Dňa 19.4.2011 sme sa zúčastnili tlačovej konferencie spoločnosti Renault Slovensko, s.r.o.. Témou bolo uvedenie rôznych variánt úžitkových modelov značky Renault na slovenský trh.
Akciu organizačne pripravila PR manažérka a hovorkyňa Renaultu Jana Rajcová, ktorá ju spustila aj moderovala. Heslom dňa bolo Renault Steeplechase (prekážkové dostihy), resp. kone pod kapotou. Po krátkom úvode dostal slovo obchodný a marketingový manažér Peter Slánský, ktorý odprezentoval všetky úžitkové novinky v portfóliu Renaultu.
Úžitkové vozidlá Renault - úspechy
Podľa slov p. Slánského sa v roku 2010 predalo v Európe celkovo 247.973 úžitkových vozidiel Renault, čo predstavuje trhový podiel 16,1%. Na Slovensku bol minulý rok najúspešnejší model Renault Master, z ktorého sa predalo 434 kusov, čo na trhovom podieli predstavuje 4,3% a 4. pozíciu. Trafic skončil na druhom mieste so 163-ma predanými vozidlami. Renault má teda veľmi slušné predaje a ambície stať sa číslom 1 na Slovensku.
Nový Master – Firemné auto roka 2011
Toto ocenenie si vyslúžil nový Renault Master od časopisu Fleet Awards. Porota pozostávala z 50 konateľov, riaditeľov a flotilových manažérov spoločností na Slovensku, ktoré prevádzkujú firemné automobily. Najdôležitejším kritériom boli servisné a prevádzkové náklady. Súťaž zahŕňala 74 modelov v 8. rôznych kategóriách.
Úžitkové novinky
Podľa slov pána Slánského sa rozširovanie rôznorodosti ponuky deje v súlade so zámerom osloviť podľa možností každého zákazníka. V ponuke je v súčasnosti 171 verzií modelu Master:
Nový Master – Firemné auto roka 2011
Furgon 28 verzií
Podvozek 18 verzií
Plošina 8 verzií
Podvozok dvojkabína 19 verzií
Valník 18 verzií
Valník dvojkabína 19 verzií
Sklopný valník 15 verzií
Sklopný valník dvojkabína 9 verzií
Skriňová nástavba 20 – 22 m3 11 verzií
Furgon dvojkabína 14 verzií
Combi 6 - 9 miest 10 verzií
Bus – 17 miest 2 verzie
Okrem týchto verzií Renault Slovensko nadviazal spoluprácu aj s externými dodávateľmi prestavieb a nadstavieb. Výsledkom toho je napr. mraziarenská prestavba furgonu v spolupráci so spoločnosťou AUTO – KLIMA. Spolupráca však prebieha aj so spoločnosťami AVIANA, či PANAX, v jednaní sú aj iné spoločnosti. V závere prezentácie si mohli novinári vozidlá za doprovodu country hudby podrobne prehliadnuť. A teraz zopár postrehov k novinkám:
Furgon dvojkabína
- spája funkčnosť furgonu a prevoz 7 cestujúcich
- zadná lavica so sedadlami výškovo nadväzuje na úroveň predných sedadiel
- vzadu sú 4 samostatné sedadlá s možnosťou koženkového poťahu
- povrch príslušenstva je z plastu s jednoduchou údržbou
- všetky sedadlá majú vlastný trojbodový bezpečnostný pás
- deliaca priečka je dvojitá s bezpečnostným sklom
Valník
- 2 rázvory a 2 dĺžky ložnej plochy pre jedno- aj dvojkabínu
- oceľový rám na korbe za kabínou pre zvýšenú bezpečnosť
- priečny rám na zadnom čele pre prevoz dlhých predmetov
- korba s prípravou na plachtu a drevenou protišmykovou podlahou
- bočnice hliníkové (ľahšie) alebo oceľové (pevnejšie)
- predný alebo zadný náhon
Sklápač
- 1 rázvor, 1 dĺžka korby pre jedno- aj dvojkabínu
- možnosť pridať za kabínu zamykateľný úložný priestor
- korba sklopná do uhla 45°
- možnosť verzie 3-stranného sklápača
- možnosť celkovej hmotnosti do 3,5 alebo 4,5 t
- verzie s jedno- alebo dvojmontážou na zadnej náprave
- predný alebo zadný náhon
Skriňová nadstavba
- objem skrine 20 alebo 22 m3
- zlepšenie aerodynamiky/spotreby strešným spojlerom
- možnosť pridať zadné zdvíhacie čelo
- strecha skrine z priesvitného materiálu pre lepšiu viditeľnosť
