U Audi je zákazník kráľom aj keď má nezvyčajné požiadavky. Príkladom toho môže byť aktuálne Audi A8: na objednávku európskeho zákazníka značka premium vyrobila špeciálnu limuzínu vo formáte King Size.
S dĺžkou 6,36 metra a rázvorom 4,22 metra Audi A8 L extended poskytuje pasažierom na šiestich samostatných sedadlách prvotriedny komfort. Táto koncepcia vzbudila záujem zákazníkov: Audi už má ďalšie objednávky na špeciálnu výrobu.
Takmer rok experti Audi investovali do vývoja a výroby nezvyčajne dlhej luxusnej limuzíny. Výsledkom bol impozantný unikát, ktorý vo všetkých kritériách spĺňa vysoké štandardy sériového modelu. Najväčšiu výzvu pri tom predstavovala bezpečnosť a pevnosť karosérie XXL a vytvorenie správnej siluety.
Audi A8 L extended profituje z ľahkej karosérie sériového modelu, vyrobenej technológiou Audi Space Frame takmer kompletne z hliníka. Pri zvláštnej verzii konštruktéri predĺžili prahy karosérie a stredový tunel hliníkovými pretláčanými profilmi. V stredovom tuneli tieto profily slúžia aj na vedenie vzduchu. Kabínu posádky od batožinového priestoru oddeľuje dvojitá priečna stena, v streche kabíny sú integrované prídavné profily z hliníkových rúrok a priečne výstuhy. Vďaka týmto konštrukčným opatreniam je torzná a ohybová pevnosť karosérie takmer na úrovni sériového modelu A8 L.
Reprezentatívna limuzína XXL, nalakovaná decentným modrým farebným odtieňom Mondscheinblau metallic, prekonáva dlhú verziu Audi A8 v rázvore a dĺžke karosérie o 1,09 metra. Aby sa dosiahol harmonický priebeh strechy, je celá karoséria od predných stĺpikov dozadu prepracovaná.
Do strechy experti vsadili sklenené okno s dĺžkou 2,40 metra, ktoré ďalej zlepšuje priestorový dojem v kabíne.
Rolety proti slnku, vždy jedna roleta pre jeden rad sedadiel, zabraňujú nadmernému prehrievaniu kabíny pri silnom slnečnom žiarení. Predné reflektory a zadné skupinové svetlá obsahujú malé bočné obrysové svetlá, ktoré zákonodarca predpisuje pre vozidlá tejto dĺžky.
V Audi A8 L extended sedia všetci pasažieri v smere jazdy. Šesť sedadiel je potiahnutých zvlášť mäkkou kožou Valcona vo farebnom odtieni Samtbeige. V druhom a treťom rade sú elektricky nastavovateľné samostatné sedadlá. V treťom rade je priebežná stredová konzola, monitor multimediálneho systému pre zadnú časť kabíny (Rear Seat Entertainment) a chladiaci box.
Na pohon unikátu A8 slúži benzínový motor V6 3.0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k), ktorý dosahuje maximálny krútiaci moment do 440 Nm. Limuzína s ním akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a dosahuje elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Krútiaci moment motora prenáša 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic na systém permanentného pohonu všetkých kolies quattro. Za 19-palcovými diskami kolies s 15-lúčovým dizajnom vidno brzdovú sústavu z Audi S8, ktorá zabezpečuje suverénne spomalenie limuzíny s dĺžkou vyše 6 metrov a pohotovostnou hmotnosťou 2.418 kilogramov.
Zdroj: PORSCHE SLOVAKIA, spol. s r.o.