Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Nová sub-značka BMW - BMW i
22. február 2011 @ 09:48:38 CET, poslal p.hron

BMW BMW i znamená trvalo udržateľné automobily a riešenie mobility. Na začiatku budú k dispozícii dva modely: BMW i3 a BMW i8. Servis mobility dopĺňa základ podnikania spoločnosti. BMW i ako holdingová spoločnosť.

zväčšiť obrázok Nová divízia BMW bola založená kvôli rozvíjajúcej sa doprave a na riešenie z nej vyplývajúcich problémov. „BMW i reprezentuje nový prístup riešenia mobility. Predstavením novej divízie si chce BMW Group upevniť medzi prémiovými značkami svoje vedúce postavenie automobilky produkujúcej najviac inovácií. Naše produkty a služby sú revolučnými krokmi: cielene konštruované a cielene stavané na udržanie prémiovej mobility. Je to ako nový deň v našom odvetví, akási nová éra v mobilite jednotlivca. Toto je BMW i –zrodené z elektriny“, povedal v pondelok v Mníchove Ian Robertson, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za predaj a marketing .

Prvé dva modely novej divízie budú vyrobené od roku 2013 – BMW i3 a BMW i8. BMW Group chce každým rokom tiež významne expandovať v oblasti servisu mobility. K dosiahnutiu tohto cieľa zriadila automobilka v New Yorku investíciou 100 miliónov US dolárov kapitálovú spoločnosť BMW i.

zväčšiť obrázok BMW i ponúka vizionárske modely a služby, inšpiratívny povznášajúci dizajn a úplne nový koncept v oblasti prémiovej mobility – všetko je sústredené na jej dlhodobú udržateľnosť“, vysvetľuje Robertson. Divízia BMW i zbiera informácie o vozidlách a servisných službách už od roku 2007, BMW Group tak pomaly sonduje ako vyriešiť problém s narastajúcou dopravou. BMW Group zároveň takto odpovedá na zmenu potrieb zákazníka, vrátane stúpajúceho dopytu po alternatívnych pohonoch – hybridných pohonoch a elektromobiloch. Presne spĺňa predstavy „mesta“ a inteligentne kombinuje úžitok a predstavu rôznych koncepcií v jedinom balení.

Revolučný koncept

„S BMW i budujeme úspešnú a pevnú pozíciu našej spoločnosti“, zdôraznil Robertson. BMW i3 – predtým známe ako Megacity Vehicle – bude v BMW Group prvý sériovo vyrábaný mestský elektromobil. BMW i8 vychádza zo štúdie BMW Vision EfficientDynamics. Pôjde o plug-in hybrid kombinujúci športovú agilitu s vysokovýkonným motorom, ale so spotrebou a emisiami malého auta.

zväčšiť obrázok Oba modely budú postavené revolučnou konštrukčnou metódou známou ako LifeDrive. Základ tvorí hliníkový podvozok s pohonným ústrojenstvom. Karoséria je z vysokopevných a extrémne ľahkých uhlíkových – karbónových - vlákien (CFRP). „Obe autá boli špeciálne navrhnuté tak, aby sa v nich dali jednoducho meniť pohonné ústrojenstvá. „Použili sme progresívnu architektúru a materiál CFRP aby sa zmenšil nepriaznivý hmotnostný dopad ťažkých akumulátorov. Pre našich zákazníkov to prináša aj vrcholnú dynamiku kombinovanú so zvýšeným dojazdom na elektrickú energiu“, vysvetlil Klaus Draeger, člen predstavenstva BMW zodpovedný za rozvoj.

BMW i8 bude montovaný v Lipsku

Podobne ako BMW i3, aj BMW i8 bude vyrábané v továrni v Lipsku. Do nového vybavenia výrobnej linky bolo investovaných okolo 400 miliónov Euro a do roku 2013 bude vytvorených 800 nových pracovných miest. Je to aj krásny príklad vzájomnej montážnej synergie – pre obe vozidlá budú totiž použité rovnaké skupiny komponentov pre elektromotor, výkonovú elektroniku a vysoko-napäťové litium-ionové akumulátory.

Dojazd vozidla – samostatný servis

Na zväčšenie dojazdu bude slúžiť tzv. servis mobility - použiteľný v každom aute – a bude neoddeliteľnou časťou programu BMW i. Ten vytvára úplne novú oblasť rastu spoločnosti počas dlhého obdobia a osloví potenciálneho zákazníka vo forme atraktívnej služby.

zväčšiť obrázok „Požiadavky na mobilitu sa menia v prudko expandujúcich mestách“, dodal Ian Robertson. „Našim záväzkom je vytvorenie aktívneho servisu mobility, podobného ako je BMW ConnectedDrive – ten bude významne rozšírený práve pod BMW i. Čo je skutočne revolučné je, že bude ponúkať zákaznícky orientované riešenie mobility prostredníctvom prémiových produktov a prémiového servisu“. Pomáha riešiť problém s parkovacím priestorom, prináša inteligentnú navigáciu s lokálnymi informáciami a aktívne plánovanie trasy alebo služby prémiového zdieľania automobilov (car-sharing) .

K riešeniam vytvoreným interne v rámci spoločnosti, BMW Group hľadá partnerov a kapitálovo vstupuje do spoločností, ktoré poskytujú takýto mobilný servis. Nakoniec, BMW i má za cieľ zväčšovať produktovú a servisnú paletu pod značkou BMW i a spolupracovať s takto vysoko inovatívnymi servis providermi .

Prvou takouto spoločnosťou je My City Way z New Yorku. K partnerstvu Ian Robertson povedal: „S natešením vám oznamujem, že sme podpísali dohodu s našim prvým strategickým partnerom My City Way. Táto spoločnosť poskytuje užívateľom informácie o verejnej doprave, dostupnom parkovaní, a lokálnych špecifikáciách v 40-tich mestách v USA. Ďalších 40 miest, vrátane Mníchova, je v príprave tohto projektu.

Zdroj: BMW Group Slovakia, Milan Stupka, Marketing manager


Súvisiace správy

Najčítanejšie /BMW/