Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štúdie a prototypy: Citroën Metropolis - kreatívna technológia v spojení s luxusom
03. marec 2011 @ 11:22:00 CET, poslal k.zechmeister

CITROËN Pri príležitosti autosalónu v Ženeve Citroën odhaľuje európskemu publiku krivky štúdie Metropolis. Limuzína ušľachtilého dizajnu a harmonických línií, Metropolis je synonymom veľkoleposti, avantgardy a dynamizmu najväčších metropol a jeho príťažlivosť je neodškriepiteľná.

Aby čo najlepšie spĺňala očakávania čínskeho trhu v období expanzie, táto štúdia bola skoncipovaná medzinárodným dizajnérskym tímom Citroën v Šanghaji od roku 2008.

images/articles/citroen_metropolis_big.jpg V období od mája do októbra 2010 bola štúdia Citroën Metropolis vystavená v rámci svetovej výstavy v Šangaji, kde ju vzhliadlo viac než 10 miliónov ľudí. Francúzsky pavilón, ktorému dominoval práve koncept Metropolis, patril k najnavštevovanejším v rámci výstavy.

Naozajstné umelecké dielo, Metropolis sa stal symbolom luxusu a zvodnosti v duchu Créative Technologie značky. História značky už 90 rokov prináša vozidlá, z ktorých mnohé výrazne poznačili automobilový vývoj. Návštevníci salónu budú môcť obdivovať “automobilové dielo”, ktoré vzišlo z kreatívnej náročnosti a je výsledkom technologického dôvtipu ako to dokazujú pruženie Hydractive a hybridný pohon plug-in.

Metropolis - maximálny luxus
Štúdia Metropolis využíva v Číne mimoriadne populárnu trojpriestorovú karosériu, ktorá dostala impozantné a premyslene luxusné tvary, ktoré podčiarkujú veľkorysé rozmery (5,3 m x 2 m x 1,4 m): koncept tak odráža rozmer ambícií krajiny, v ktorej vznikol.

Exteriér dostal pozoruhodné svalnaté a plynulé tvary nalakované priekopníckou farbou Pearl Silk, ktorej intenzita sa mení pod vplyvom dopadajúceho svetla, aby tak vynikli veľkorysé krivky a nesmierne prepracované detaily.

images/articles/citroen_metropolis_big.jpg Vzhľad štúdie Metropolis spája rovné plochy, ale aj zmyselné krivky, ktoré dopĺňajú silové prvky ako predný spojler, ktorý zvýrazňuje aerodynamické schopnosti vozidla.

V skratke: táto nová štúdia sa vyznačuje hodnotami ako veľkosť, harmónia, rafinovaná kreativita a pokrokové technológie. Navyše vynikajúco odráža prienik čínskeho a francúzskeho vnímania krásy a luxusu. Metropolis predstavuje obraz neustáleho vzostupu čínskych ambícií.

Smerom dozadu sa zvýrazňujú chrómované lišty v hornej časti karosérie a postranných okien, ktoré slúžia na ochranu súkromia zadných pasažierov a opticky naťahujú siluetu vozidla. Tvar zadného stĺpiku opticky odľahčuje zadnú časť, podporuje plávajúci efekt a obsahuje svetelný zdroj, ktorý sa odvoláva na pôvodný model DS.

Predná časť štúdie Metropolis cez prepracovanú mriežku v tvare papierového draka jasne zvýrazňuje obrovský výkon. Obkolesujú ju prvky s oceľovým vzhľadom, ktoré dodávajú celej prednej časti neodškriepiteľnú prirodzenú autoritu.

Zadná časť štúdie potvrdzuje šírku a stabilitu vozidla, pritom si však udržiava úzky a mimoriadne aerodynamický tvar. Konkávna zadná časť, spojená s profilom batožinového priestoru, doplnená o aktívne aerodynamické krídlo, zvýrazňuje plynulý vzhľad štúdie. Svetlá v tvare na seba navrstvených bumerangov predstavujú originálny prvok, ktorý definitívne podčiarkuje jedinečný vzhľad zadnej časti štúdie Metropolis.

Celý interiér sa inšpiroval vejárom a čínskym strunovým hudobným nástrojom. V Číne sú to znaky kultivovaného a mimoriadne vzdelaného človeka. Stredová konzola sa skláňa pod mimoriadnou pohostinnosťou, vytvára šperk, ktorý stvárňuje luxus v jeho novej, orientálnej podobe. Interiér štúdie Metropolis prevzal tieto prvky luxusu, v ktorých sa prirodzene prejavuje bohatstvo.

images/articles/citroen_metropolis_big.jpg Metropolis - pokrokové technológie
Metropolis rešpektuje rovnováhu medzi náročnými mestskými podmienkami a potešením z jazdy, ktoré vychádza z pohonného reťazca plug-in hybridu. Štúdia navyše dostala pruženie Hydractive, aby naplno vynikli jej dynamické jazdné vlastnosti. Citroën touto technológiou odpovedá na veľmi výrazné požiadavky na pohodlie, ktoré neustále prichádzajú z Číny. Pruženie umožňuje konštantnú výšku karosérie, čo zlepšuje aerodynamiku a prispieva k redukcii emisií CO2.

Štúdia Metropolis sa môže vďaka hybridnej technológii plug-in pohybovať dvomi spôsobmi:

- v čisto elektrickom režime (pri rozjazde, nízkymi rýchlosťami v meste a pri spomaľovaní). Umožňuje to elektromotor so stálym výkonom 40 kW (55 koní), ktorý môže krátkodobo stúpnuť až na 70 kW (95 koní) a poháňa kolesá zadnej nápravy.

- v čisto spaľovacom režime (pri ustálených rýchlostiach na cestách či na diaľniciach, pokým motor dosiahne optimálny výkon): o to sa stará benzínový motor V6 s objemom 2 litre. Motor dodáva výkon 200 kW (272 koní), maximálny krútiaci moment 375 Nm a poháňa kolesá prednej nápravy spojením týchto pohonov:

• počas zrýchľovania sa oba pohony spoja a pridajú krátkodobé zvýšenie, vďaka čomu dosiahnu špičkový výkon 345 kW (460 koní) a krútiaci moment 430 Nm.
• prenos sily na všetky štyri kolesá, pokiaľ si to vyžadujú podmienky priľnavosti k vozovke.

Tento druh pohonného reťazca spája potešenie z jazdy s vynikajúcimi výkonmi a ochranou životného prostredia, čo spôsobila výrazná redukcia emisií CO2. Emisie CO2 sa v porovnaní s podobne výkonným klasickým pohonom (motor V8 s objemom 4,0 litra) zmenšili až na pätinu (70 g/km a spotreba 2,6 l/100km) .

Tento výsledok sa podarilo dosiahnuť vďaka:
- optimalizácii benzínového motora
- 7-stupňovej robotizovanej dvojspojkovej prevodovke
- použitiu hybridnej technológie
- nastaveniu fungovania hybridného pohonu, ktorá sa v každom momente zameriava na čo najnižšie emisie CO2.

Zdroj: CITROËN SLOVAKIA s.r.o


Súvisiace správy

Najčítanejšie /CITROËN/