Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Predajné výsledky skupiny Renault za rok 2011
19. január 2012 @ 11:06:48 CET, poslal j.cvopa

RENAULT Skupina Renault predala 2 722 062 vozidiel na celom svete, čo znamená nárast o 94 697 (+3.6%). Predaje mimo Európy rástli o 19.2% a zodpovedajú 43% celkových predajov.

Rok 2011 v skratke
• Silný rast spôsobili predaje mimo Európy a rastom značky Renault (+6.8%).
• V Európe Renault zostáva No.2 v osobných autách (PC) a úžitkových automobiloch (LCV), celkovo mu patrí 8.6% trhu. Skupina Renault vedie na trhu LCV už štrnásty rok za sebou, s podielom na trhu 15.6%.
• Renault na konci roka 2011 položil základy budúcnosti uvedením rady elektrických vozidiel s nulovými emisiami na trh (Zero Emission, alebo Z.E.). Týmito modelmi sú Fluence Z.E. a Kangoo Z.E., ktoré bolo len nedávno ocenené titulom International Van of the Year 2012. Elektrické úžitkové vozidlo Kangoo Z.E. si už do svojich flotíl vybralo 19 veľkých francúzskych spoločností (Renault vyhral výberové konania na dodávku celkovo 15 600 vozidiel).

Výsledky komentuje Jérôme Stoll, Executive Vice President, Sales and Marketing & Light Commercial Vehicles, Chairman of Europe Region: “V roku 2011 Skupina Renault opäť pokorila vlastný record, keď predala 2,7 milióna vozidiel, a posilnila globálnu expanziu generovaním 43% svojich predajov mimo Európy. Napriek zmiešaným výsledkom v Európe Renault zostáva trhovou dvojkou a už po štrnásty rok za sebou zotrváva na prvej priečke v predajoch úžitkových vozidiel. Minulý rok bol tiež v znamení éry dostupných elektrických vozidie. Elektrickú revolúciu sme naštartovali uvedením dvoch modelov - Renault Fluence Z.E. a Renault Kangoo Z.E.”.

Globálny trh v roku 2011 narástol o 5,3%. Najviac posilnili medzinárodné trhy, vrátane Ruska (+40%), Turecka (+13%) a Latinskej Ameriky (+10%). V Európe celkové výsledky vyzerajú stabilne (-0.5%), čo je spôsobené kontrastnými trendami v jednotlivých krajinách:

Rastúce trhy: Holandsko (+16%), Nemecko (+9%), Rakúsko (+9%), Belgicko/Luxembursko (+5%)

Klesajúce trhy: Portugalsko (-30%), Španielsko (-17%, pričom značka Renault zostáva trhovým lídrom s podielom na trhu 10,9%), Taliansko (-10%), UK (-2%, pročom trhový podiel Renaultu v UK sa zvýšil o 4%), Francúzsko (-1.3%) Aj napriek poklesu na viacerych trhoch Skupina Renault prekonala vlastný rekord z roku 2010, keď predala 2 722 062 vozidiel, teda o 94 697 áut viac ako v roku 2010. To znamená 3,6% nárast aj napriek problémom spojenými s dodávkami spôsobenými cunami v Japonsku. Cunami ovplyvnilo komerčné aktivity do konca augusta.

V Európe si Skupina odkrojila 10,1% z celkového trhu, zatiaľ čo trh a predaje poklesli o 5,7% na konečných 1 549 376 vozidiel. Mimo Európy Skupina úspešne pokračovala v medzinárodnej expanzii na rýchlo sa rozvíjajúcich trhoch (+6.2%). Predaje Skupiny narástli o 19,2%, na 1 172 686 jednotiek. Celkovo sa predaje mimo Európy podieľali na 43% celosvetových predajoch Skupiny (pre porovnanie v roku 2010 to bolo 37%).

Podľa značiek
Značka Renault rástla o 6,8% v porovnaní s rokom 2010. Predalo sa 2 260 694 vozidiel, a značka Renault tvorí 83% predajov Skupiny.

Dacia predaje mierne poklesli, o 1,8%, predovšetkým z dôvodu problémov dodávok spôsobených cunami v Japonsku. Aj keď kapacita produkcie bola od septembra využitá na maximum, nepostačilo to na dobehnutie spomalenej produkcie z prvej polovice roku. Renault Samsung Motors zaznamenal pokles o 27%, predaných bolo 118 135 vozidiel.

Podľa regiónov
Región Európa (vrátane Francúzska): Skupina si udržuje podiel na trhu viac ako 10%. Značka Renault je druhou najpredávanejšou na trhu PC+LCV (8,6%). Značka Renault je od roku 1998 jednotkou na trhu LCV, s trhovým podielom 15,6%.

