Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štúdie a prototypy: Citroën Tubik dodá cestovaniu nový rozmer
05. september 2011 @ 10:47:48 CEST, poslal k.zechmeister

CITROËN Značka Citroën sa vďaka portálu Multicity postavila do pozície, v ktorej chce uľahčovať premiestňovanie, no pokračuje aj v ďalších úvahách nad rozvojom mobility a otvára ďalšie cesty jej rozvoja. Vychádza z najlepších skúseností a schopností obsiahnutých v slogane "Creative Technologie", a stojí za zrodom štúdie Tubik.

Tubik je veľkopriestorový van na vysokej technologickej úrovni, ktorý poslúži silnej myšlienke - dodať cestovaniu nový rozmer. Rozmer spolupatričnosti, ktorý bude zároveň premyslený, prepojený a najmä zelený!

Dnes, keď už nehovoríme o vzdialenosti, ale skôr o trvaní cesty, dnes, kedy sa informácie presúvajú rýchlejšie než človek, kedy cestu môžeme absolvovať viacerými prostriedkami a kedy spotrebitelia uprednostňujú predovšetkým jednoduchosť presunu, sa pre konštruktérov automobilov stáva výzvou ponúknuť také dopravné riešenia, ktoré by vedeli vyriešiť otázky mobility zajtrajška. Zosobnením úvah značky Citroën o mobilite sa stal projekt Multicity. Tento prístup sa pretavil do spustenia internetového portálu Citroën Multicity, ktorý vytvára plány čo najjednoduchšieho absolvovania cesty s ohľadom na všetky dostupné dopravné prostriedky (auto, vlak, lietadlo…). Projekt Multicity dnes vstupuje do novej éry a prináša odpoveď: štúdiu Tubik, ktorej ambíciou je dodať cestovaniu jeho zašlý esprit.

S rozvojom moderných spoločností sa mení aj identita rodiny: sociológovia popisujú túto zmenu ako "citovo prepojené skupiny" a pod túto definíciu nezahŕňajú len rodiny, ale aj skupiny priateľov. Tieto "citovo prepojené skupiny" sa už neobmedzujú iba na štyroch či piatich členov a napriek tomu majú reálnu potrebu cestovať spoločne a nechcú pritom nechať časť batožiny doma len preto, že ju nemajú ako previezť.

Tubik vznikol na základe potreby vyvinúť vozidlo schopné ponúknuť miesto 9-tim cestujúcim, pričom sa ale štýlom a technológiami oslobodí od moderných manažérskych vozidiel. Dizajnéri značky Citroën sa pri tvorbe inšpirovali líniami slávneho modelu Citroën Type H, ktorý podľa svojho predchodcu dostal prezývku "TUB". Štúdia dostala výrazné a klinovité tvary, pričom ju dopĺňajú farby a materiály zodpovedajúce vysokej úrovni techniky a komfortu.

Tubik chce svojim pasažierom ponúknuť jedinečný zážitok exkluzívneho salónika, pričom sa zameriava na komfort a novú definíciu potešenia z cestovania. Rôzne možnosti usporiadania sedadiel (pozdĺžne, konferenčné,…) a technológia na palube (veľká obrazovka na polkruhovom držiaku, vysoko výkonné ozvučenie 5.1,...) z neho robia miesto, kam sa pasažieri veľmi radi vracajú. A cesta sa stane rovnako dôležitá ako jej cieľ!

Inovatívny druh pohonu umožní, aby vzniklo veľkopriestorové auto s minimálnymi nárokmi na palivo. Podarilo sa to najmä vďaka technológii Hybrid4. Spolupráca vynikajúcej aerodynamiky s hybridným pohonom udržala spotrebu a emisie štúdie Tubik na úrovni porovnateľnej s bežným vozidlom strednej triedy.

Prienik úžitkových a estetických požiadaviek
Línie štúdie Tubik na prvý pohľad vychádzajú z vozidla Citroën TUB a jeho mimoriadne dômyselného nasledovníka, modelu Citroën Type H, ktorého vzhľad a všestrannosť mu v čase jeho predaja zaručili veľký úspech (pol milióna predaných vozidiel za 34 rokov predaja). Štúdia Tubik má veľmi podobné tvary a štedré rozmery ako jej predchodcovia (dĺžka: 4,80m; šírka: 2,08 m; výška 2,05 m), aby poskytla dostatok priestoru pre štyroch pasažierov.

