Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Predajné výsledky Jaguar a Land Rover v roku 2010
03. február 2011 @ 15:17:51 CET, poslal o.mauer

JAGUAR LAND ROVER Spoločnosť Jaguar Land Rover, ktorá je najväčším výrobcom luxusných automobilov vo Veľkej Británii, zaznamenala v roku 2010 výrazný celkový nárast predaja až o 19 percent. Okrem domáceho trhu sa pod tento výsledok podpísal aj silný predaj v USA a v Číne. V každom štvrťroku predaj prekonával hodnoty roka 2009 vďaka zavedeniu nových modelov a kontinuálnej modernizácii modelového programu.


Značka Land Rover dosiahla na väčšine zo svojich 102 trhov nárast predaja, celosvetovo až o 25 percent. Päť najväčších trhov značky predstavujú Veľká Británia, USA, Čína, Taliansko a Rusko, na ktoré spolu pripadá 66 percent z celkového predaja. Z jednotlivých modelov zaznamenali najväčší rast predaja Discovery 4/LR4 o 45 percent, Range Rover a Range Rover Sport o 30 percent a Freelander 2 o 21 percent.

V roku 2010 zaznamenala značka Land Rover na Slovensku celkový predaj 175 vozidiel, čo predstavuje nárast o 43 percent oproti roku 2009. Najúspešnejším modelom značky sa stal Freelander 2, z ktorého sa predalo 64 vozidiel, čím dosiahol takmer 37 percent z celkového predaja. Úspešný bol aj predaj modelu Discovery 4, ktorý si kúpilo 49 zákazníkov (28 percent z celkového predaja).

John Edwards, globálny riaditeľ značky Land Rover predajné výsledky komentoval slovami: „Rok 2010 bol veľkou výzvou pre automobilový trh a napriek jeho celkovému poklesu Land Rover dosiahol výrazný globálny predaj počas celého roka. Naším najlepším mesiacom bol marec, kedy sme dosiahli najlepší predajný výsledok v histórii vôbec. Náš modernizovaný modelový program a predstavenie nového modelu Range Rover Evoque umocnili publicitu značky a nadchli zákazníkov pre našu ponuku.“

Predaj značky Jaguar bol rovnaký ako v roku 2009, pričom uvedenie novej luxusnej limuzíny XJ a ukončenie výroby najmenšieho modelového radu X-TYPE výrazne pozdvihlo modelový mix značky do vyšších segmentov. Päť najväčších trhov značky predstavovali štáty Veľká Británia, USA, Nemecko, Čína a Taliansko, ktoré spolu pokryli 74 percent ročného predaja. Predaj limuzíny XF celosvetovo vzrástol o 8 percent a nová generácia limuzíny XJ sa stretla s pozitívnou odozvou. Zvlášť vysokú obľubu si získala v USA, kde sa predalo takmer 40 percent z celkovej produkcie.

Výborné predajné výsledky dosiala značka Jaguar aj na Slovensku. Predaje tejto značky medziročne narástli o 19 percent (50 predaných vozidiel). Jaguar XF sa s 39 predanými vozidlami stal najpredávanejším modelom značky Jaguar na Slovensku.

„V roku 2010 bol modelový program značky Jaguar revitalizovaný, nový model XJ si získal zaslúžené uznanie. Teraz má Jaguar veľmi silné portfólio produktov, ktoré priťahuje záujem verejnosti. Podmienky na trhu zostávajú naďalej náročné, no pre nový rok som opatrne optimistický.“ dodal Adrian Hallmark, globálny riaditeľ značky Jaguar.

2010 bol veľmi úrodným rokom pre obidve značky, ktoré celkovo získali vyše 80 ocenení od popredným motoristických médií, magazínov a motoristických organizácií na celom svete. Osobitnú zmienku si zaslúži napr. ocenenie „2011 Design of the Year“ od Automobile Magazine, titul „Luxury Car of the Year“, udelený modelu XJ magazínom Top Gear a titul „Car of the Decade“ modelu Range Rover od čitateľov internetovej verzie anglického magazínu Autocar. Model Jaguar XJ ocenili aj čitatelia časopisu Automagazin na Slovensku cenou „AUTO MAGAZIN AWARDS 2011“.

Zdroj: T.O.P. AUTO Slovakia

Súvisiace správy

Najčítanejšie /JAGUAR LAND ROVER/