Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Sériová verzia modelu Opel Ampera predstavená v Ženeve
15. marec 2011 @ 08:01:02 CET, poslal j.čík

OPEL Opel Ampera má šance vytvoriť úplne nový segment na európskom automobilovom trhu. Päťdverový štvormiestny model, ktorý sa začne vyrábať v druhej polovici tohto roka, je konštruovaný tak, že poskytuje všetky benefity automobilu s elektrickým pohonom, pričom eliminuje krátky dojazd obmedzený malou kapacitou akumulátorovej batérie.

Model Ampera už získal početné ocenenia od odbornej tlače i verejnosti. Revolučná technická koncepcia nadchla čitateľov nemeckého motoristického magazínu Auto Zeitung, ktorí mu udelili titul „Auto Trophy 2010“ v kategórii elektromobilov. Inovatívny automobil bol okrem toho nominovaný na titul „Zelený volant 2010“ ako špeciálnu kategóriu hodnotenia „Zlatý volant“ od čitateľov a odbornej poroty denníka Bild a týždenníka Bild am Sonntag. Renomovaná porota magazínu Auto Test mu udelila titul „e-car award 2010“ v kategórii „Inovácia/Technická koncepcia roka“. Vysoká praktickosť pre každodenné používanie novému modelu Opel zabezpečila aj ocenenie „Green Technology Award“ od anglického motoristického magazínu What Car? a cenu „Innovation Trophy“ od francúzskeho časopisu L’Automobile Magazine v roku 2009.

„Na rozdiel od konvenčných elektromobilov Opel Ampera môže byť plnohodnotným jediným automobilom v domácnosti,“ povedal Alain Visser, viceprezident automobilky Opel zodpovedný za pre predaj, marketing a popredajné služby. „Ampera poskytuje všetko čo potrebujete: Revolučný systém pohonu, progresívny dizajn, excelentnú bezpečnosť, vysokú kvalitu a praktické funkciu - a to všetko v kombinácii s vynikajúcou jazdnou dynamikou.“

Inovatívna technológia za 42.900 EUR
Na rozdiel od iných výrobcov Opel bude predávať model Ampera za jednotnú fixnú cenu 42.900 eur (vrátane DPH) v celej Európe. Pretože úroveň štandardného vybavenia môže byť na jednotlivých trhoch rozličná, môže byť rozdielna aj celková cena. Princíp cenotvorby značky Opel eliminuje zmätok pri vyčísľovaní celkových nadobúdacích nákladov za vozidlo a batérie.

Sériová verzia modelu Opel Ampera sa v ničom neodchyľuje od cieľov stanovených počas fázy vývoja. Vďaka svojmu unikátnemu systému pohonu Ampera ponúka svižnú akceleráciu, vysokú mieru komfortu a všetky benefity elektrického pohonu. Päťdverová karoséria poskytuje štyri plnohodnotné miesta na sedenie a primerane veľký batožinový priestor.

Svieži dizajn sa iba minimálne líši od pôvodných štúdií. Ampera zhmotňuje nové výrazové elementy dizajnu značky Opel – prominentnú masku, výrazné logo Opel a odvážne predné reflektory v profile bumerangu. Každý prvok nového modelu bol analyzovaný a navrhnutý s dôrazom na maximálnu účinnosť, čo z modelu Ampera robí jeden z aerodynamicky najlepších a energeticky najúčinnejších automobilov na trhu. Prvky použité v kabíne korešpondujú s revolučným charakterom vozidla – od špeciálnych reproduktorov Bose po dotykové monitory.

Vhodný pre každý typ trasy
Revolučný Opel Ampera bude prvým elektromobilom v Európe vhodným na každodenné používanie. Na rozdiel od konvenčných elektromobilov, vybavených iba akumulátorovými batériami, nemá dojazd obmedzený na niekoľko desiatok kilometrov. To eliminuje obavy vodiča že zostane niekde stáť s vybitou batériou.