Predná časť sa odkláňa od hlavnej časti karosérie, pričom povrchovou štruktúrou pripomína vlnitý plech modelu Citroën Type H a rám čelného skla taktiež evokuje charakteristické tvary predchodcu. Dizajnéri značky Citroën chceli zvýrazniť ochranné schopnosti škrupiny karosérie štúdie Tubik, preto sa rozhodli použiť dve kontrastné farby: kovovo šedú na samotnú karosériu a perleťovú bielu na oba konce, kde sa nachádzajú súčasti plne hybridného pohonu - spaľovací naftový motor (vpredu) a elektromotor (vzadu).

Vonkajší povrch je jednoduchý ale estetický, pričom len ťažko skryje široké panoramatické okno bez farebnej povrchovej úpravy a dva vstupné otvory na miesto vodiča a do priestoru pre pasažierov. Zatiaľ čo vodičove dvere sa otvárajú štandardným spôsobom, postranné dvere vytvoria na pravej strane veľký priestor na voľný vstup do interiéru. A keďže sa nedá cestovať bez batožiny, tak v zadnej časti vozidla vznikol premyslene tvarovaný a umiestnený batožinový priestor.

Usaďte sa a ovládnite vozidlo
Keď si vodič sadne za volant štúdie Tubik, vstúpi do sveta vysokej technológie vytvoreného okolo miesta vodiča. Priestor vodiča vznikol prístupom, ktorý dizajnéri značky Citroën pomenovali "cyklotrón". V kruhovom priestore spája sedadlo, pedále, volant a plochu, na ktorej sa zobrazujú informácie, premietané do výšky očí vodiča. "Cyklotrón" dostal šedú hliníkový farbu exteriéru, ktorá má za úlohu zvýrazniť jeho robustnosť a jeho ochrannú funkciu.

Veliteľ vozidla sedí na čiernom alkantarou potiahnutom sedadle, pričom jeho identitu najskôr overí digitálny skener. Okolo neho sa zobrazujú všetky nevyhnutné informácie potrebné na navigáciu, ktoré sa zobrazujú na head-up displeji a na obrazovke umiestnenej v strede volantu. Na obrazovku sa premietajú aj informácie z kamier, ktoré snímajú situáciu za volantom.

Koniec otázky "Kedy tam už budeme?"
Priestor pre pasažierov ja zariadený tak, aby vyvolával pocit, že cestujúci sa nachádzajú v súkromnom salóniku, pričom materiály a tvary sa inšpirovali interiérovým návrhárstvom: pohodlné sedadlá, hodvábom čalúnená palubná doska a obklady dverí a kožou potiahnutá podlaha. Vyberané farby a materiály dopĺňa dráždivé svetlo, jemne rozptýlené po interiéri. Veľké panoramatické čelné sklo umožňuje vynikajúci výhľad z vozidla, zatiaľ čo zaťahovacia roleta chráni ich súkromie pred zvedavými pohľadmi zvonka.

Cestujúci si môžu podľa aktuálneho priania a chuti meniť konfiguráciu troch radov sedadiel. Každé zo sedadiel je pre maximálny komfort samostatné. Prvý rad sedadiel umožňuje dvojici cestujúcich, aby sa podľa potreby pozerali na cestu, alebo sa otočili a vytvorili tak konferenčné sedenie. Prostredný rad môže prijať troch cestujúcich, zmeniť sa na nízky stolík, alebo sa zasunúť pod zadný rad sedadiel, čím vznikne voľná plocha s rozmerom 2m², alebo sa úplne rozprestrie a vytvorí pohodlnú pohovku. Táto zostava pozýva cestujúcich na odpočinok a oddych, pričom môžu naplno využiť širokú obrazovku multimediálneho systému.

Cestovanie bez hraníc
Tubik ponúka vďaka svojim rozmerom veľkorysý vnútorný priestor a s použitím technológie HYbrid4 dosahuje nízku spotrebu a vylúči množstvo emisií CO2 porovnateľné s autom strednej triedy. Plne hybridný pohon zvyšuje dojazd vozidla tým, že využíva spoluprácu naftového spaľovacieho motora a elektromotora a navyše tým dodáva pohon všetkých kolies (predné kolesá poháňa spaľovací motor, zadné elektromotor).

Tubik jazdí na 22-palcových kolesách s vysokými a úzkymi pneumatikami, ktoré prispievajú k nízkej spotrebe paliva. Jazdné vlastnosti a cestovný komfort vylepšuje v celom automobilovom svete jedinečné pruženie Hydractive. Bez ohľadu na záťaž vozidla udržiava konštantnú svetlú výšku tým, že neustále sleduje pohyby karosérie. Automatické zníženie svetlej výšky vylepšuje aerodynamický odpor a prispieva k nižšej spotrebe a redukuje množstvo vypustených emisií CO2.

Portál služby Citroën Multicity nájdete na adrese www.multicity.citroen.fr.

Zdroj: CITROËN SLOVAKIA s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /CITROËN/