Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Ford vykázal najvyšší čistý zisk za posledných 11 rokov
03. február 2011 @ 07:39:41 CET, poslal j.kval

FORD Podľa vyhlásenia spoločnosti Ford Motor Company dosiahol jej čistý zisk za celý rok 2010 sumu 6,6 miliardy USD, resp. 1,66 USD na akciu, čo znamenalo nárast o 3,8 miliardy, resp. 80 centov na akciu oproti roku 2009.

Automobilka Ford tak zaznamenala najvyšší čistý zisk za posledných viac než 10 rokov, ktorý sa dosiahol vďaka pokrokom vo všetkých obchodných činnostiach spoločnosti po celom svete, podnietených silnými produktmi a novými investíciami.

„Naše výsledky za rok 2010 prekročili očakávania a urýchlili tak prechod zo zamerania na zabezpečenie základných potrieb obchodnej činnosti na prinášanie ziskového rastu pre všetkých,“ vyhlásil prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Ford Alan Mulally. „Investujeme do bezprecedentného množstva produktov, technológií a rastu vo všetkých svetových regiónoch.”

NAJDÔLEŽITEJŠIE UDALOSTI ZA ŠTVRTÝ KVARTÁL A CELÝ ROK 2010

  • Ohlásenie budúcich investícií do roku 2013 v sume 850 miliónov USD do strojárskych a výrobných zariadení v michiganskej oblasti, ktoré prinesú 1 200 nových pracovných miest
  • Ohlásenie investície vo výške 600 miliónov USD a 1 800 nových pracovných miest v montážnom závode v Louisville
  • Ohlásenie investície vo výške 630 miliónov USD v tureckej provincii Kocaeli pre budúcu výrobu modelu Transit
  • Predstavenie modelového radu F-150 pre rok 2011 s úplne novými hospodárnymi motormi
  • Úplne nový globálny Ranger: odhalenie na Austrálskom medzinárodnom autosalóne
  • Model Explorer pre rok 2011 ocenený titulom „Severoamerické nákladné vozidlo roka“ na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne
  • Nový Figo získal ocenenie „Indické auto roka 2011“ od Združenia indických výrobcov automobilov
  • Prepracovaný model Explorer a nový model Fiesta získali najvyššie hodnotenie bezpečnosti (Top Safety Pick) od Amerického inštitútu pre bezpečnosť na diaľniciach IIHS; modely C-MAX a Grand C-MAX získali päťhviezdičkové hodnotenie bezpečnosti v testoch Euro NCAP
  • Nárast predaja v USA vo štvrtom kvartáli o 15 percent. Za celý rok Ford zaznamenal prvý bezprostredne nasledujúci nárast trhového podielu od roku 1993 a najvyšší percentuálny nárast predaja spomedzi všetkých automobiliek s kompletným modelovým sortimentom
  • Divízia Ford of Canada vykázala 11-percentný nárast predaja vo štvrtom kvartáli, vďaka čomu ukončila hospodárenie v roku 2010 ako automobilka s najlepším predajom po prvýkrát za posledných viac než 50 rokov
  • Predaj divízie Ford Brazil vzrástol vo štvrtom kvartáli o 24 percent, čo znamenalo zvýšenie trhového podielu o tri desatiny bodu
  • Trhový podiel v Európe klesol vo štvrtom kvartáli a aj za celý rok v dôsledku rozhodnutia spoločnosti Ford selektívne obmedziť účasť v obchodných činnostiach s nízkou maržou a tiež skončenia priaznivého vplyvu programov šrotovného na predaj jej malých vozidiel
  • Predaj v oblastiach Ázia, Tichomorie a Afrika vzrástol vo štvrtom kvartáli o 35 percent. V roku 2010 zaznamenali rekordný rast predaja za celý rok regióny Čína a India, a to vo výške 32, resp. 168 percent

    AUTOMOBILOVÝ SEKTOR
    Vo štvrtom kvartáli sa celkovo predalo 1,4 milióna vozidiel, o 41 000 kusov viac ako v rovnakom období minulého roka (bez predaja vozidiel Volvo za rok 2009). Dôvodom nárastu bol najmä vyšší celkový predaj v regiónoch Ázia, Tichomorie a Afrika, s čiastočným negatívnym vplyvom poklesu celkového predaja v Európe. Za celý rok sa celkovo predalo 5,3 milióna vozidiel, o 771 000 kusov viac ako v roku 2009 (bez vozidiel Volvo).

    Európa: Vo štvrtom kvartáli zaznamenala európska divízia prevádzkovú stratu pred zdanením vo výške 51 miliónov USD, v porovnaní so ziskom 253 miliónov USD z minulého roka. Tento pokles bol zapríčinený najmä nižším trhovým podielom, vyššími štrukturálnymi nákladmi na podporu uvádzania produktov, vyššími komoditnými nákladmi a nižším objemom priemyslu, s čiastočným pozitívnym vplyvom výmenných kurzov a zloženia predaja. Príčinou nižšieho trhového podielu bolo najmä rozhodnutie spoločnosti Ford selektívne obmedziť účasť v obchodných činnostiach s nízkou maržou a tiež skončenie priaznivého vplyvu programov šrotovného na predaj jej malých vozidiel. Príjmy za štvrtý kvartál dosiahli 8,1 miliardy USD a zaznamenali tak pokles z minuloročných 8,2 miliardy USD.

