Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Technické špecifikácie motora Toyota pre Le Mans 2011
31. január 2011 @ 07:47:20 CET, poslal k.zechmeister

TOYOTA MOTORSPORT Toyota Motorsport GmbH (TMG) zverejnila podrobné informácie o motore vlastnej konštrukcie, ktorý bude nasadený v pretekárskom špeciále LMP1 tímu Rebellion Racing pre preteky série Le Mans 2011.

Označenie motora je odvodené od „Racing V8“ (vidlicový osemvalec), a tak sa v názve objavuje predpona RV8, ktorá sa pri pretekárskych motoroch Toyota používa už niekoľko rokov. Súčasný motor Toyota pre pretekársku sériu Formula Nippon má špecifikáciu K a bol upravený spoločnosťou TMG pre preteky Le Mans, a tak sa na konci označenia RV8KLM objavuje ešte písmenová skratka LM.

Motor Toyota RV8KLM V rámci úprav vyplývajúcich zo špeciálnych nárokov vytrvalostných pretekov a povinného použitia reštriktorov nasávania v pretekoch Le Mans upravila TMG kompresný pomer a zvýšila účinnosť motora, ktorý teraz ponúka vyše 500 koní pri zachovaní vysokej spoľahlivosti.

Vývoj sa začal na počiatku roku 2010 a v júni toho roku nadväzovali skúšky na najrôznejších dynamometroch TMG, ktoré vyvrcholili v októbri skúšobnou jazdou na pretekárskom okruhu v britskom Snettertone. Prvá plnohodnotná skúška motora RV8KLM na pretekárskej trati prebehla v španielskom Monteblancu, kde vozidlo s týmto pohonom urazilo počas dvoch dní vyše 750 km a následne ďalších viac než 1100 km počas dvojdennej skúšky v portugalskom Portimao.

Toyota Motorsport GmbH – Technické špecifikácie motora LMP1
Označenie: Toyota RV8KLM
Usporiadanie: 90° V8
Zdvihový objem: 3400 cm3 Rozvodový mechanizmus: DOHC, 4 ventily na valec
Blok motora: hliníkový
Palivo: benzín, špecifikácie podľa predpisov ACO
Hmotnosť: cca 120 kg
Výkon: vyše 500 koní
Reštriktor nasávania: 2 x 30,6 mm
Riadenie motora: elektronická riadiaca jednotka Pectel MQ12 od Cosworth Electronics
Mazanie: so suchou kľukovou skriňou
Chladenie: kvapalinové

Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA MOTORSPORT/