Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi, popredná svetová automobilová aliancia, dnes oznámila, že jej členské spoločnosti predali za obdobie 12 mesiacov do 31. decembra 2017 v súhrne 10 608 366 vozidiel.
Súhrnný objem predaja spoločností Renault, Nissan a Mitsubishi Motors vzrástol v roku 2017 o 6,5 % na 10 608 366 vozidiel – celosvetovo tak predali každý deviaty osobný automobil a ľahké úžitkové vozidlo.
Aliancia si udržala vedúcu pozíciu v oblasti nulových emisií a od roku 2010 predala celkovo už 540 623 elektromobilov
_______________________________________________________________________
Rastúci dopyt po vozidlách SUV, ľahkých úžitkových vozidlách a rastúci počet čisto elektrických vozidiel s nulovými emisiami pomohli v roku 2017 zvýšiť predaj vozidiel o 6,5 %. Ide o údaj za rok, v ktorom už bola spoločnosť Mitsubishi Motors členom aliancie počas celých 12 mesiacov.
Carlos Ghosn, predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, k tomu uviedol:"S viac než 10,6 milióna osobných automobilov a ľahkých úžitkových vozidiel predaných v roku 2017 sa aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi stala najväčšou automobilovou skupinou na svete. Tento vývoj odráža šírku a hĺbku našej modelovej ponuky, našu globálnu trhovú prítomnosť a príťažlivosť našich automobilových technológií pre zákazníkov.“
V roku 2017 predávali členské spoločnosti aliancie vozidlá skoro v 200 krajinách pod 10 značkami (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia a Datsun).
Spoločnosť Groupe Renault zvýšila v roku 2017 objem predaja o 8,5 percenta na 3 761 634 vozidiel. Bol to rekordný rok pre Renault, najväčšiu francúzsku značku na svetovom trhu a druhú najväčšiu značku v Európe, rovnako ako pre spoločnosť Dacia. Spoločnosť Renault očakáva v roku 2018 ďalší rast, povzbudená vývojom svojich medzinárodných aktivít a svojou obnovenou produktovou ponukou, v súlade so svojím plánom „Drive The Future“.
Spoločnosť Nissan Motor Co. Ltd. predala svetovo 5 816 278 vozidiel, čo predstavuje nárast o 4,6 % a informovala o podrobnostiach svojho šesťročného strategického plánu „Nissan M.O.V.E. to 2022“.
V USA a Číne táto spoločnosť v roku 2017 dosiahla rast objemu predaja o 1,9 % a o 12,2 %. Jej divízia Infiniti v roku 2017 predala 246 492 vozidiel, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje nárast o 7 %.
Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation v roku 2017 predala 1 030 454 vozidiel, čo oproti roku 2016 predstavuje nárast o 10 %.
Zvýšenie objemu ťahala Čína, kľúčový trh pre plán „Drive For Growth“ spoločnosti Mitsubishi Motors. Ročný objem predaja tu vzrástol o 56 % na 129 160 vozidiel. Čína sa stala najväčším trhom spoločnosti Mitsubishi Motors vďaka silnému dopytu po modeli Outlander, ktorý sa tam vyrába.
Silný bol aj výkon v regióne ASEAN s nárastom o 17 % na 242 224 vozidiel vďaka uvedeniu modelu XPANDER, kompaktného viacúčelového vozidla v Indonézii. V Japonsku vzrástol objem predaja o 7 % vďaka obnoveniu dodávok malých vozidiel kategórie „kei“ na trh.
Udržanie vedúcej pozície v oblasti elektromobilov
Od roku 2010, keď bolo na trh prvýkrát uvedené vozidlo Nissan LEAF, predala aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi po celom svete 540 623 elektromobilov pod svojimi rôznymi značkami. V súhrnnom súčte je aliancia i naďalej globálnym lídrom v oblasti 100 % elektrických osobných automobilov a elektrických ľahkých úžitkových vozidiel.
Vozidlo Nissan LEAF, prvý elektromobil určený na bežný trh, zostáva svetovo najpredávanejším elektromobilom, keď sa ho od jeho uvedenia na trh v decembri 2010 predalo viac než 300 000 kusov.
V roku 2017 bol predstavený nový Nissan LEAF, ktorý zákazníkom ponúka dlhší dojazd, pokročilé technológie a nový, dynamický dizajn. V minulom roku bol uvedený do predaja v Japonsku a na ďalších významných trhoch bude uvádzaný do predaja v priebehu roku 2018. Na nový Nissan LEAF bolo po celom svete urobených viac než 40 000 objednávok vrátane 13 000 objednávok v Japonsku, 13 000 rezervácií v Spojených štátoch a viac než 12 000 objednávok v Európe.