Francúzsko: Skupina tu predala 689 022 jednotiek, čo je pokles o 7,5%, s trhovým podielom 26,1%. Prvý polrok bol poznačený prerušenými/zníženými dodávkami spôsobenými cunami v Japonsku, zatiaľ čo druhý polrok naplnil predpoklady. Skupina zaznamenala rekordné 4 posledné mesiace roka, kedy získala až 28% trhu (najlepšia 4-mesačná perióda od roku 2004).

Značka Renault je trhovým lídrom s 594 655 predanými vozidlami:
- každé štvrté predané vozidlo vo Francúzsku je vozidlom skupiny.
- každé tretie úžitkové vozidlo je značky Renault.
- Twingo, Clio a Mégane sú lídrami vo svojich segmentoch.

Dacia je piatou najpredávanejšou značkou (94 367 jednotiek PC+LCV). Dacia Duster pokračovala vo svojom úspechu, jej predaj narástol o 170% (PC+LCV) v porovnaní s rokom 2010.

Mimo Európy: rast, ktorý potvrdil pokračujúcu medzinárodnú expanziu. Predaje vzrástli o 19,2% a sú zodpovedné za 43% celkových predajov Skupiny. - Brazília je už druhým najväčším trhom Skupiny (posun hore o 1 priečku),
- Rusko sa posunulo o 5 priečok hore na 4. miesto,
- Turecko je na 5. pozícii (+ 2),
- Argentína sa posunula na 8. miesto (+ 3),
- Irán je momentálne 10-tym trhom Skupiny (+ 3).

Eurázia: predaje vzrástli o 60,1%, trhový podiel + 0,8 bodu na konečných 5,6%. Celkovo bolo predaných 154 734 vozidiel, a dosiahnutý 5,8% podiel na trhu (+0,7 bodu). Značka Renault je v Top5 na trhu, predovšetkým vďaka úspechu modelov Renault Logan, Sandero a Fluence. Rozširuje sa aj predajná sieť, v roku 2011 pribudlo 142 predajných miest.

Amerika: predaje + 25%, trhový podiel + 0,8 bodu na celkových 6.1%. Predaje dosiahli takmer 400 000 vozidiel. Brazília sa stala druhým najväčším trhom Skupiny, po tom čo predaje Skupiny v Brazílii stúpli o 21% na trhu, ktorý narástol len o 3%. Značka Renault zaznamenala nový record v predajoch (194 300 jednotiek) a v trhovom podieli (5,7%). V Argentíne predaj narástol o 29% s 106 000 predanými vozidlami. Trhový podiel dosiahol 13%. Najpredávanejšími vozidlami boli Renault Sandero fáza 2 a Renault Duster.

V Mexiku predaje tiež stúpli o 28%, a Renault dosiahol najlepší podiel na trhu od roku 2001 (2,6%). V Mexiku sa predalo 23 132 vozidiel. V Kolumbii tiež zaznamenali rekordy s celkovo predanými 46 820 vozidlami, čo je nárast o 23%. Renault sa stal trhovou dvojkou s trhovým podielom 15,6%. Euromed: predaje + 13.2%, trhový podiel + 0,1 bodu na 21.3%. Skupina vedie na hlavných trhoch regiónu.

Turecko: značky Renault a Dacia narástli o 23%, celkovo sa ich predalo 140 827 kusov a trhový podiel sa zvýšil na 16.3% (+1.3 bodu). Turecko je dnes piatym najväčším trhom Skupiny, predovšetkým vďaka modelom Renault Fluence a Symbol. Renault je dvojkou na trhu LCV.

Rumunsko: na klesajúcom trhu si Skupina udržala pozíciu lídra s trhovým podielom 37,3% (39 592 predaných vozidiel). Dacia zostáva trhovou jednotkou s modelmi Logan, Sandero a Duster.

V Alžírsku sa predalo rekordných 75 042 jednotiek (+ 18%). Skupina tu má trhový podiel 25,3% a renault je trhovou jednotkou najmä vďaka úspechu modelu Symbol, ktorý je najpredávanejším modelom na trhu. V Maroku skupina Renault dosiahla rekordný trhový podiel vo výške 37% (41 501 predaných áut), čo je nárast o 3,2 body. Dacia a Renault boli najpredávanejšími značkami.

Ázia-Afrika: predaje + 3,2%, trhový podiel + 0,9%.

V Iráne značka Renault zdvojnásobila svoje predaje na celkových 93 578 jednotiek. Trhový podiel vzrástol o 2,8 bodu, čomu pomohli predovšetkým modely Mégane 2 a Logan.

