Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

správy
všeobecné: Futbal ako efektívny nástroj k zvyšovaniu povedomia o značke
06. august 2014 @ 09:33:34 CEST, poslal v.ptáček

CONTINENTAL Majstrovstvá sveta vo futbale 2014 FIFA World Cup BrasilTM, ktorých oficiálnym sponzorom sa stala i spoločnosť Continental AG, niekoľko týždňov priťahovali pozornosť popredných svetových médií a mnohomiliardového publika naprieč kontinentmi.

Pozitívne emócie, ktoré futbalové šampionáty sprevádzajú, predstavujú jedinečnú platformu pre marketingové aktivity Continental AG a šírenie brand awareness u kľúčových skupín zákazníkov. Medzi rokmi 2003 a 2013 sa iba na nemeckom trhu zvýšilo povedomie o značke z 88 na 93 % a rast zaznamenali i Slovenská a Česká republika. Continental AG preto i naďalej hodlá majstrovský futbal aktívne podporovať.

Málo športových aktivít získalo takú pozornosť médií ako nedávno skončené Majstrovstvá sveta vo futbale 2013 FIFA World Cup BrasilTM. Šampionát, ktorého oficiálnym sponzorom sa ako jediný výrobca pneumatík stala spoločnosť Continental AG, ponúkol špičkový futbal a spoločným zážitkom spojil niekoľko miliárd fanúšikov z rozmanitých vekových sociálnych skupín po celom svete. Iba v Nemecku sledovalo víťazné finále domácej reprezentácie s Argentínou astronomických 36,65 miliónov divákov, čo predstavuje 86,3 % televízneho publika v danom čase.

Na Slovensku sledovalo finále 1 035 000 a v Českej republike si zápas nenechalo ujsť celkom 1 166 000 milióna futbalových nadšencov. Štúdie spoločnosti Continental ukazujú, že prepojením s futbalom a pozitívnymi emóciami, ktoré vyvoláva, zasahuje 100 % jadra svojich cieľových zákazníkov, pričom významnú časť tvoria aj ženy.

„Účasť na medzinárodných futbalových turnajoch pomáha neustále zvyšovať povedomie o Continental AG ako výrobcovi prémiových pneumatík a prostredníctvom prepojenia so silnými, pozitívnymi emóciami ho odlišuje od konkurencie,“ povedal Nikolai Setzer, vedúci divízie pneumatík Continental AG. “Vďaka aktívnemu sponzorovaniu futbalu rastie od roku 2003 brand awareness spoločnosti na kľúčových trhoch. Do roku 2013 sa najviac, z 30 na 51%, zvýšila brand awareness v Rusku, pôsobivý je tiež päťpercentný nárast na domácom nemeckom trhu. Tu sme behom desiatich rokov zaznamenali zvýšenie povedomia o značke z 88 % na 93 %,“ dodáva.

Juraj Ižvolt, riaditeľ marketingu spoločnosti Continental Barum s. r. o., k vývoju na slovenskom a českom trhu dopĺňa: „Od roku 2006, keď sa majstrovský futbal začal na Slovensku komunikovať, tu vzrástlo povedomie o značke Continental o 15 % a v budúcom roku očakávame prelomenie 60 % hranice. Česká republika dlhodobo presahuje vysoký podiel 70 % brand awareness a tento stav považujeme za veľmi uspokojivý. I tu ale po tohto ročnom futbalovom sviatku predpokladáme ďalší mierny nárast.“

Za týmito výsledkami stojí vedľa výrazného brandingu i celá rada ďalších aktivít. Napríklad v rámci 2014 FIFA World Cup BrasilTM Continental AG vyvinula pneumatiky ContiGol Urban určené špeciálne pre brazílske cesty a vybavila nimi 32 autobusov prepravujúcich tímy športovcov na zápasy. Zároveň fanúšikom z celého sveta sprostredkovala možnosť vyhrať vstupenky na finálový zápas majstrovstiev sveta vo futbale. Pozvánku nielen na šampionát samotný, ale aj do Hannoveru, kde v júni a júli minulého roku na testovacom okruhu Contidrom prebiehal festival s brazílskym espritom Conti Cabana, potom dostali novinári, rovnako ako najvýznamnejší zákazníci a partneri. V neposlednom rade sa spoločnosť zamerala na problematiku sociálnej zodpovednosti priamo v Brazílii a podporila edukačný projekt UERE určený sociálne znevýhodnenej mládeži v Rio de Janeiro.

V dôsledku jasne merateľných pozitívnych efektov svoje doterajšie činnosti chce spoločnosť Continental AG i do budúcna zostať popredným sponzorom profesionálneho futbalu. Pozornosť pri tom zamerá tiež na kvalifikačné zápasy s cieľom zviditeľniť značku na lokálnych trhoch.

Zdroj: Continental Barum s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /CONTINENTAL/