Slávnu históriu športových áut Toyota si FT-86 II uctieva prostredníctvom dlhej a nízkej kapoty, vysokých spojlerov a dozadu umiestnenej kabíny. Dynamická sila tohto konceptu oznamuje doteraz najjasnejším spôsobom, ako bude vyzerať konečný dizajn ďalšieho športového auta značky Toyota.
Koncept FT-86 II je dokonale orientovaný na vodiča a je navrhnutý tak, aby priniesol skutočnú radosť z jazdy vďaka presným, okamžitým reakciám aj na tie najmenšie stlačenia plynového pedála alebo korekcie volantom. Pre tých, pre ktorých je jazda vášňou, nie nutnosťou.
Dizajn konceptu, ktorý európske vývojové centrum spoločnosti Toyota ED2, nazvalo „funkčná krása“, skrýva odvážnu a širokú formu, ktorá bola vytvorená výhradne prostredníctvom funkcií a aerodynamiky inšpirovanej technológiami z F1.
Koncept FT-86 II má nízky, vysoko aerodynamický skelet, ktorý je natiahnutý ponad inžinierske body. Vyznačuje sa svalnatou karosériou, ktorá bola navrhnutá tak, aby bola čo najkompaktnejšia. Má dlhý rázvor s hodnotou 2 570 mm. Dĺžka konceptu je 4 235 mm, šírka 1 795 mm a výška iba 1 270 mm.
Koncept FT-86 II sa vracia ku športovým koreňom spoločnosti Toyota a namiesto toho, aby mu výkon dodával ťažký motor s veľkým objemom, kombinuje vysokootáčkový benzínový motor typu boxer a 6-stupňovú manuálnu prevodovku s kompaktnými rozmermi, nízkou hmotnosťou a nízkym ťažiskom a dosahuje tak vynikajúci pomer výkonu a hmotnosti.
Pohonná jednotka aj poloha vodiča boli umiestnené čo najnižšie a čo najďalej dozadu, aby tak optimalizovali vyváženie hmotnosti pre maximálny pokoj, stabilitu pri vysokých rýchlostiach a dynamickú agilitu. V spojení s motorom uloženým vpredu a pohonom zadných kolies má koncept FT-86 II živý a dostupný výkon, očarujúce a ľahko využiteľné dynamické schopnosti a prináša maximálne potešenie z jazdy.
Oznam vývoja konceptu FT-86 II pochádza z augusta 2009, kedy spoločnosti Toyota a Fuji Heavy Industries oznámili, že po spoločnom vývoji uvedú kompaktné športové vozidlo s pohonom zadných kolies. Predaj nového športového vozidla Toyota sa začne v Európe v roku 2012.
Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.