Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Renault 2016 - Drive the change
22. február 2011 @ 07:21:04 CET, poslal j.cvopa

RENAULT Plán Renaultu na ďalšie obdobie pod názvom „Renault 2016 – Drive the Change“ je založený na ambícii Renaultu poskytovať udržateľnú mobilitu dostupnú pre všetkých, vyjadrenú mottom značky – „Drive the Change“.


Carlos Ghosn, Predseda a CEO Renaultu, povedal: „Úspech plánu Renault 2016 – Drive the Change závisí od mobilizácie a zapojenia sa všetkých zamestnancov Renaultu na celom svete. Pre budúcnosť firmy sú kľúčoví. Je to ich záväzok, aby sa podieľali, deň po dni, na vytváraní Renaultu zajtrajška. Konkurencieschopnejší Renault spĺňajúci očakávania ľudí, ktorých svojou existenciou ovplyvňuje (akcionárov). Mocný Renault so silným imidžom a ukážkovou úrovňou kvality a služieb, na ktoré budú všetci naši zamestnanci hrdí. Renault založený na svojich francúzskych koreňoch, ale s ľahkosťou prítomný po celom svete, umožňujúc dostupnú mobilitu pre všetkých a všade. Udržateľný Renault, v súlade s energetickými a environmentálnymi výzvami 21. storočia.“

Renault prestál krízu vďaka tomu, že sa až tak nespoliehal na Európsky trh, a vďaka produktovému radu Mégane. Výkon Skupiny leží tak isto na ľahkých úžitkových vozidlách (segment, v ktorom bol Renault európskym lídrom už 13 rokov) a na línii založenej na platforme M0, s úspechmi konkrétne modelov Duster a Sandero. Skupina sa vrátila k svojej ceste vynikajúcej kvality s nákladmi na záruky, ktoré sa medzi rokmi 2006 a 2010 znížili o 57%.

S týmito silnými stránkami má Renault za cieľ dosiahnuť udržateľný rast – konkrétne je to predaj viac ako 3 miliónov vozidiel a agregátny automobilový operačný free cash flow o výške minimálne 2 miliárd € v roku 2013. Operatívna marža Skupiny by mala v roku 2013 presiahnuť 5% príjmov.

Správnej rade Renaultu, bude navrhnutá nová politika vyplácania dividend. Táto politika sa bude skladať z dvoch komponentov:
- Dividendy od pridružených firiem sa budú vyplácať systematicky nasledujúci rok akcionárom Renaultu,
- Ďalšia dividenda na základe automobilového operačného free cash flow môže byť prirátaná k tejto sume na základe ekonomického prostredia a finančnej situácie Renaultu.

7 BODOV PRE ZABEZPEČENIE SPLNENIA CIEĽA PLÁNU
RENAULT 2016 – DRIVE THE CHANGE


1. Inovácia – s cieľom zmenšenia dopadu automobilov na životné prostredie
Renault inovuje pomocou elektrických vozidiel
So svojim partnerom – Nissanom – je jeho cieľom stať sa lídrom v oblasti mobility s nulovými emisiami, menovite prvým výrobcom automobilov, ktorý bude predávať kompletný rad elektrických osobných automobilov a ľahkých úžitkových vozidiel za dostupnú cenu pre čo najväčší počet ľudí. Tento rok bude rozhodujúcou kapitolou v histórii Renaultu, keďže uvedie na trh tri elektrické modely: Fluence Z.E., Kangoo Z.E. a Twizy Z.E., po ktorom bude v roku 2012 nasledovať ZOE Z.E.

Renault inovuje pomocou novej generácie spaľovacích motorov „Energy“
Celkom nový 1.6 litrový motor „Energy dCi 130“ bude najvýkonnejším motorom svojej kapacity na trhu a bude ponúkať najlepší pomer medzi emisiami a výkonom vo svojej triede. Bude sa montovať do Scénica a Grand Scénica od mája 2011, kde zníži emisie CO2 o 20% v porovnaní s predchádzajúcou generáciou.

Nové benzínové motory Renaultu Energy TCe zase znížia emisie CO2 vo vozidlách patriacich do A, B a C segmentu o približne 30% (alebo o 40g/km CO2 či jeden liter paliva na 100 km menej). Tieto inovácie pomôžu dramaticky znížiť emisie CO2. Z dnešných 137 g/km budú modely Renaultu do roku 2013 emitovať menej ako 120 g a menej ako 100 g do roku 2016 pomocou elektrických vozidiel.

