pri jazde zaisťujú lepšie osvetlenie zákrut. Do súčasných svetlometov boli
elegantne integrované dodatočné svetlá, ktoré osvetľujú priestor po stranách vozidla a pomáhajú tak
vodičovi pri zníženej viditeľnosti. Svetlo na príslušnej strane sa rozsvieti vždy, keď vodič zapne
ukazovatele smeru, alebo keď otočí volantom o viac ako 90 stupňov. Pri cúvaní sa rozsvietia obidve
svetlá, aby mal vodič dobrý výhľad na obe strany vozidla.
Systém pre automatické prepínanie diaľkových svetiel
Ďalšou novou technológiou pri vozidle značky Honda je systém automatického prepínania diaľkových
svetiel, ktorým sú vybavené verzie s bi-xenónovými svetlometmi. Tento systém je riadený kamerou,
umiestnenou medzi čelným sklom a vnútorným spätným zrkadielkom. Kamera dokáže rozpoznať
svetlomety protiidúcich vozidiel alebo zadné svetlá vozidiel vpredu a podľa potreby prepne
z diaľkových svetiel na tlmené. Vodič sa vďaka tomu môže plne sústrediť na riadenie a nemusí
diaľkové svetlá ovládať ručne.
Nová verzia modelu Accord bude na európsky trh uvedená v apríli tohto roku.
Zdroj: Honda Slovakia, spol. s r.o.