V rámci celej Európy sa v roku 2010 predalo celkovo 547 000 vozidiel značky Nissan, čo predstavuje medziročný nárast o 13 %. To zabezpečilo značke celkový trhový podiel vo výške 3,1 % (oproti 2,8 % v roku 2009). Nissan tak získal najvyšší trhový podiel v Európe od roku 1995. Prvý krát bola prekonaná hranica 4 miliónov vozidiel a Nissan potvrdil pozíciu druhého najväčšieho ázijského výrobcu.
Najdôležitejšie fakty z európskeho trhu za rok 2010:
• 547 000 predaných vozidiel (nárast o 13 % oproti roku 2009)
• Trhový podiel stále rastie a je najvyšší za posledných 15 rokov
• Predaj najúspešnejšieho modelu Qashqai sa zvýšil o 18 % na 235 000 vozidiel
• Automobilka zaznamenala výrazný nárast predajov na väčšine trhov, celkový nárast bol 62 000 vozidiel
• Najúspešnejšia japonská značka v Rusku a vo Veľkej Británii
• Automobily Nissan získali ocenenia Európske auto roku a Medzinárodná dodávka roku.
Za svoj úspech v Európe vďačí značka Nissan mimoriadnemu dopytu po obľúbených modeloch, napríklad crossoveru Qashqai, ale aj novým prírastkom v sortimente, medzi ktoré patrí Nissan Juke alebo GT-R model 2011. Viac ako 80 % z týchto predajov tvorili automobily Nissan vyrábané v Európe.
|
Od svojho uvedenia minulý rok v septembri kopíruje Juke úspech crossoveru Qashqai z roku 2007. Počet objednávok sa vyšplhal na 66 000 vozidiel, takže tento malý crossover sa už v Európe etabloval ako druhý najpredávanejší model značky, ktorá tým len potvrdila svoju dominanciu a poprednú pozíciu v tomto segmente.
Zároveň dopyt po revolučnom Nissane LEAF je vysoký. Na celom svete Nissan prijal 27 000 objednávok, z toho 1 500 v Európe. V novembri sa Nissan LEAF zapísal do histórie ako prvý plne elektrický automobil s nulovými emisiami, ktorý získal ocenenie Európske auto roku 2011.
Automobilke Nissan sa darilo aj v segmente úžitkových vozidiel, kde oproti roku 2009 zaznamenala rast o 17 %. Úspech len potvrdil dopyt po kompaktnej dodávke NV200 - Medzinárodnej dodávke roku 2010.
Simon Thomas, senior viceprezident pre predaj a marketing Nissanu v Európe, povedal: „Dosiahnutie najvyššieho trhového podielu za posledných 15 rokov v roku, keď celý európsky trh klesal, je neobyčajný úspech. Je to jasný dôkaz toho, že záväzok automobilky Nissan ponúkať zákazníkom inovatívne a bezkonkurenčné modely, ktoré definujú nové segmenty, funguje."
Zdroj: Nissan Newsroom Slovensko