Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Futbal alebo rýchle autá - čo prináša väčšie vzrušenie?
01. jún 2017 @ 11:16:54 CEST, poslal p.mauer

NISSAN Najmodernejšie senzory monitorovali fyzické parametre dobrovoľníkov počas vyraďovacích zápasov UEFA Champions League a pri jazde v GT-R v rýchlosti 250 km/h na legendárnom belgickom okruhu v Spa s profesionálnym jazdcom za volantom.

S blížiacim sa vyvrcholením tohtoročnej sezóny UEFA Champions League podrobila spoločnosť Nissan – oficiálny globálny automobilový sponzor tejto súťaže – futbal tej najťažšej skúške. Rozhodla sa posúdiť, či táto hra poskytuje viac vzrušenia než jazda v ikonickom superšportovom vozidle GT-R na mieste spolujazdca.

V spolupráci s odborníkmi na športové vedy z univerzity v Loughborough vybavila spoločnosť Nissan účastníkov testovania nositeľnou technológiou, ktorá dokáže sledovať a zhromažďovať kombinovaný index údajov. Údaje zahŕňajú rýchlosť srdcového pulzu, rýchlosť dýchania a elektrodermálnu aktivitu, aby bolo možné sledovať fyziologický efekt, ktorý vzrušenie vyvoláva, a zistiť, ktorá aktivita prináša viac vzrušenia.

Experimenty počas živých zápasov prebiehali pri vyraďovacích stretnutiach UEFA Champions League a potom sa porovnávali s reakciami spolujazdcov idúcich vo vozidle Nissan GT-R riadenom profesionálnym pretekárom na slávnom okruhu Spa-Francorchamps v Belgicku.

Futbal vs. rýchlé vozidlá - výsledky:

Fyzická reakcia Futbalové zápasy UEFA Champions League Deň na okruhu s vozidlom GT-R
Priemerný nárast srdcovej frekvencie 39% 37%
Priemerná srdcová frekvencia 91 pulzov za minútu 100 pulzov za minútu
Najvyššia priemerná srdcová frekvencia 124 pulzov za minútu 136 pulzov za minútu
Priemerný nárast dychovej frekvencie 140% 144%
Priemerná dychová frekvencia 5 dychov za minútu 5 dychov za minútu
Najvyššia priemerná dychová frekvencia 35 dychov za minútu 35 dychov za minútu

Porovnanie výsledkov oboch sérií experimentov komentoval Dr. Dale Esliger z univerzity v Loughborough týmito slovami: „Predtým sme mohli iba subjektívne posúdiť, aký vzrušujúci je vyraďovací futbalový zápas alebo možnosť previezť sa ako spolujazdec v úžasnom superšportovom vozidle, ako je Nissan GT-R. Výskum uskutočňovaný ako súčasť Indexu vzrušenia Nissan nám umožnil využiť inovatívne senzorické údaje, aby sme porozumeli fyzickej reakcii účastníkov počas vzrušujúcich okamihov a pokúsili sa zistiť, ktoré aspekty prinášajú najväčšie vzrušenie.

V priebehu oboch sérií experimentov bola srdcová frekvencia futbalových fanúšikov a spolujazdcov vo vozidle Nissan GT-R porovnateľná a najvyššie hodnoty dosahovala v predpokladaných situáciách, napríklad keď padol gól alebo pri jazde v úzkej zákrute.

Hlavné rozdiely sme pozorovali vo fyziologických reakciách spolujazdcov a v dychovej frekvencii futbalových fanúšikov. Dychová frekvencia pri futbalových zápasoch narastala a klesala, keď fanúšikovia počas kľúčových momentov očakávania zadržiavali dych. Z toho je zrejmé, že model ich vzrušenia má za tých 90 minút skôr podobu emočnej horskej dráhy. Naopak, u spolujazdcov v GT-R dychová frekvencia priebežne stúpala, čo naznačuje trvalejší pocit vzrušenia.“


