Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: Nový plynový motor pre diaľkovú dopravu od Scanie
23. november 2017 @ 15:35:20 CET, poslal p.mauer

SCANIA Uvedenie motorov s označením OC13 je prvým krokom spoločnosti Scania v predstavení pohonných jednotiek na alternatívne palivá.

OC13 je založený na osvedčenom 13-litrovom motore Scania. Pracuje v Ottovom cykle so zapaľovacími sviečkami a úplným spaľovaním.

  • Nový plynový motor spoločnosti Scania je navrhnutý pre diaľkovú dopravu a stavebný segment
  • 410 koní a 2 000 Nm – porovnateľné hodnoty s dieselovými motormi podobnej veľkosti
  • Servisný interval 45 000 km zabezpečuje dlhú dobu využiteľnosti vozidla
  • Rastúci záujem o prevádzkovanie vozidiel na bioplyn alebo zemný plyn v krajinách ako sú Taliansko a Francúzsko je výsledkom lepšej dostupnosti, infraštruktúry a dobrých hospodárskych výsledkov prepravných spoločností. Dôležité je ale tiež hľadisko udržateľnej prepravy - dokonca i zemný plyn poskytuje zníženie emisií CO2 o približne 15 percent.

    Zásadné technológie

    Plynové motory Scania sú založené na stechiometrickom spaľovaní, t. j. úplnom spaľovaní ako paliva, tak i kyslíka. Rovnako ako pri benzínovom motore je spaľovanie iniciované pomocou zapaľovacích sviečok. K zmiešaniu paliva a vzduchu dochádza pri vstupe do valcov.

    "Počas vývoja sme sa snažili zabezpečiť čo najlepší pocit z riadenia," vysvetľuje Folke Fritzson, Senior Engineer spoločnosti Scania R&D, ktorý je tiež súčasťou tímu vyvíjajúceho plynové motory spoločnosti Scania. "Výkon a priebeh jeho krivky by mal zodpovedať výkonu moderného vznetového motora."

    Nový 13-litrový plynový motor je k dispozícii výhradne s prevodovkami Scania Opticruise. To samozrejme znamená, že rýchlosť radenia a jazdný komfort je na tej najvyššej úrovni.

    Starostlivo premyslené nádrže

    To, ako sú riešené nádrže, je dôležitým aspektom prevádzky plynového vozidla. Obidve nádrže na LNG (skvapalnený zemný plyn) a CNG (stlačený zemný plyn), je možné objednať priamo od spoločnosti Scania. LNG poskytuje väčší dojazd, pretože je možné ho do vozidla natankovať oveľa viac.

    "V spaľovaní neexistuje žiadny rozdiel medzi LNG a CNG, ale existujú výrazné rozdiely v dojazde," hovorí Fritzson. "Pri LNG je to až 1100 kilometrov. CNG potom zvyčajne umožňuje bez natankovania najazdiť 500 kilometrov. I to je ale pre mnohých zákazníkov dostatočný rozsah. Napríklad pre regionálnu prepravu s návratom na základňu a doplňovaním paliva každý deň. Počet kilometrov, ktoré je možné najazdiť na jedno natankovanie, samozrejme závisí tiež na štýle jazdy a profile trasy. "

    Konštruktéri spoločnosti Scania otočili kvôli ďalšiemu zvýšeniu bezpečnosti ventily nádrže proti smeru jazdy. Ide o zdanlivo jednoduchý, ale pritom dôležitý detail, ktorý znižuje riziko poškodenia týchto ventilov, pokiaľ sú napríklad zasiahnuté kameňmi alebo inými predmetmi.

    Dlhé servisné intervaly

    Plynové motory, ktoré pracujú v Ottovom cykle (s predmiešaním paliva a zapaľovacími sviečkami), majú väčšinou kratšie servisné intervaly ako dieselové jednotky. Scania však dosiahla výrazne dlhší servisný interval pri súčasnom zachovaní životnosti zapaľovacích sviečok.

    "Pri bežnom používaní sme stanovili interval 45 000 kilometrov ako pre výmenu zapaľovacích sviečok, tak pre výmenu oleja," hovorí Fritzson. "Toto je výrazné zlepšenie oproti predchádzajúcej generácii plynových motorov, kde bol interval 30 000 km. Vďaka tomu má zákazník nižšie náklady na údržbu a dlhšiu dobu využiteľnosti vozidla. "

    "Všetko naznačuje, že smerujeme k zásadnému pokroku v plynových motoroch," hovorí Henrik Eng, produktový riaditeľ Scania Trucks. "Všetci teraz môžu ťažiť z vynikajúcich jazdných vlastností a pohodlia. Vidíme tiež, že rýchlo rastúca sieť čerpacích staníc na LNG/CNG zvyšuje záujem o použitie tohoto alternatívneho paliva. "

    Plynové motory sú obecne tichšie ako dieselové motory a preto sú vhodné pre mestské prostredie. Nový plynový motor Euro 6 značky Scania spĺňa požiadavky štandardu PIEK pre obmedzenie hluku, ktorý stanoví hladinu hluku najviac 72 dB (A) v oblastiach s prísnymi obmedzeniami hluku.

    Zákazníci na Slovensko a v České republike môžu začať objednávať nákladné vozidlá s pohonom na LNG/CNG na prelome roka.

    Technické dáta

    OC13 101
    Typ motora radový
    Objem 12,7 l
    Poradie zapaľovania 1-5-3-6-2-4
    Počet valcov 6
    Počet ventilov / valec 4
    Vŕtanie x zdvih 130 x 160 mm
    Typ vačkového hriadeľa normálny
    Kompresia 12.6:1
    Vstrekovanie paliva Bosch
    Spracovanie emisií Scania EGR a trojcestný katalyzátor
    Olejová náplň 43 l
    Naximálny výkon 410 hp (302 kW) @ 1900 ot/min
    Maximálny krútiaci moment 2000 Nm @ 1100 - 1400 ot/min


    _______________________________________________________________________

    Scania je súčasťou spoločnosti Volkswagen Truck & Bus GmbH a jedným z popredných svetových výrobcov nákladných vozidiel a autobusov určených na ťažkú prepravu. Okrem toho je Scania vedúcim dodávateľom motorov pre priemysel a lodnú dopravu. Produkty založené na službách predstavujú stále rastúci podiel na aktivitách spoločnosti a prinášajú zákazníkom automobilky Scania úsporné dopravné riešenia a maximálnu dobu prevádzky. Scania navyše ponúka i finančné služby. Spoločnosť zamestnáva okolo 44 000 ľudí a pôsobí v približne 100 krajinách. Činnosti týkajúce sa výskumu a vývoja sa sústreďujú vo Švédsku a výroba prebieha v Európe a Južnej Amerike, pričom spoločnosť má k dispozícií zariadenia pre globálnu vzájomnú výmenu komponentov i kompletných vozidiel. V roku 2015 dosiahli čisté tržby spoločnosti celkom 95 miliárd švédskych korún a čistý príjem činil 6,8 miliardy švédskych korún.

    Zdroj: Viktor Tamayo, PR and Communication Coordinator CZ & SK, Scania Czech Republic s. r. o., Sobínská 186, 25219 Chrášťany, Česká republika
    TS: 15.11.2017


    Súvisiace správy

    Najčítanejšie /SCANIA/