    Za celý rok zaznamenala európska divízia spoločnosti Ford prevádzkový zisk pred zdanením vo výške 182 miliónov USD, v porovnaní so stratou vo výške 144 miliónov USD z minulého roka. Toto zlepšenie vyplývalo najmä z neopakovania znižovania zásob z predchádzajúceho roka, nižších materiálových a záručných nákladov, vyššieho zisku z predaja náhradných dielov a servisu i priaznivého zloženia predaja. Čiastočne negatívny vplyv na výsledok mal nižší trhový podiel a vyššie štrukturálne náklady.

    PERPSEKTÍVY NA ROK 2011
    Ford sa bude naďalej zameriavať na zabezpečenie kľúčových faktorov plánu One Ford, ktoré zostávajú nezmenené:
  • agresívna reštrukturalizácia na zabezpečenie ziskovej prevádzky pri aktuálnom dopyte a zmenách modelového mixu,
  • urýchlenie vývoja nových produktov, ktoré zákazníci oceňujú a majú o ne záujem,
  • financovanie plánu a zlepšenie bilancie,
  • efektívna tímová spolupráca s využitím globálnych prostriedkov spoločnosti Ford.

    Rok 2010 bol celkovo pre spoločnosť Ford kľúčový, pretože v ňom uviedla na najdôležitejšie trhy po celom svete 24 nových alebo prepracovaných vozidiel, vrátane prepracovaného modelu Explorer, nového modelu Fiesta i prepracovaných modelov Edge a Lincoln MKX v Severnej Amerike, prepracovaného modelu C-MAX a nového modelu Grand C-MAX v Európe a tiež nového modelu Figo v Indii. Spoločnosť tiež ohlásila globálne investície v sume vyše 9 miliárd USD určených pre budúci rast, ktoré zahŕňajú: investície vo výške 4,5 miliardy USD v Severnej a Južnej Amerike, 2,9 miliardy USD v Európe a 1,7 miliardy v regiónoch Ázia, Tichomorie a Afrika. zväčšiť obrázok

    Transformácia v zmysle plánu One Ford pokračuje v roku 2011 uvedením nového globálneho modelu Focus v Severnej Amerike, Európe a regiónoch Ázia, Tichomorie a Afrika, ako aj modelu Focus Electric v Severnej Amerike neskôr v priebehu roka. V tomto roku sa dostane na trhy v Ázii, Tichomorí, Afrike a Európe nový globálny Ranger a spoločnosť bude pokračovať v rozširovaní rodiny motorov EcoBoost jej ponukou na ďalších trhoch a v ďalších vozidlách.

    Ford plánuje v roku 2011 stavať na výsledkoch z roka 2010 a zvýšiť svoj celkový zisk pred zdanením a prevádzkový hotovostný tok automobilového sektora. Z celoročného hľadiska Ford očakáva v roku 2011 ziskovosť všetkých svojich prevádzok automobilového sektora. V roku 2011 sa tiež očakáva, že prevádzková marža automobilového sektora dosiahne alebo prevýši úroveň z roka 2010.

    Ford očakáva celoročný priemyselný objem v USA v rozsahu 13 až 13,5 milióna vozidiel a pre 19 trhov v Európe v rozmedzí 14,5 až 15,5 milióna vozidiel, vrátane stredných a ťažkých nákladných vozidiel. Spoločnosť očakáva, že jej celoročný celkový trhový podiel v USA, podiel na maloobchodnom trhu v USA i trhový podiel v Európe dosiahnu alebo prevýšia úroveň z roku 2010. Očakáva sa zvýšenie celoročných štrukturálnych nákladov automobilového sektora vzhľadom na zvyšovanie výroby podľa požiadaviek dopytu a realizáciu ďalších investícii do nových produktov, technológií a rastu. V tomto roku sa predpokladá aj zvýšenie komoditných nákladov v dôsledku nárastu globálneho dopytu. Ford očakáva investičné výdavky v rozsahu 5 až 5,5 miliardy USD, ktoré budú vyplývať z pokračujúcich investícií do produktových a rastových plánov spoločnosti.

    „V roku 2011 očakávame pokračujúci rozvoj, poháňaný najmä rastúcou silou produktov, postupne posilňujúcou svetovou ekonomikou a neprestajným úsilím o zvyšovanie konkurencieschopností všetkých našich prevádzok,“ povedal Mulally. „Pokračujeme v plnení našich záväzkov, ktorých podstatou je poskytovať zákazníkom na celom svete kompletnú rodinu produktov Ford, ktoré sú najlepšie v triede, a zabezpečovať ziskový rast všetkého, čo sa spája so značkou Ford.“

    Zdroj: Summit Motors Slovakia, spol. s r.o.


  • Súvisiace správy

    Najčítanejšie /FORD/