Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
bezpečnosť: Vyblednuté hviezdy
13. december 2017 @ 12:20:51 CET, poslal p.mauer

Euro NCAP Euro NCAP dnes bilancuje svoj najrušnejší rok s novými bezpečnostnými kritériami pre ďalších pätnásť modelov automobilov. Päť hviezdičiek získali Hyundai Kona, Kia Stinger, štvrtá generácia BMW radu 6 a Jaguar F-PACE uverejnené na začiatku minulého roka.

Tromi hviezdičkami boli ocenené crossover MG ZS, Dacia Duster 2 a Kia Stonic (päť hviezdičiek s voliteľným bezpečnostným vybavením (1)).

Tvárou v tvár konkurencieschopnému trhu a rýchlo sa meniacim spotrebiteľským preferenciám sa stále viac a viac výrobcov rozhodne predĺžiť životnosť svojich modelov len malými úpravami (facelift) za účelom predĺženia ich predaja. Aby si spotrebiteľ mohol urobiť spravodlivé porovnanie s novými modelmi, Euro NCAP aktualizoval ratingy na niekoľkých nedávno upravených autách.

Okrem Toyoty Yaris, ktorá by mohla udržať svoje päť-hviezdičkové hodnotenie, väčšina z týchto vozidiel klesla v tohtoročných testoch bezpečnosti na tri hviezdičky. Zoznam obsahuje Toyotu Aygo (štyri hviezdy s voliteľným bezpečnostným vybavením), Alfu Romeo Giulietta, Ford C-MAX a Grand C-MAX, Opel Karl a DS3. Najväčším príkladom je však Fiat Punto, ktorý je v predaji od roku 2005, ale stále sa v Taliansku dobre predáva. Starnúce supermini bolo každým skúšaným vozidlom v nedávnej histórii prekonané a stane sa prvým vozidlom Euro NCAP, ktoré bolo a je bez hviezdičiek.

Generálny tajomník Euro NCAP Michiel van Ratingen povedal: "V roku 2017 sme videli veľa dobrých vozidiel, ktoré dokážu splniť 5-hviezdičkové požiadavky Euro NCAP. Supermini, ako je napríklad nové Polo, Fiesta a Ibiza, majú teraz v štandarde bezpečnostné technológie, ktoré ponúkajú najlepšie predchádzanie nárazom a ochranu pred nárazom. Skutočnosť, že staršie vozidlá nemôžu novým konkurovať, ilustruje tempo, v ktorom automobilový priemysel inovuje bezpečnosť, ochotu a schopnosť spĺňať najvyššie štandardy konkurenčných výrobcov. Tí, ktorí nevybavia svoje autá najnovšími štandardami, zostanú pre trh nezaujímaví, pretože výsledky to jasne ukazujú."

Ratingová schéma systému Euro NCAP vyžaduje, aby vozidlá získali minimálny počet bodov vo všetkých štyroch oblastiach hodnotenia, aby získali nárok na jednu hviezdu. V oblastiach, ako je bezpečnosť pre dospelých cestujúcich a deti a tiež ochrana chodcov, Punto stále nemá na to, aby získalo nárok na najmenej dve hviezdičky. Chýba mu asistencia vodiča a vyhýbanie sa nárazom: v tejto časti hodnotenia sa nezaznamenali žiadne body.

Michiel van Ratingen: "Toto je možno najsilnejší príklad výrobcu, ktorý naďalej predáva výrobok z pohľadu bezpečnosti zaostávajúci za konkurenciou, na úkor nič netušiaceho kupujúceho. Vyzývame spotrebiteľov, aby si na našej webovej stránke našli najnovšie hodnotenia a vybrali si autá s najaktuálnejšími päť-hviezdičkovými hodnoteniami z roku 2017."

(1) Hodnotenia vozidiel sú založené na vozidle s bezpečnostným vybavením, ktoré je bežné v celom modelovom rade. Euro NCAP umožňuje výrobcom, aby získali druhé hodnotenie pre vozidlo, čo naznačuje bezpečnosť ponúkanú s dodatočným vybavením predávaným v rámci balíka doplnkov. Aby sa výrobcovia mohli kvalifikovať, musia sa zaviazať, že v prvých troch rokoch budú predávať aspoň 25 percent áut vybavených opčným balíčkom a 55 percent predaja v nasledujúcich troch rokoch.

Podrobné výsledky a fotky z testov sú zverejnené na webovej stránke Euro NCAP. Všetky videá sú k dispozícii na kanáli YouTube. Ďalšia publikácia bude uverejnená 10. januára 2018.

__________________________________________________________________________

O Euro NCAP
Euro NCAP organizuje nárazové testy na nové vozidlá a poskytuje spotrebiteľom motorových vozidiel realistické a nezávislé hodnotenie výkonnosti niektorých najpopulárnejších automobilov predávaných v Európe. Spoločnosť Euro NCAP, založená v roku 1997 a podporovaná niekoľkými európskymi vládami, automobilovými, spotrebiteľskými a poisťovacími organizáciami, sa rýchlo stala katalyzátorom povzbudenia k významnému zvýšeniu bezpečnosti pri návrhu nových automobilov.

Ratingy Euro NCAP sa striktne uplatňujú na vozidlá ponúkané v Európe. Hodnotenia sa neuplatňujú na modely ponúkané v iných regiónoch, aj keď sa predávajú pod rovnakým názvom, ak sa špecifikácia výroby a vybavenie môžu líšiť.

Zdroj: Marie Brasseur, Euro NCAP Communications Manager, Brusel, 13. 12. 2017


Súvisiace správy

Najčítanejšie /Euro NCAP/