2. Robustný produktový plán
Masový marketing kompletného radu elektrických vozidiel.
So štyrmi elektrickými vozidlami do roku 2012 a ďalšími modelmi, ktoré by mali nasledovať od roku 2014 do 2016, modelový rad Renault Z.E. v spojení s Nissanom by mal umožniť Aliancii Renault – Nissan umiestniť na trh 1,5 milióna elektrických vozidiel po celom svete do roku 2016. Od roku 2015 bude Aliancia disponovať produkčnou kapacitou 500 000 vozidiel ročne.

Širšia a kompletne obnovená séria modelov poháňaných spaľovacími motormi medzi 2011 a 2016.
Skupina Renault bude mať v ponuke 44 modelov v roku 2013 a 48 v roku 2016 v porovnaní so 40 v roku 2010 a 30 v roku 2005.
- V Európe, popri rade EV, budú uvedené nové kľúčové modely, ako Twingo fáza 2 v roku 2011, nové Clio v roku 2012 a, pod značkou Dacia nové rodinné auto a ľahké úžitkové vozidlo v roku 2012;
- Hľadiac za hranice Európy, mali by sme sa pozerať na produktový rad, ktorý je plne adaptovaný potrebám medzinárodných trhov. Toto sa obzvlášť týka high-end série s modelmi Fluence, Latitude a SM7. Duster bude tiež zohrávať hlavnú rolu v raste predajov mimo Európy.

3. Silnejšia značka Renault
Renault chce posilniť svoj imidž pomocou svojich jedinečných výhod v oblasti inovácie, kvality a dizajnu.
Inovácia pre všetkých
História Renaultu bola poznačená inováciami, ktoré sú dostupné pre čo najväčší počet ľudí. Nedávno to bol vstavaná navigácia Carminat TomTom za menej ako 500 € /na Slovensku za 490 €/. Elektrické vozidlá sú tiež perfektným príkladom inovácie pre všetkých, keďže sú ich cena aj prevádzkové náklady na rovnakej úrovni, ako by boli na ich dieselovom ekvivalente.

Kvalita – vlastnosť, ktorú by si všetci mali všimnúť
Posilnenie značky je taktiež založené na návrate kvality k Renaultu. Všetky prieskumy umiestňujú produkty Renaultu medzi tie najlepšie v oblasti kvality – niekedy dokonca aj pred špecializovaných výrobcov automobilov. Renault patrí taktiež do Top 3 v oblasti spoľahlivosti. Cieľom Skupiny je dať tieto fakty viac svetu na známosť a umiestniť sa medzi výhradných výrobcov v oblasti kvality do konca roku 2013.

Nový dizajn Renaultu
Zmena dizajnu Renaultu bola odprezentovaná na poslednom Parížskom Autosalóne. Štúdia DeZir ilustruje smer, ktorým sa chce Renault uberať – s hrejivejším, zmyselnejším dizajnom vyjadrujúcim vášeň. Tento príbeh pokračuje sériou konceptov, vrátane modelu Renault CAPTUR, odhaleného nedávno.

Táto nová dizajnová identita bude vyjadrená na masovo produkovaných autách značky a bude sa prelínať celým modelovým radom. Modely Renaultu si udržia osobitosť, ale budú taktiež postupne ťažiť z dizajnových štýlov orientácie značky. Twingo fáza 2 a nové Clio budú prvými príkladmi.

4. Vynikajúce vzťahy predajnej siete so zákazníkmi
Renault je uznávaný v mnohých krajinách (ako je Francúzsko a Španielsko) pre kvalitu jeho služieb. Táto kvalita sa teraz musí rozrásť do celého sveta a na všetky služby – v predaji, popredajných službách a financovaní. Rokom 2011 počnúc, uvedie Renault v celej sieti tzv. „Customer Promise (sľub zákazníkovi),“ ktorý formalizuje osem predsavzatí vrátane informácií o stave objednávky, cez doručenie, až po garantované testovacie jazdy s vozidlom ktorejkoľvek triedy.