V Číne, kde má Renault 80 predajných miest, vzrástli predaje o 65% na 24 275 jednotiek, pričom najväčší úspech zaznamenal Koleos.

V Indii boli v roku 2011 uvedené modely Koleos a Fluence. V roku 2012 sa bude ponuka modelov ďalej rozširovať a pribudnú tri nové modely vrátane modelov Pulse a Duster. Tieto uvedenia na trh ilustrujú odhodlanie značky stať sa hlavným hráčom na tomto trhu, čo tvorí tretí pilier jej medzinárodnej stratégie, spoločne s Ruskom a Brazíliou.

V Južnej Kórei poklesli predaje o 30%, a Renault Samsung Motors tu predstavil akčný plán na rozvoj značky a podporu konkurencieschopnosti.

Skupina Renault a jej výhľady na rok 2012
Očakávame rast globálneho trhu o 4% v porovnaní s rokom 2011. Skupina Renault bude rásť na silných trhoch mimo Európy. Bude konsolidovať svoju pozíciu na európskych trhoch, kde sa očakáva celkový pokles trhu o 3% až 4% (7% až 8% vo Francúzsku), zatiaľ čo by mali byť splnené finančné ciele stanovené v pláne Renaultu: Drive the Change.

Jérôme Stoll, Executive Vice President, Sales and Marketing & Light Commercial Vehicles, Chairman of Europe Region, povedal: “V neistom ekonomickom a finančnom prostredí má Skupina Renault silu, aby ustála ťažký rok 2012. Tento rok bude v znamení silnej produktovej ofenzívy ako v Európe, taka j na medzinárodných trhoch. Predstavíme 9 nových modelov a 10 nových fáz. Medzi nové vozidlá patria ZOE a Twizy, dve elektrické vozidlá, ktoré symbolizujú schopnosť Renaultu sprístupniť inovácie širokým vrstvám. Ďalej Nové Clio, vlajková loď nového dizajnového prístupu značky; plus tri nové Dacie: Lodgy MPV, van a vozidlo pre voľný čas. Uvedenie týchto nových produktov, spolu so štyrmi novými motormi a R-Link-om – integrovaným tabletom, ktorý bude dostupný na modeloch ZOE a na Novom Cliu za neprekonateľnú cenu, nám pomôže ešte viac zvýšiť príťažlivosť našich značiek”.

Celkové predaje podľa značky

- Celkové predaje a na konci decembra
RENAULT 2011 2010 % zmena
PC 1,918,212 1,807,485 +6.1%
LCV 342,482 30,395 +11.1%
PC+LCV 2,260,694 2,115,880 +6.8%
RENAULT-SAMSUNG-MOTORS
PC 118,135 161,917 -27%
DACIA
PC 322,967 325,403 -0.7%
LCV 20,266 24,165 -16.1%
PC+LCV 343,233 349,568 -1.8%
SKUPINA RENAULT
PC 2,359,314 2,294,805 +2.8%
LCV 362,748 332,56x +9.1%
PC+LCV 2,722,062 2,627,365 +3.6%


Lada

- Celkové predaje a na konci decembra
LADA 2011 2010 % zmena
PC 636,878 574,462 +10.9%
LCV 301 187 61%
PC+LCV 637,179 574,649 +10.9%


Celkové predaje osobných a úžitkových vozidiel Skupiny podľa regiónov bez Lady

- Celkové predaje a na konci decembra
Francúzsko 689,022 744,735 -7.5%
EÚ (24 krajín) + Chorvátsko, Island, Nórsko a Švajčiarsko okrem Francúzska 860,354 898,948 -4.3%
Európa celkovo 1,549,376 1,643,683 -5.7%
Euromed 308,631 272,758 +13.2%
Eurázia 170,808 106,694 +60.1%
Francúzsko 689,022 744,735 -7.5%
Amerika 396,933 317,028 +25.2%
Ázia-Afrika 296,314 287,202 +3.2%
Celkovo okrem Európy 1,172,686 983,682 +19.2%
Celkovo 2,722,062 2,627,365 +3.6%


15 hlavných trhov Skupiny Renault bez Lady na konci decembra 2011

Krajina Predaje Trhový podiel
Francúzsko 689,022 26.1%
Brazília 194,300 5.7%
Nemecko 181,176 5.3%
Rusko 154,734 5.8%
Turecko 140,827 16.3%
Taliansko 122,920 6.4%
Južná Kórea 109,221 7.0%
Argentína 106,004 13.0%
Španielsko 99,092 10.9%
Irán 93,578 5.9%



Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /RENAULT/