Talisman a Mégane idú v stopách modelov Espace a Kadjar, ktoré takisto dosiahli maximálny počet hviezdičiek.
Výhody CMF platformy v C/D segmente
Čo sa týka bezpečnosti, Nový Espace, Talisman, Kadjar a Mégane zdieľajú výhody rovnakej CMF (Common Module Family – C/D segment) platformy. Medzi vlastnosti tejto platformy patrí použitie vysoko-elastickej ocele na výrobu nosníkov, bočných líšt a priečinkov (najmä tých, ktoré sú umiestnené medzi priestorom motora a kabínou). Štvorcový milimeter tohto typu ocele môže vydržať zaťaženie až stodvadsať kilogramov.
Platforma CMF C/D zahŕňa aj ochranné systémy pre pasažierov, vrátane predných dual-generator airgbagov, ktorých rozmiestnenie sa prispôsobuje pozícii pasažiera a typu nárazu. Tento prvok umožňuje modelom Talisman a Nový Mégane získať najvyššie skóre v bezpečnosti dospelých aj detí. Bezpečnostné pásy vybavené predpínačmi sa prispôsobia váhe pasažiera. V prípade bočnej zrážky sú prední pasažieri chránení ešte viac vďaka najnovším bočným a dvoma hlavovými airbagmi.
Bohatá ponuka jazdných asistentov
Vďaka platforme CMF C/D profitujú Talisman a Nový Mégane z množstva jazdných asistenčných systémov, ktoré poskytuje aj Nový Espace. Tieto systémy sú navrhnuté tak, aby usmerňovali alebo varovali vodiča, prípadne zjednodušili jeho každodenné šoférovanie.
Systémy pre usmernenie vodiča:
Adaptívny tempomat automaticky prispôsobuje rýchlosť vozidla, aby bola dodržaná bezpečná vzdialenosť k vozidlu pre ním.
Aktívne núdzové brzdenie (AEBS - Active Emergency Braking System) varuje vodiča, aby zabrzdil, aby sa vyhol kolízii. V núdzových situáciách sa brzdy aktivujú automaticky.
Výstražné systémy:
Varovanie vybočenia z jazdného pruhu.
Varovanie bezpečnej vzdialenosti pomáha vodičovi dodržovať si odstup od vozidla pred ním.
Systém kontroly prekročenia rýchlosti a automatické rozpoznávanie značiek uľahčujú vodičovi šoférovanie.
Systém sledovania mŕtveho uhla varuje vodiča pred vozidlom, ktoré vodič potencionálne nevidí v spätnom zrkadle.
Zjednodušenie života vodičov, aby sa mohli sústrediť na šoférovanie:
Farebný head-up display ktorý zobrazuje najdôležitejšie informácie ako rýchlosť vozidla, navigačné inštrukcie, či poslednú prečítanú dopravnú značku.
Prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel je automatické.
Parkovací asistent vrátane cúvacej kamery pomáha pri parkovaní vozidla.
Ochrana proti podkĺznutiu – technológiu, ktorú Renault vyvinul pred 15 rokmi
Pred pätnástimi rokmi Renault inovoval bezpečnosť pasažierov – vytvoril ochranu pred podkĺznutím osoby pod bezpečnostný pás v prípade zrážok. Pri vyvíjaní tejto technológie Renault praktizoval špecifické crash testy. Táto technológia nabáda k zdokonaleniu ergonómie sedadiel a pozícií ukotvenia bezpečnostných pásov. V januári 2015 konzorcium Euro NCAP, ktoré každým rokom sprísňuje požiadavky, zahrnulo ochranu proti podkĺznutiu do zoznamu kritérií bezpečnosti.
Zdroj: RENAULT Slovensko, spol. s r.o.