5. Optimalizovanie výdavkov na R&D a investície
Plán má za cieľ udržiavať výdavky na R&D a investície pod úrovňou 9% výdavkov, zatiaľ čo Skupina bude rozširovať svoje geografické pokrytie a nasledovať svoju politiku inovácie.

Zdieľané platformy pre väčšie využitie jednej platformy a zlepšený výkon
- Nová platforma C/D bude zdieľaná s Nissanom pre strednú a vyššiu strednú triedu, čo povedie k produkcii 1,5 milióna vozidiel ročne.
- Renault a Daimler sa chystajú zdieľať platformu A, na ktorej budú postavené modely Twingo a Smart.
- Platformy ľahkých úžitkových vozidiel Renaultu budú ťažiť z dohôd medzi Nissanom a Daimlerom.
- 80% modelov uvedených medzi rokmi 2014 a 2016 budú postavené na platforme zdieľanej s určitým partnerom.

Štandardizované súčiastky pomocou modulov
Renault uvádza nový prístup k štandardizácii založený na použití modulov, pozostávajúci z navrhovania súčiastok hneď od začiatku s tým, že sa budú používať vo viacerých rôznych modeloch. Táto nová politika bude prvý krát použitá na nových platformách M0 (Entry), B a C/D.

6. Zníženie nákladov pre produkciu konkurencieschopnejších vozidiel
Používanie „monozukuri“ na zníženie priamych nákladov na vozidlá o 4% ročne
Renault zaviedol prístup monozukuri v roku 2010 v štyroch pilotných fabrikách, a teraz ho rozšíril na všetky výrobné závody Skupiny. Táto metóda, predstavená v Renaulte vďaka Nissanu, pozostáva z práce na celej reťazi výroby hodnôt, od dizajnu až k doručeniu koncovým spotrebiteľom, namiesto od funkcie k funkcii (nákup, výroba, logistika, odovzdanie). Táto metóda povedie k 12% redukcii priamych nákladov medzi dneškom a rokom 2013.

Lepšie využitie výrobných kapacít
Renault upravuje kapacity v Európe a zvyšuje celkovú medzinárodnú produkciu. Industriálne stanice Renaultu budú ťažiť z Aliancie a zo strategickej dohody o kooperácii s Daimlerom. Tieto faktory by mali do konca roka 2013 zvýšiť produkčnú kapacitu fabrík o 20% a zvýšiť mieru využitia kapacít na vyše 100% na celom svete.

7. Udržanie si dobrého postavenia v Európe a medzinárodný rast
Renault – číslo 2 v rámci Európy
Na trhu so slabým rastom, kde sa rozpočet na rodinné auto zmenšil o štvrtinu medzi rokmi 2000 a 2010, mieni Renault pokračovať v ťažení z presmerovania pozornosti trhu na malé vozidlá a dostupné technológie, a tak si udržať v Európe svoje pozície.

Tri medzinárodné priority: Brazília, India a Rusko
Do roku 2013 sa očakáva, že sa Brazília stane druhým najväčším trhom Renaultu, Rusko štvrým (posun o 5 priečok smerom nahor – pričom ak rátame aj Ladu, patrila by Renaultu v Rusku prvá pozícia) a India jedenástym, čo je posun o 20 priečok.

- Brazília: podiel na trhu zostáva nad udržateľnými 5%. Predstavia sa tu tri nové modely v roku 2011: Sandero fáza 2, Fluence a Duster;
- Rusko: podiel na trhu by mal dosiahnuť 6% v roku 2013 (bez Lady) s širšou ponukou: Duster tu bude uvedený v roku 2012, plus nová platforma M0 v roku 2013.

VYHLIADKY NA ROK 2011

Globálny automobilový trh (PC+LCV) by mal vzrásť o 6% v porovnaní s rokom 2010. Trhy mimo Európy budú aj naďalej dynamické, zatiaľ čo Európsky trh by sa mal pokúšať o konsolidáciu (0% až -2%), najmä s poklesom francúzskeho trhu na úrovni -8%.

V tomto kontexte, s príťažlivosťou spaľovacích motorov a s uvedením série elektrických vozidiel, by mali byť jednotkové predaje a príjmy v roku 2011 väčšie, než v roku 2010. Skupina má za cieľ dosiahnuť automobilový operačný free cash flow viac ako 500 miliónov € s pomerom Capex+R&D na úrovni 9% príjmov.

Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /RENAULT/