Vybitá batéria sa dá nabiť za štyri hodiny z bežnej verejnej elektrickej siete 230 V pripojením integrovaného nabíjacieho systému vozidla do štandardnej elektrickej zásuvky v domácnosti. Pretože batéria sa dá rýchlo dobiť, väčšina vozidiel bude jazdiť po celý čas na elektrický pohon s využitím batérie. Nezávislé výskumy ukázali, že približne 80 percent európskych vodičov najazdí denne menej ako 60 kilometrov, takže Ampera ľahko splní ich požiadavky. Počas prvých 40 - 80 kilometrov (podľa terénu, štýlu jazdy a vonkajšej teploty) elektromotor napája lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 16 kWh. Pri tom vozidlo jazdí bez spotreby benzínu a úplne bez emisií. Ak je potrebné s vozidlom absolvovať dlhšiu jazdu, benzínový motor, poháňajúci generátor, môže predĺžiť dojazd na vyše 500 kilometrov na jednu náplň palivovej nádrže. Tento systém elektrického pohonu s predĺženým dojazdom robí z modelu Ampera prvý elektromobil schopný konkurovať bežným automobilom so spaľovacím motorom.

Štyri jazdné režimy - od „Hold-charge“ po „Sport“
Extrémne tichý elektromotor s výkonom 111 kW/150 k dosahuje krútiaci moment 370 Nm prakticky z nulových otáčok. Modelu Ampera udeľuje akceleráciu z pokoja na tempo 100 km/h za približne 9 sekúnd a maximálnu rýchlosť 161 km/h.

Prostredníctvom tlačidla „Drive Mode“ na stredovej konzole môže vodič prepínať štyri rozličné jazdné režimy: „Normal“, „Sport“, „Mountain“ alebo „Hold-charge“. Tieto režimy optimalizujú toky energie v rámci pohonného ústrojenstva podľa prevažujúcich dopravných a cestných podmienok.

Režim Normal predstavuje základné nastavenie a používa sa pre väčšinu času na dosiahnutie maximálnej účinnosti. Keď kapacita trakčnej batérií klesne pod naprogramovanú hraničnú hodnotu, automaticky sa naštartuje spaľovací motor, ktorý poháňa generátor, dobíjajúci batériu. Okrem toho vozidlo využíva regeneratívne brzdenie, kedy sa napr. pri dlhom zjazde z kopca sa pri spomaľovaní premieňa kinetická energia na elektrickú, čo umožňuje v tejto fáze jazdy vypnúť benzínový motor pohonu generátora.

Režim Sport automaticky prekonfiguruje pedál akcelerátora pre spontánnejšiu reakciu pohonu. Hoci športový režim neposkytuje vyšší výkon, vozidlo citlivejšie reaguje na impulzy vodiča.

Režim Mountain automaticky nastaví systém tak, aby poskytoval vyšší výkon v hornatom prostredí, kedy výkon konvenčného elektrického pohonu nie je dostatočný. Horský režim umožňuje naštartovanie generátora ešte pred vyčerpaním batérie na hraničnú hodnotu. Vodič má tento režim aktivovať po úplnom nabití akumulátora alebo 10 až 15 minút pred vjazdom do hornatej oblasti, aby bolo vozidlo schopné optimálne zdolávať kopcovitý terén.

Režim Hold-charge adaptuje menežment akumulátora na podmienky modernej dopravy. Umožňuje spustenie generátora bezprostredne po aktivácii, napríklad po výjazde z mesta alebo vjazde na diaľnicu. Keď sa mestský režim vypne, spaľovací motor generátora sa zastaví, čo umožňuje jazdu s elektrickým pohonom úplne bez emisií po vjazde do mesta alebo do mestského centra s vylúčením vjazdu vozidiel produkujúcich emisie.

Zdroj: Opel Southeast Europe Kft., organizačná zložka


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/