Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Škoda v júli udržala rastový kurz
15. august 2016 @ 11:49:55 CEST, poslal k.zechmeister

SKODA Škoda v júli tohto roku dodala svojim zákazníkom na celom svete 83 700 automobilov (júl 2015: 82 800 automobilov). V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to zodpovedá nárastu o 1 %.

Česká automobilka si polepšila najmä v Číne (plus 16,1 %) a v Rusku (plus 11,6 %). Vysokej obľube sa naďalej teší Škoda Superb, ktorej odbyt je vďaka nárastu o 92,7 % podstatne vyšší ako v minulom roku. Nový Superb boduje u zákazníkov aj na Slovensku, keď predaje v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka vzrástli o 87 %.

„Škoda aj v júli udržuje rastový kurz,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu. „Na všetkých trhoch vidíme, že naša mladá modelová paleta čoraz častejšie oslovuje aj nové skupiny zákazníkov.“ Škoda bude pokračovať v rozvoji svojej modelovej palety aj v nasledujúcich rokoch. V tejto súvislosti značka ďalej posilní svoju pozíciu v dôležitom segmente SUV. Škoda Kodiaq, nové SUV väčšie ako Škoda Yeti, bude mať svetovú premiéru 1. septembra v Berlíne.

V západnej Európe zaznamenala Škoda v júli s 32 700 dodanými automobilmi pokles predaja o 8,7 %, ako sa nakoniec očakávalo. Tento vývoj spôsobilo najmä prerušenie výroby v českých výrobných závodoch počas trojtýždňovej celozávodnej dovolenky (4. - 22. júla). V Nemecku si pre nový automobil značky Škoda prišlo 10 500 zákazníkov (v porovnaní s minulým rokom mínus 19,7 %). Dvojciferný rast dosiahla značka v júli ako v Taliansku (1 600 automobilov; plus 11,0 %), tak aj vo Fínsku (900 automobilov; plus 23,1 %) alebo vo Veľkej Británii (6 100 automobilov; plus 12,5 %).

V strednej Európe bola Škoda v júli s 13 900 dodanými automobilmi mierne pod úrovňou minulého roka (mínus 4,2 %). Aj tu podľa očakávaní vývoj predaja ovplyvnilo prerušenie výroby v dôsledku celozávodnej dovolenky v českých závodoch. Na domácom českom trhu si nový automobil značky Škoda vyzdvihlo 7 100 zákazníkov (mínus 8,1 %). Pozitívne sa dodávky v júli pre značku naopak vyvíjali v Chorvátsku (júl 2016: 300 automobilov; plus 45,6 %), Maďarsku (júl 2016: 900 automobilov; plus 4,5 %) a v Slovinsku (júl 2016: 500 automobilov; plus 9,6 %).

Vo východnej Európe bez Ruska zvýšila Škoda dodávky zákazníkom v júli o 11,2 % na 3 100 automobilov (2015: 2 800 automobilov). V rovnakom období sa automobily značky Škoda tešili rastúcemu dopytu aj v Rusku. Odbyt tu vzrástol o 11,6 % na 4 700 automobilov (júl 2015: 4 200 automobilov).

Vďaka kompletne modernizovanej modelovej palete sa v júli vyvíjal odbyt v Turecku a Izraeli mimoriadne dynamicky. Tu dodávky automobilov zákazníkom v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka vyšplhali o 22,8 % na 2 200 automobilov (júl 2015: 1 800 automobilov) respektíve o 45,8 % na 2 700 automobilov (júl 2015: 1 800 automobilov). Tým Škoda v oboch krajinách napriek trendu miestnych trhov (Turecko: mínus 29 %; Izrael: mínus 11,9 %) výrazne rástla.

Tiež na svojom najsilnejšom trhu, v Číne, zaznamenala Škoda v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka opäť výrazný nárast. Dodávky zákazníkom vzrástli o 16,1 % na 21 400 automobilov (júl 2015: 18 400 automobilov).

Dodávky automobilov značky Škoda zákazníkom v júli 2016 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
Škoda Citigo (predaj iba v Európe: 3 400; -1,7 %)
Škoda Fabia (15 500; -13,4 %)
Škoda Rapid (16 100; +16,8 %)
Škoda Octavia (32 200; -5,7 %)
Škoda Superb (9 500; +92,7 %)
Škoda Yeti (7 000; -11,1 %)

Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SKODA/