Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Nissan dosiahol historicky najvyšší trhový podiel v Európe
18. október 2011 @ 07:21:29 CEST, poslal j.kval

NISSAN Spoločnosť Nissan oznámila dosiahnutie historicky najvyššieho podielu na európskom trhu, čím prekonala 16 rokov starý rekord a v septembri sa súčasne stala najväčšou ázijskou značkou v Európe.

• Rekordný trhový podiel v Európe vo výške 4,2 % (+0,9 % oproti roku 2010)
• Historicky najvyšší septembrový predaj 73 713 vozidiel (+31 % oproti r. 2010)
• V kalendárnom roku doposiaľ predaných 521 tisíc vozidiel (+29 % oproti r. 2010)
• Crossover JUKE zaznamenal doteraz najvyšší mesačný objem predaja

zväčšiť obrázok Po výborných výsledkoch na všetkých dôležitých trhoch dosiahol Nissan v septembri celkový trhový podiel vo výške 4,2 % - čo predstavuje európsky rekord a zlepšenie o takmer 1 % v porovnaní s rokom 2010. Doterajší rekord Nissanu bol dosiahnutý v auguste 1995 s hodnotou 4,1 % trhového podielu.

Rekordný mesiac dokazuje, že spoločnosť Nissan je na dobrej ceste k dosiahnutiu jedného z cieľov vytýčených v strednodobom pláne „Nissan Power 88" a to dostať sa do roku 2016 v objeme európskeho predaja na prvé miesto medzi ázijskými značkami.

V septembri predstavoval celkový predaj 73 713 vozidiel (čo je v medziročnom porovnaní nárast o takmer 17 500 vozidiel). Veľkou mierou sa o to pričinili členovia rodiny crossoverov Nissan, vrátane vozidla Qashqai s 23 000 predanými kusmi a JUKE s viac ako 14 000 kusmi (zatiaľ najvyššie mesačné predaje boli prekonané o takmer 3 000 kusov).

K rekordnému mesačnému predajú prispeli aj automobily zo širokej ponuky vozidiel Nissan v kategórii SUV, v ktorej sa medziročne strojnásobil predaj vozidla Pathfinder vyrábaného v Barcelone. Pickup Navara - taktiež vyrábaný v Španielsku - zvýšil predaj o 44 % a model X-TRAIL o 14 % s viac ako 3 000 predanými kusmi.

V tomto kalendárnom roku už automobilka Nissan pokorila polmiliónovú hranici, keď predala okolo 521 000 kusov. Prekonala tak predaj za rovnaké obdobie v roku 2010 o viac ako 117 000 vozidiel.

Medzi najväčšie trhy patrila v septembri Veľká Británia s viac ako 19 000 predanými vozidlami a Rusko, kde Nissan presiahol 13 000 predaných vozidiel a získal 5,5 % podiel na trhu. Automobilka Nissan si zachovala pozíciu najväčšieho japonského výrobcu vo Veľkej Británii, Rusku i Španielsku.

Taktiež všetky ostatné kľúčové trhy v regióne zaznamenali počas septembra v porovnaní s rokom 2010 veľmi silný nárast predaja: Francúzsko o 19 %, Španielsko o 29 %, Nemecko o 47 % a Taliansko o 60 %.

Guillaume Cartier, viceprezident pre predaj Nissan Europe, prehlásil: „V minulom mesiaci sme dosiahli obdivuhodný výkon u všetkých modelov a na všetkých hlavných trhoch. Nie len že sme pokorili náš historický rekord podielu na trhu, ale dosiahli sme aj doteraz najvyšší septembrový objem predaja a prekonali tak všetky ostatné ázijské automobilky v tomto regióne.
Keď sme v júni predstavili plán „Nissan Power 88", vedeli sme, že snaha dostať Nissan na pozíciu jednotky medzi ázijskými značkami v Európe bude vyžadovať veľké úsilie každého zamestnanca. Uvedomujeme si, že množstvo práce nás ešte len čaká, ale septembrové výsledky a doterajší výkon v roku 2011 sú pre tento cieľ veľmi nádejným prísľubom.
V nadchádzajúcich mesiacoch a rokoch budeme v Európe pokračovať v agresívnej expanzii a predstavíme ďalšie novinky v produktovom portfóliu. Tým na trh prinesieme viac inovačných modelov, ktoré budú ešte viac zamerané na potreby zákazníkov."


Prvým z týchto nových modelov bude modernizovaná veľká dodávka NV400, ktorá rozšíri uznávaný rad vozidiel ĽÚV automobilky Nissan. Jej predaj by sa mal začať po celej Európe počas jesene tohto roku.

Nissan plánuje naviazať na model NV400 a budúci rok sa chystá na trh uviesť malú dodávku so 100 % elektrickým pohonom a nulovými emisiami. Chce tak ďalej podporiť svoje plány na rozšírenie aktivít a podčiarknuť úsilie získať vedúce postavenie v oblasti vozidiel s nulovými emisiami.

Zdroj: Nissan Newsroom Slovensko


Súvisiace správy

Najčítanejšie /NISSAN/