Tradičný, európsky, prestížny „Tisícbodový test“ úžitkových vozidiel tentokrát jeho organizátori z radov nemeckej odbornej tlače zamerali na úsporné a lacnejšie verzie vozidiel pre kamiónovú prepravu. Jeho víťazom sa stala Scania G 420.
Príslušné typy majú v sortimente všetci výrobcovia európskej sedmičky. Do súboja však vyslali svojich reprezentantov len MAN (TGS 18 400 BLS-TS LX), Mercedes-Benz (Axor 1840 LS L-Hochdach), Scania (G 420 LA Highline) a Volvo (FM 410 Globetrotter).
Hodnotitelia precízne, podrobne analyzovali a zrovnávali parametre hnacích agregátov, prevodových ústrojenstiev, charakteristík podvozkov, pohodlia a ergonomické usporiadanie pracovísk vodiča, vybavenie interiérov,
prevádzkovú efektivitu v čele so spotrebou paliva, bezpečnosť, jazdné vlastnosti, nadobúdaciu cenu, ale i rad ďalších detailov vrátane subjektívnych dojmov testovacích vodičov a v neposlednom rade tiež zostatkové hodnoty.
V konečnej bilancii z 1000 možných bodov získala víťazná Scania 941 bodov, druhé Volvo 932 bodov, tretí MAN 927 bodov a Mercedes-Benz 906 bodov.
Z meraných parametrov Scania obstála (mimo iného) najlepšie v spotrebe paliva, dynamike v stúpaniach, prístupnosti a vybavení kabíny, vlastnostiach/výkonu hnacej sústavy.
Vybrali sme z niektorých komentárov na adresu Scanie:
- Na výrazných stúpaniach potvrdzuje Scania svoj titul kráľa ciest a udržuje odstup od vozidiel MAN, Mercedes a Volvo. Jediné slabšie miesto, ktoré si Scania G 420 dovolí, sú horšie časy pri pružnosti zrýchlenia z 65 na 85 km/h v najvyššom stupni, čo je jasný dlh dlhému prevodu rozvodovky. Ten ale celkovo činí Scaniu víťazom v spotrebe.
- Vďaka dlhému prevodu si Scania pri rýchlosti 85 km/h vystačí s len 1195 min-1 a robí svojmu menu i úspornej náprave všetku česť. Konkurentom Mercedesu a Volvu odoberá okolo 4 % a ťahaču MAN takmer 7 %. Ten si pri rýchlosti 85 km/h na diaľnici „pobrukuje“ na otáčkach 1415 min-1. Pretože nákladná jazdná súprava, nehladiac na výnimky, z väčšej časti jazdí po diaľnici rýchlosťou 85 km/h, alebo len o málo vyššou, prikladá sa spotrebe pri čiastočnom zaťažení a hmotnosti
v tisícbodovom teste väčší význam, než spotrebe pri maximálnom zaťažení. Výsledkom bude, že Scania zvíťazí v hodnotení spotreby s náležitým náskokom.
Zdroj: Scania Slovakia, s.r.o.