Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
formula 1: Renault oznamuje návrat do Formule 1 v roku 2016
04. december 2015 @ 14:12:07 CET, poslal p.linka

RENAULT V náväznosti na podpísanie zmluvy s Lotusom v septembri, Renault zvažoval možnosť návratu do Formule 1. Značná pozornosť bola venovaná snahe konkurovať úspešne s jeho vlastným tímom v roku 2016.

“Renault mal dve možnosti: vrátiť sa a ísť do toho na 100 percent, alebo to nechať tak. Po detailnej štúdii som sa rozhodol, že Renault sa vráti do súťaže Formula 1 v roku 2016. Finálne detaily dodané akcionármi F1 nám dali motiváciu čeliť tejto výzve. Našou ambíciou je vyhrať, aj keď to bude trvať istý čas,” povedal Carlos Ghosn, Predseda a Generálny riaditeľ, Renault.

Nový tím Renault bude maximálne benefitovať z jeho predošlých výhier. Ukázalo sa, že návratnosť pozcie dodávateľa motorov je limitovaná. Taktiež, návratnosť investícií, ktoré boli nevyhnutné kvôli reguláciam nových motorov a dopad na imidž značky, boli nízske.

Pokračuje sa v práci na finalizácii podmienok akvizície s F1 tímom Lotus. Hlavný kontrakt bol podpísaný 3. decembra 2015. Tím Lotus vytŕčal z davu a pôsobil ako najlepší partner. Renault a Lotus F1 sa poznajú 15 rokov a boli majstri sveta v rokoch 2005 a 2006.



Renault bol nepretržito zapojený do súťaže Formula 1 takmer 40 rokov. V roku 1997 spôsobil Renault revolúciu v šampionáte predstavením turbodúchadla – techniky, ktorá sa stala normou v tomto športe. Renault sa zúčastnil viac ako 600 grand prix, vyhral 168 závodov, 12 titulov Pohár konštruktérov a 11 titulov majstra sveta.

Rozhodnutie značky Renault zúčastniť sa Formule 1 potvrdzuje, že moto-šport je neoddeliteľnou súčasťou identity spoločnosti. Formula 1 je ultimátny symbol vášne pre automobily. Vášeň, v angličtine Passion, je definovaná aj v podpise značky “Passion for Life” – teda Vášeň pre život. Ako vrchol moto-športu Formula 1 predstavuje dokonalosť na poli technológií a spolupráce. Šampionát slúži ako predstavenie technických expertíz, ktoré Renault zahrnul vo svojich produktoch v prospech zákazníkov.

Formula 1 znamená pre Renault urýchlenie vývoja, zostáva v popredí technologického pokroku v športe. Zároveň umožňuje značke Renault spojiť výhody technológií, ktoré vidíme v šampionáte, so svojimi osobnými vozidlami. Čiastočne sú technológie využívané aj na poli elektrických a hybridných vozidiel. V rámci záväzku k F1 značka vyvinula radu R.S., čím dosiahla zatraktívnenie modelovej rady na všetkých kontinentoch a na rôznych trhoch.

Formula 1 je šport, ktorému venujú pozornosť médiá celého sveta. Šampionát sleduje približne 450 miliónov televíznych divákov. Miera rozšírenia súťaže stúpa aj vďaka sociálnym sieťam, video-hrám a podobne.

Viac detailov k účasti značky Renault na šampionáte Formula 1 predstavíme v januári 2016. Sezóna F1 2016 sa začína v marci.

Zdroj: RENAULT Slovensko, spol. s r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /RENAULT/