Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
pneumatiky: Prvá priama bezbatériová meracia technológia
17. apríl 2003 @ 08:49:41 CEST, poslal j.čík

GOODYEAR Jedinečný monitorovací systém tlaku vzduchu Tire IQ zabudovaný v pneumatikách bol predstavený na nedávnom ženevskom autosalóne spoločnosťami Goodyear Tire & Rubber Company a Siemens VDO Automotive.

Nový Tire IQ systém vysiela špecifické informácie o pneumatikách vodičovi a poskytuje vhodné upozornenie, keď je zistené nesprávne hustenie.

„S Tire IQ systémom sa starostlivosť o pneumatiky stáva tak ľahká ako monitorovanie hladiny paliva,“ povedal William M. Hopkins, víceprezident spoločnosti Goodyear pre plánovanie výroby. „Rýchly pohľad vodiča na palubnú dosku mu umožní zistiť, či sú pneumatiky správne nahustené“.

Spoločnosť Goodyear je v kontakte s viacerými hlavnými výrobcami aút a Hopkins očakáva, že táto technológia bude súčasťou automobilov už v roku 2006. Vzorky a ukážky sú k dispozícii výrobcom originálneho vybavenia na zhodnotenie. Systém umožní automobilom, aby splnili nové vládne nariadenia ako napríklad zákon v Spojených Štátoch Amerických, ktorý ustanovuje signalizáciu nízkeho tlaku vzduchu pre osobné a dodávkové automobily.

„Sme nadšení, že môžeme našim zákazníkom poskytnúť výrobok pre pneumatiky, ktorý spája výhody monitorovania tlaku a identifikácie pomocou rádio frekvencie (RFID),“ povedal Hopkins.

Vodiči dostávajú na prístrojovú dosku informácie o súčasnom stave tlaku, miere podhusťenia a čas a vzdialenosť prejdenú pod odporúčanú hodnotu.

„V prvom rade vodiči obdržia jednoduchú informáciu, ktorá ich upozorní na podhustenie v jednej, alebo viacerých pneumatikách“ vysvetľuje Hopkins. „Sú vyzvaní dohustiť pneumatiky na najbližšej čerpacej stanici“. Táto situácia može byť podnietená okolnosťami ako napríklad nadmerné zaťaženie vozidla, alebo cestovanie vo veľkej rýchlosti.

„Ak je tlak vzduchu v jednej alebo viacerých pneumatikách kriticky nízky, výstražná správa sa objaví spolu s vypočítanou vzdialenosťou na zlepšenie situácie,“ povedal Hopkins. Kritický limit može byť daný zákonom ako napríklad v USA, alebo ako výrobcom určené minimum.

Tire IQ systém funguje použitím ‘štítku pneumatiky’ vyvinutým spoločnosťami Goodyear a Siemens. Tento štítok pozostávajúci z počítačového čípu a senzoru, ktorý monitoruje teplotu a tlak pneumatík je približne veľkosti baterky do náramkových hodiniek a je umiestnený v pneumatike. Informácie sú vysielané vodičovi cez radiový komunikačný system vyvinutý firmou Siemens.

Technológia zahŕňa spoločne vyvinutý software počítajúci odporúčaný tlak vzduchu v pneumatikách na základe dát zahŕňajúcich teplotu vzduchu, tlak a záťaž v pneumatike, rýchlosť auta a ďalšie parametre.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /GOODYEAR/