- možnosť celkovej hmotnosti do 3,5 alebo 4,5 t
- verzie s jedno- alebo dvojmontážou na zadnej náprave
- predný alebo zadný náhon
Kombi
- osobné vozidlo, pre vedenie stačí vod. preukaz skupiny B
- 2 rázvory
- možnosť prevozu 3, 6 alebo 9 osôb
- objemy batožinového priestoru 2,8 alebo 4,8 m3
- úchyty ISOFIX pre detské sedačky
- motory Euro 5 v 3 výkonových stupňoch 100, 125 a 150 koní
- k dispozícii 6° robotizovaná prevodovka
Bus
- 17-miestne vozidlo s interiérom pripomínajúcim klasické autobusy
- 1 dĺžka aj rázvor
- odkladacie priestory nad hlavami cestujúcich
- zvlášť osvetlenie a výduch vetrania pre každé sedadlo
- protišmyková plastová podlaha s jednoduchou údržbou
- motor Euro 5, 125 koní
- k dispozícii 6° robotizovaná prevodovka
Mraziarenská prestavba furgonu
- vyrobená v spolupráci s firmou AUTO - KLIMA
- zmrazenie do -18°C
- mraziarenský priestor FRC objemu 13m3
- zadné dvojkrídlové dvere a bočné posuvné dvere furgonu ostali, k tomu izolačné dvere chladeného priestoru
- data logger – čierna skrinka so záznamom teplôt počas transportu
Kangoo WAV
Je prestavba zrealizovaná spoločnosťou Renault-Tech, čo je firma vlastnená priamo spoločnosťou Renault. Pri prestavbe išlo o dosiahnutie plnohodnotného transportu osôb spätých s klasickým invalidným vozíkom, takže osoba na vozíku sedí na zadnej lavici v rovnakej výške ako ostatní pasažieri. Pre nástup sa využíva diaľkovo ovládaná rampa integrovaná spolu so zadným nárazníkom. Po jej aktivácii (musia byť otvorené 5. dvere) Kangoo klesne na zadnej náprave a rampa sa spolu s nárazníkom vyklopí vzad, čím vytvorí plynulý nájazd od zeme až dovnútra vozidla na úroveň zadnej lavice pasažierov. Pri nájazde vozíka možno tento istiť dvoma popruhmi s aretáciou proti spätnému pohybu. Po nástupe sa osoba na vozíku môže opásať špeciálnym trojbodovým bezpečnostným pásom kotveným na podlahe. Sedí v strede spolu s dvoma pasažiermi po bokoch.
Vozidlo má európsku homologáciu, spustenia predaja na Slovensku sa však tak skoro nedočkáme vďaka byrokracii. Vozidlo sa novinárom predstavovalo v tzv. štartovnej fáze. Ak sa tak nakoniec stane, k dispozícii budú teoreticky 4 výbavové stupne. Essential 1 a 2 a Serenity 1 a 2. Popis výbav ako ich zverejnil importér na konferencii:
Essential 1
manuálna dvojitá skladacia rampa
3 sedadlá + invalidný vozík
2 zadné "Slide & Click" ukotvenia
Serenity 1
sklápacia nedelená rampa s el. ovládaním
automatické zníženie podvozku na zadnej náprave
3 sedadlá + invalidný vozík
2 zadné "Slide & Click" ukotvenia
madlo pre uchopenie s držiakom na nápoj, odkladacia priehradka vľavo
upravené zadné sedačky
osvetlenie podlahy a 12V zásuvka vzadu
Serenity 2
sklápacia nedelená rampa s el. ovládaním
automatické zníženie podvozku na zadnej náprave
4 sedadlá + invalidný vozík
4 zadné "Slide & Click" ukotvenia
madlo pre uchytenie s držiakom na nápoj + odkladacie priehradky vpravo a vľavo
upravené zadné sedačky
osvetlenie podlahy a 12V zásuvka vzadu
Predajná sieť
Okrem rozšírenia ponuky samotných vozidiel vybuduje Renault aj špecializované predajné centrá, tzv. Bizniscentrá. Tieto dílerstvá sa budú zaoberať najmä firemnou klientelou, budú mať nadštandardný vozový park, skrátka znalosti, schopnosti a materiálne zabezpečenie pre uspokojenie požiadaviek firemnej klientely.
Renault Business Tour 2011
V čase od 2.5.2011 do 23.10.2011 bude u participujúcich obchodníkov Renault po celom Slovensku prebiehať prezentácia úžitkových vozidiel Renault, divízie Renault-Tech a participujúcich prestavbárov.
Fotogaléria
Zdroj: Tlačová konferencia Renault Slovensko, s.r.o. zo dňa 19.4.2011