208 R2 otvorí mýtickú "Tourde Corsev" na automobile s číslom «0» vrámci 4. pretekov Intercontinental Rallye Challenge (10.-12. máj 2012) vo Francúzsku. Stéphan Sarrazin, legendárna osobnosť Peugeot Sport, spolu s Benjaminom Veillasom, budú pilotovať túto malú bombu. Na Korzike absolvujú testovací týždeň.
Stéphan Sarrazin bol osobne aj jedným z množstva pilotov, ktorí sa osobne podieľali priamo pri vývoji 208 R2.
208 sa stáva novou referenciou v konkurenčnom segmente. Model R2 je neoddeliteľnou súčasťou v modelovej ponuke a je želiezkom v ohni v rámci uvedenia na trh. Cenovo dostupný, výkonný, ideálny pre začiatočníkov a pre milovníkov pretekov R2. Model 208 urobil už svoje prvé testy koncom roka 2011. Jeho cieľom je nahradiť súčasnú 207 RC Rallye, ktorá sa, okrem iného používa v rámci pretekov "Volant", ale tiež získava víťazstvá aj v medzinárodných kategóriách.
Viacero výrobcov (Peugeot, Ford, Renault, Citroen) disponujú súťažným automobilom zodpovedajúcim týmto pravidlám.
Peugeot Sport si pre tento model kladie ambície - stať sa novou referenciou v kategórii vo výkone a taktiež aj voblasti prevádzkových nákladov. Taktiež kladie dôraz na spoľahlivosť najmä v citlivých oblastiach: prevodovka, elektrické a elektronické systémy. Ďaľším cieľom bolo zefektívniť operácie, znížiť počet dielov potrebných k transformácii "zem/asfalt". To je možné predovšetkým tým, že má vo veľkej miere spoločné diely pre obe konfigurácie združujúce jednotlivé funkcie.
Regenerácia štýlu
Od siluety kompaktného tvaru, k dverám s krátkymi prevismi, s plynulým prechodom do kapoty stúpajúc až dozadu, estetické kódy boli znovu obnovené čo sa týka celku ako aj detailov. Tiež predná časť je skutočným genetickým podpisom, odhaľuje novú tvár značky, najmä jej charizmu. Jeho mačací pohľad sa javí modernejším, bohataším a kultivovanejším. Predná časť je silná a energická, mäkká a športová, technologická a usmievavá, naturálna a sofistikovaná.
Regenerácia techniky z pohľadu Yann Goraguera, a šéfa projektu 208 R2
Skelet 208 profituje zo straty približne 40 kg v porovnaní s 207! Šablóna 208 je fantastickým prínosom pre R2 s jej dlhým rázvorom poskytuje vynikajúcu stabilitu podvozku. Práca na štruktúre umožnila znížiť ťažisko, lepšie vycentrovať hmotnosti a znížiť zotrvačnosť už prirodzene nízku v tomto malom aute. Všetky tieto prvky umožňujú 208 R2 výborné správanie sa na ceste.
Moderná konštrukcia: so skeletom posilneným zváranými multibodovými oblúkmi R2 208 dosiahol skutočný "skok" vrámci bezpečnosti a tuhosti v porovnaní s konkurenciou aj vďaka novým výrobným procesom.
Moderná motorizácia: na základe stanovených pravidiel, Peugeot Sport vyvinul pre 208 R2 úplne nový motor - 1600 atmosfér na báze motora 1.6 VTi, ktorý je v určitých verziách 208. Vychádzali sme z bieleho listu a na druhej strane sme očakávali vývoj motora, ktorý dosiahne výkon 185 k a čo najmenšie emisie CO2.
Inovatívna prevodovka: aj vtomto prípade je to novinka. Disponuje s 5 prevodovými stupňami so sekvenčným mechanickým ovládaním.
Redukcia spotreby: znížená hmotnosť, prerobená aerodynamika, atmosférický motor umožňujú dosiahnť spotrebu oveľa nižšu ako 207 RC Rallye. To tiež prispieva k výraznému zníženiu prevádzkových nákladov.
Komercializácia: kit 208 R2 bude k dispozícii v jednotnej cene 37.500 € bez DPH či vo verzii asfalt alebo zem, s kompletne zostaveným motorom a technickým preukazom. Bude možné si objednať aj 208 R2 zostavenú a prihlásenú na Peugeot Sport tiež vo verzii zem/asfalt za cenu 57.500 € bez DPH. Nakoniec, 2 kity opakovateľne použiteľné pre zem/asfalt a asfalt/zem budú k dispozícii. Dodávka v novembri 2012 v RacingShope. Kontakt: Laurent Guyot, Responsable Peugeot Sport RacingShop: tel.: +33(0)688215956 email: [email protected].