Okrem vozidla LEAF bola rovnako nedávno v Európe uvedená na trh modernizovaná verzia ľahkého úžitkového vozidla Nissan e-NV200, predávaného predovšetkým v Európe a Japonsku, s dojazdom predĺženým o 100 km.
V roku 2017 zostávala spoločnosť Renault už tretí rok po sebe lídrom na európskom trhu elektromobilov s trhovým podielom 23,8 % a zvýšila svoj objem predaja o 38 %. Renault ZOE bol najpredávanejším elektromobilom v Európe a objem jeho predaja sa zvýšil o 44 %.
Od roku 2011 spoločnosť Renault predala po celom svete viac než 150 000 elektromobilov vrátane modelov Renault ZOE, Renault Kangoo Z.E., Fluence Z.E. a Renault Samsung Motors SM3 Z.E.
V roku 2017 spoločnosť Renault predstavila model Master Z.E., a predstavila tak celý rad svetovo jedinečných a ľahkých úžitkových vozidiel s nulovými emisiami (Twizy Cargo, verziu modelu ZOE určenú na firemné použitie, Kangoo Z.E. a Master Z.E.).
Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi v roku 2017 predala 91 000 elektromobilov, čo je oproti roku 2016 nárast o viac než 11 %.
Strategický plán Alliance 2022
V rámci strategického plánu Alliance 2022 predpokladá aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi, že hodnota jej ročných synergií prekročí do roku 2022 objem 10 miliárd eur. Navyše bude na trh uvedených 12 nových elektrických vozidiel s nulovými emisiami a 40 vozidiel s technológiou autonómnej jazdy.
Uvedenie nových modelov a nových technológií by malo zvýšiť súhrnný ročný objem predaja aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi na viac než 14 miliónov vozidiel a do konca roku 2022 generovať očakávané tržby vo výške 240 miliárd dolárov.
10 najvýznamnejších trhov celej aliancie
Štát |
Celkový objem predaja |
Podiel na trhu |
Čína |
1 719 815 |
6,2 % |
U.S.A. |
1 697 149 |
9,8 % |
Francúzsko |
759 598 |
29,8 % |
Japonsko |
689 650 |
13,2 % |
Rusko |
578 082 |
36,1 % |
Mexiko |
412 029 |
27,0 % |
Nemecko |
349 376 |
9,4 % |
Spojené kráľovstvo |
309 172 |
10,6 % |
Taliansko |
293 362 |
13,6 % |
Brazília |
267 835 |
12,3 % |
10 najvýznamnejších trhov podľa jednotlivých členov aliancie
Štát |
Groupe Renault - celk. objem * |
Groupe Nissan - celk. objem |
Groupe Mitsubishi - celk. objem |
Francúzsko |
673 852 |
81 293 |
- |
Rusko |
448 270 |
107 168*** |
- |
Nemecko |
228 046 |
76 133 |
45 197 |
Taliansko |
215 901 |
- |
- |
Španielsko |
185 760 |
- |
- |
Turecko |
178 646 |
- |
- |
Brazília |
167 147 |
78 823 |
- |
Irán |
162 079 |
- |
- |
Spojené kráľovstvo |
115 262 |
167 379 |
26 531 |
Argentína |
115 243 |
- |
- |
U.S.A. |
- |
1 593 464 |
103 685 |
Čína |
- |
1 519 714 ** |
129 160 |
Japonsko |
- |
590 905 |
91 630 |
Mexiko |
- |
366 544 |
- |
Kanada |
- |
146 677 |
- |
Austrália |
- |
- |
80 674 |
Indonézia |
- |
- |
79 885 |
Filipíny |
- |
- |
71 097 |
Thajsko |
- |
- |
69 737 |
Spojené arabské emiráty |
- |
- |
24 497 |
* objem predaja za celý rok 2017 mimo modelu Twizy
** Vrátane značky Venucia
*** vrátane Kazachstanu
_______________________________________________________________________
O skupine Renault-Nissan-Mitsubishi
Skupina Renault, Nissan Motor Company a Mitsubishi Motors predstavujú najväčšiu automobilovú alianciu na svete. Je to najdlhšie trvajúce a najproduktívnejšie multikultúrne partnerstvo v automobilovom priemysle. V roku 2016 sa nachádzalo takmer 10 miliónov vozidiel v takmer 200 krajinách od týchto partnerov. Členské spoločnosti sú zamerané na spoluprácu a maximalizáciu synergií na zvýšenie konkurencieschopnosti. Spolupracujú aj s inými automobilovými skupinami, vrátane nemeckého Daimler a Dongfeng v Číne. Táto strategická aliancia je lídrom v oblasti vozidiel s nulovými emisiami a vyvíja najnovšie moderné technológie s plánmi ponúkať autonómne pohony, funkcie pripojenia a služby na širokej škále cenovo dostupných vozidiel.
Zdroj: Nissan Newsroom Slovensko, TS: 01.02.2018 IČ: 426218313