„Vzrušenie je stredobodom všetkého, čo robíme,“ uviedol Jean-Pierre Diernaz, viceprezident spoločnosti Nissan Europe pre marketing. „Naše kultové superšportové vozidlo GT-R a sponzorstvo vzrušujúcej súťaže UEFA Champions League sú len dvomi príkladmi našej snahy prinášať inovácie a zážitky dostupné pre každého. A vďaka spolupráci s univerzitou v Loughborough sme teraz schopní porozumieť tomu, ako naše telo ovplyvňuje fyzické vzrušenie. Naším konečným cieľom je vyvinúť globálny Index vzrušenia, ktorý pokryje celé spektrum vzrušujúcich aktivít – možností, kde by sme mohli pokračovať, je veľmi veľa.“

Pozrieť video Index vzrušenia – UEFA Champions League verzus Nissan GT-R

Od predzápasových príprav až po najvzrušujúcejšie stretnutie roka, finále UEFA Champions League, bude spoločnosť Nissan neustále v centre diania. Okrem spolupráce so svojím globálnym ambasádorom a finalistom UEFA Champions League Garethom Balom bude mať spoločnosť Nissan tiež za úlohu doručiť ikonickú trofej súťaže na štadión Principality. Celý priebeh sledujte na novej facebookovej stránke Nissan Excitement FC a uverejňujte zážitky z vlastnej vzrušujúcej cesty počas predzápasových príprav prostredníctvom #TooExcitedTo.

Oceňovaný motor V6 s objemom 3,8 litra s 24 ventilmi a dvomi turbodúchadlami vo vozidle Nissan GT-R 2017 zosilnel v porovnaní s predchádzajúcim modelom o 20 k. Teraz podáva výkon 419 kW pri 6 800 ot./min., sčasti vďaka zvýšeniu tlaku turbodúchadla a tiež vďaka systému časovania zapaľovania, ktorý je teraz riadený na úrovni jednotlivých valcov. Tieto zmeny priniesli zvýšenú akceleráciu v strednom pásme otáčok (3 200 ot./min. a viac) a maximálny krútiaci moment dostupný v širšom pásme výkonového spektra. Vyladený bol i dôverne známy zvuk motora modelu GT-R, ktorý znie lepšie než kedykoľvek predtým, a prispieva tak k jedinečnému zážitku z jazdy.
_______________________________________________________________________

Spoločnosť Nissan Motor Co., Ltd. je globálnym výrobcom širokého spektra automobilov a pod značkami Nissan, Infiniti a Datsun ponúka kompletné portfólio viac ako 60 modelov. V hospodárskom roku 2015 predala celosvetovo vyše 5,4 milióna vozidiel a vykázala tržby 12 200 miliárd jenov. Spoločnosť Nissan skonštruovala, vyrába a predáva celosvetovo najpredávanejší elektromobil v histórii, Nissan LEAF. Globálne ústredie spoločnosti Nissan v japonskej Jokohame riadi prevádzku v šiestich regiónoch: ASEAN a Oceánia, Afrika, Blízky východ a India, Čína, Európa, Latinská a Severná Amerika. V roku 1999 začal Nissan v rámci aliancie Renault-Nissan spoluprácu s francúzskou automobilkou Renault a v roku 2016 bola aliančná spolupráca rozšírená ešte o spoločnosť Mitsubishi Motors.

Spoločnosť Nissan má v Európe jedno z najväčších zastúpení medzi všetkými zámorskými automobilkami. Konštruktérskej práci, výskumu, vývoju, výrobe, logistike a predajnej a marketingovej činnosti sa tu venuje viac než 17 000 zamestnancov. Výrobné linky závodov spoločnosti Nissan vo Veľkej Británii, Španielsku a Rusku vlani vyrobili viac ako 660 000 vozidiel vrátane oceňovaných crossoverov, úžitkových vozidiel a tiež Nissanu LEAF, najpopulárnejšieho elektromobilu sveta. Spoločnosť Nissan si nedávno predstavenou víziou Inteligentnej mobility kladie za cieľ dosiahnuť nulové emisie a nulový počet nehôd so smrteľnými následkami. Toto komplexné poňatie má slúžiť ako inšpirácia pre portfólio výrobkov i technológií a určovať štýl rozhodovania o tom, ako majú byť automobily poháňané, ovládané a aké bude ich miesto vo fungovaní spoločnosti. Spoločnosť Nissan má všetky predpoklady stať sa najžiadanejšou ázijskou značkou v Európe.

Zdroj: Nissan Newsroom Slovensko, 31/05/2017; TS: IČ: 426190455


Súvisiace správy

Najčítanejšie /NISSAN/