Kalendár 208 R2
júl - homologizácia
17.-18. august - Ulster Rally: asphalte
október-novenber - Rallyesterre/asphalte (Italie, France, Espagne)
november - komercializácia
23.-25. november - Rallye du Var: asphalte
Technické údaje
Motor - typ |
EP6C (špeciálne piesty) |
Objem motora |
1.598 cm3 |
Zdvih/vŕtanie |
77 mm x 85.8 mm |
Max. rýchlosť |
185k/7800tr/mn |
Max. krútiaci moment |
19m.daN/6300tr/mn |
Výkon na liter |
116k/l |
Nádrž |
60 litrov |
Vstrekovanie |
nepriame (MagnetiMarelli) |
Prevodovka |
mechanická 5 stupňová |
Diferenciál |
samosvorný |
Spojka |
hydraulické ovládanie |
Priemer lamely |
(Ř 184mm) |
Brzdy predné |
ventilované disky - asfalt 310 x 30 mm - zem 285 x 26 mm |
Brzdy zadné |
plný kotúč - 290 x 8 mm - dvoj-peistikové |
Ručná brzda |
hydraulické ovládanie |
Riadenie |
hydraulické |
Náprava predná |
pseudo McPherson, a špeciálne zavesenie |
Náprava zadná |
zosilnená v tvare H doplnená priečnym stabilizátorom s premenlivou tuhosťou |
Tlmič PR/Z |
špecifické troj-cestné Öhlins s nastaviteľným hydraulickým dorazom |
Podvozok štruktúra |
Kokpit posilnený zváranými oblúkmi (norma FIA) |
Hmotnosť |
Mini norma FIA: 1.030 kg prázdne, 1.180 kg s výbavou |
Hmotnosť - rozdelenie na nápravy |
vpredu 64%, vzadu 36% |
Dĺžka/šírka |
3.962 mm/1.739 mm |
Rázvor |
2.538 mm |
AV/AR |
1.475 mm/1.470 mm |
Kolesá/pneumatiky |
asfalt - disky: 6,5x16/pneu s Michelin 17/60-16 zem - disky: 6x15/pneu s Michelin 16/64-15 |
PEUGEOT 208 R2 - "RE-GENERATION SPORTIVE"
Scieľom znovu obnovenia kódov, ktoré stáli za úspechom hviezd ako 205, 206, 207, Peugeot neváhal zbúrať určité princípy a «regenerovť» ich, aby vytvoril: Peugeot 208. Vychádzajúc z 3 súťažných verzií model 208 «by» Peugeot Sport je pripravený sprevádzať obchodné uvedenie nového modelu. Prvý model zo ságy, 208 R2 otvorí preteky Tour de Corsesduom Stéphane Sarrazin Benjamin Veillas už 10. mája.
3 športové verzie 208
Oznamom na konci roka 2011, sa vývoj športovej verzie Peugeot 208 zintenzívnil a spresnil. Prvý model R2 je už pripravený potvrdiť očakávania pri príležitosti pretekov Tour de la Corse 10. -12. mája. Ďalšie 2 modely odvodené z 208 sa objavia koncom roka 2012 vo verzii pre okruh, konštrukčne veľmi blízko k R2 a budú určené najmä pre preteky typu Rencontres Peugeot Sport. Následne, najočakávanejšia 208 zodpovedajúca pravidlám «R5», následovník 207 Super 2000 v národných a šampionátoch a v medzinárodných pretekoch rallye sa objaví v septembri.
Znovu zrodenie ikony
S modelom 208, Peugeot dostal prostriedky znovu obnoviť ikonu, povedal Laurent Blanchet, zodpovedný za modely značky Peugeot. Duch 205 a 206, funkčnosť 207, to všetko je v modeli 208, nadviazal Xavier Peugeot, riaditeľ produktu Peugeot. Tiež okrem iného, aj dekoráciou novej R2 symbolicky cez mýtický pazúr potvrdzujúc jednoznačne moderné črty a štýl značky Peugeot si želalo sláviť svoj návrat ku vedeniu a športovej verzie 208, v ktorej sú uložené silné emócie.
_______________________________________________________________________
Zdroj: Ivana Orviska, Communication and PR Manager, Peuegeot Slovakia, s.r.o.
TS: 04.05.2012